Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:52:57 GMT

مدیریت زمان در موفقیت انسانها نقش پر رنگی دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۷۹۲

مدیریت زمان در موفقیت انسانها نقش پر رنگی دارد

اسمی گفت: موفقیت انسانها در بهره گیری درست از مدیریت زمان است و امروزه افرادی می توانند موفق عمل کنند که کارهای خود را با برنامه ریزی انجام دهند.

زمان مهمترین سرمایه زندگی است. امروز ما اگر قدر زمان را ندانیم و به درستی از آن استفاده نکنیم، هیچ چیز دیگری نمی تواند جای آن را پر کند و ما نمی توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت زمان نقش بسیار زیاد و بی بدیلی در شکست یا موفقیت امروز انسان ها دارد، برنامه ریزی برای استفاده از تک تک ثانیه ها می تواند در آینده شغلی و کاری هر فرد اثر خود را بگذارد بی شک انسان های موفق توانسته اند با بهره گیری از همان ۲۴ ساعتی که در طول شبانه روز در اختیار همه است جایگاه های بالاتری را در کار و زندگی نسبت به دیگران کسب کنند، با «پیام اسمی» نویسنده کتاب «انقلابی در انضباط شخصی» در خصوص مدیریت زمان و چگونگی استفاده از آن به گفتگو نشسته ایم که آن را با هم می خوانیم.

برنامه ریزی چه نقشی در موفیت انسانها دارد؟

وقتی که ما هر روز از خواب بلند می شویم و ندانیم که چه کاری را قرار است انجام دهیم چه فایده ای دارد که آن روز را سپری کنیم، وقتی که نمی دانیم تا آخر شب چه کارهایی را انجام خواهیم داد، حداقل مهمترین کارهایش را باید برای خودمان برنامه ریزی کرده باشیم و بدانیم کجا می خواهیم برویم، چه جلساتی داریم و با چه کسانی می خواهیم ملاقات کنیم یا با اعضای خانواده قرار است چه کارهایی کنیم. وقتی که ما برای خود برنامه ریزی نکنیم، بقیه برای ما برنامه ریزی می کنند و ما ناچاریم طبق برنامه ریزی دیگران حرکت کنیم.

یادداشت کردن موارد مهم و برنامه های مهم در موفقیت انسان چه تاثیراتی دارد؟

یادداشت برداری نکردن باعث هدررفت زمان می شود، چرا که حافظه کوتاه مدت ما یک حافظه کوچک است که اطلاعات کمی را داخل خود جای می دهد و اطلاعات داخل حافظه کوتاه مدت بعد از مدتی پاک می شود و اگر شما یک پروژه مهم داشته باشید و اطلاعات آن را یادداشت نکرده باشید در روز انجام پروژه تازه مشکلات را خواهید فهمید. وقتی که یادداشت برداری می کنیم زمان را بیهوده از دست نمی دهیم و پیشنهاد می کنم یک دفترچه همیشه همراه خود داشته باشیم تا مسایل مهم را همیشه یادداشت نماییم، حتی مسایلی که در خانواده نیز به وجود می آید، لازم است برخی از آنها یادداشت برداری شود، و می توان از اپلیکیشن های یادداشت نویسی استفاده کرد که می توان آنها را به کامپیوتر متصل کرد، تا راحت تر از آن استفاده شود. 

از دلایل مهم هدر رفت زمان به تعویق انداختن کارها است، به تعویق انداخنم کارها چه عواقبی را در پی دارد؟

یکی از دلایل مهم هدررفت زمان به تعویق انداختن کارها برنامه ریزی نداشتن است. اگر شما یکی از برنامه ها را به تعویق بیندازید به مغز اجازه می دهید که با شما صحبت کند، به مغز اجازه می دهید که بقیه کارها را نیز به تعویق بیندازند و این باعث می شود اعتماد به نفس شما پایین بیاید و بقیه کارهای روزانه را انجام ندهید، چرا که مغز به دنبال راحتی است و به دنبال این است که کارها را راحت تر انجام دهد و حتی اگر حوصله نداشته باشید کارها را انجام دهید. تعریف انضباط شخصی نیز همین است، انجام کار درست در زمان درست یعنی ما بتوانیم کاری که لازم است را انجام دهیم یا ورزشی که قرار است پیشرفتی را در آن انجام دهیم به تعویق نیندازیم و بسیاری از افراد موفق در بدترین شرایط و سخت ترین شرایط کار لازم را انجام داده اند.

داشتن رویه کاری مشخص چقدر می تواند در رسیدن افراد به اهدافشان تاثیر داشته باشد؟

منظور ما از رویه کاری مشخص عادات شخصی است که به ما انگیزه می دهد و اگر آن را نداشته باشیم خستگی تصمیم گیری در ما به وجود می آید. خستگی تصمیم گیری یعنی اینکه آن قدر ما در طول روز تصمیم گیری می کنیم که در ساعت های میانی روز مغز ما خسته می شود و توانایی تصمیم گیری را نخواهد داشت. اگر قدرت ذهن را روی مسایل ناچیز بگذاریم، نمی توانیم در ساعت های ظهر و پایانی ظهر روی موضوعات تصمیم بگیریم.

برخی ها برای رسیدن به موفقیت حتی زمانهای استراحت خود را نادیده می گیرند آیا این رویه درست است؟

نداشتن زمان استراحت که خیلی از افراد نیز آن را رعایت نمی کنند. بسیار بد است، خیلی از افراد فکر می کنند که اگر لزوما از صبح تا شب کار کنند و از تفریح، خانواده و دوستان جدا شوند، خوب است در حالیکه این افراد کاملا از نظر فکری و روحی خسته می شوند. ما حتی برای تفریحات و اوقات فراغت باید برنامه ریزی داشته باشیم و ما باید برای خودمان هم زمان بگذاریم و اگر از

داشتن هدف و تمرکز بر روی آن چقدر موفقیت افراد موثر است؟

خیلی از افراد بدون هدف کارهای خود را انجام می دهند. این افراد مثل کسی می مانند که در حال کندن چاهی هستند بدون اینکه هدف گذاری کرده باشند که می خواهند به نفت یا آب برسند. در واقع افرادی که بدون هدف کار می کنند، نمی دانند که به چه جایی می خواهند برسند البته پیش خودشان فکر می کنند که من که دارم کار می کنم، قطعا به یک جایی می رسم ولی اگر ما هدف بزرگی را برای خود تعیین نکنیم نمی توانیم به اهداف خود نیز برسیم چون برای خودمان چشم اندازی تعیین نکرده ایم اما ویژگی هدف باید به چه چیزی باشد، هدف ما باید هوشمند باشد، اهداف اسمارت باید خاص باشد و نیز جزییات آن مشخص باشد و هدف ما قالب اندازه گیری باشد که ببینیم به جای خوبی رسیدیم یا خیر و هدف باید توسط مغز قابل باور باشد و هدف ما باید قابل دست یابی باشد. هدف ما باید به ما مرتبط باشد و در مهارت های ما جایی داشته باشد. هدف باید زمان دار باشد و زمان بسیار مهم است و قابل تقسیم بندی به ماه و هفته باشد.

اولویت بندی چه نقشی را در موفقیت دارد؟

خیلی از افراد اولویت بندی بلد نیستند، خیلی از افراد یک لیست بلندبالایی از کارهای روزانه دارند اما آنها را تفکیک نکرده اند یا نمی دانند کدام هدف مهم تر است و باید کارهای مهم ما در ابتدای صبح انجام شود چرا که بیشترین بازدهی را خواهد داشت.

انجام همزمان چند کار آیا می تواند در کیفیت کارها تاثیر گذار باشد یا خبر؟

خیلی از خانم ها می توانند همزمان آشپزی کنند و با تلفن حرف بزنند در حالی که ما اصلا توانایی انجام چند کار همزمان را نداریم و خانم ها قدرت جا به جایی کار بسیار بالایی دارند و هر لحظه تمرکز آنها روی یک کار است ولی خیلی سریع می توانند این کارها را با هم جا به جا کنند. وقتی ما چند کار را به صورت همزمان انجام می دهیم در بهترین حالت این کارها به صورت متوسط انجام خواهد شد و نتیجه عالی نخواهیم گرفت.

چه عواملی می تواند در خستگی ذهن و مغز تاثیر گذار باشد و آیا این خستگی می تواند اثر منفی در کارکرد ما داشته باشد؟

کسانی که مدام صفحه نمایش و تلویزیون را نگاه می کنند و یا درگیر شبکه های اجتماعی هستند و نمی توانند از آنها خارج شوند. خسته می شوند و ذهن آنها کمتر فعالیت می کند، وقتی ما از چشم خیلی کار بکشیم، مغز خسته می شود و اگر ما تقسیم بندی کنیم و به چشم استراحت بدهیم، خستگی چشم و مغز کمتر می شود.

عجله کردن چه تاثیری در تنیجه کارها خوهد داشت؟

خیلی از افراد در انجام کارها عجله دارند، در حالی که عجله همیشه پشیمانی را به دنبال دارد، با عجله سه عامل به وجود می آید، اول از دست دادن تمرکز است چون فکر ما درگیر این است که آن کار را زودتر انجام دهیم، دوم دقت است که به شدت پایین می آید و سوم اشتباهات ما به شدت بالا می رود. به جای عجله داشتن باید از دوستانمان در این حوزه کمک بگیریم و تمرکز بالاتری داشته باشیم و به جای عجله کردن در کارها باید با تمرکز بهتر و بیشتر زمان بهتری را روی کارهایمان بگذاریم.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیریت زمان خیلی از افراد برنامه ریزی مدیریت زمان داشته باشیم تصمیم گیری انجام دهیم برای خود هدف ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد + فیلم

مدیرعامل استقلال گفت: وشحالم این اتفاق در دوره مدیریت من افتاده است و مطمئنم این روز در تاریخ باشگاه استقلال به یادگار می‌ماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال، پس از واگذاری سهام باشگاه استقلال به بخش خصوصی اظهار کرد: قبل از همه چیز، این اتفاق میمون را به طرفداران خوب باشگاه استقلال تبریک می‌گویم. مطمئنا تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حافظه همه هواداران باشگاه استقلال به عنوان یک روز بزرگ در تاریخ باشگاه و یک فصل جدید در تاریخ این باشگاه مطمئنا می‌ماند. به جرعت می‌توانم بگویم که امروز بعد از قهرمانی در آسیا بعد از انقلاب اسلامی بزرگترین اتفاقی است که برای باشگاه استقلال افتاده است. بعد از قهرمانی در باشگاه‌های آسیا این بزرگترین اتفاق باشگاه استقلال است و امیدواریم قهرمانی سوم در آسیا را با حمایت هلدینگ خلیج فارس رقم بزنیم و از همه تشکر می‌کنیم که یک آرزو و امر محال با حمایت رییس جمهور، معاون اول، وزرای ورزش و اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی محقق شد. این اتفاق بعد از ۲۰ سال توسط چند دولت که صرفا صحبت شد و انجام نشد، رقم خورد و امروز روز بزرگی در تاریخ فوتبال کشور است.

او ادامه داد: از بدنه دولت، شخص محترم رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر محترم ورزش و وزیر محترم اقتصاد و همه عزیزانی که این اتفاق خوب را بعد از این همه انتظار و مشکلاتی که باشگاه کشیده‌اند را رقم زدند. از شخص آقای دکتر علی عسگری عزیز، مدیرعامل محترم هولدینگ خلیج فارس تشکر می‌کنم که این پیشنهاد خرید باشگاه استقلال را دادند و امروز این قرارداد نهایی شد.

خطیر افزود: این اتفاق خوب که میان دو برند بزرگ باشگاه استقلال و همچنین هولدینگ بزرگ خلیج فارس رقم خورده، امیدوارم این دو ترکیب با نام مقدس استقلال و خلیج فارس در جهت توسعه و پیشرفت و همچنین شکوفایی باشگاه بزرگ استقلال اتفاق بیفتد. یک بار دیگر از تمام عزیزانی که در این مسیر نقش داشتند، تشکر می‌کنم. خیلی خوشحالم که این اتفاق در زمان مدیریت من اتفاق افتاده است. مطمئنم این روز در تاریخ باشگاه استقلال به جا می‌ماند. امیدوارم حمایت‌ها از سوی رسانه همچنان ادامه داشته باشد تا این رشد در فوتبال کشور همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرعامل استقلال درمورد تغییر یا ترمیم آن باشگاه گفت: به هر حال طبیعی است که وقتی یک مجموعه جدید سهامدار اصلی باشگاه استقلال و یا پرسپولیس است، وقتی سهامدار جدید ورود می‌کند این حق طبیعی آن مجموعه است که بر اساس برنامه‌هایی که مدنظر دارند، با افراد جدید کار کند که یک مورد آن تغییر مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه است. اینجا صادقانه عرض می‌کنم که چه باشم و چه نباشم بسیار خوشحالم که این اتفاق برای باشگاه استقلال افتاده است. نمی‌توانید باور کنید بابت این اتفاق چقدر خوشحالم. اثرات این روز بزرگ در آینده برای باشگاه استقلال حل می‌شود.

"خیال هواداران استقلال بابت مسائل مالی راحت باشد؟ " خطیر در پاسخ به این سوال گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد. ما باید منتظر بمانیم که دوستان ما در هولدینگ خلیج فارس چه برنامه‌ای دارند. مطمئنا هواداران اخبار خوبی را از این فضا خواهند شنید. خیلی عجول نباشید، امروز این اتفاق قطعی شده و بگذارید از این روز لذت ببریم تا رفته رفته مشکلات حل شود. من نباید چنین ضمانتی بدهم، ولی این اتفاق رقم خورده که چنین مشکلاتی حل شود. خواهش می‌کنم یک مقدار به این مسائل مثبت نگاه کنیم و به مسائل فکر نکنیم. یکسری افراد دنبال هیجانات هستند و باید هیجان را کنترل کنیم تا از این روز بزرگ لذت ببریم و هواداران هم از آن لذت ببرند. من مطمئنم اتفاقات خوبی برای استقلال می‌افتد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد + فیلم
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!