Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار حسنی مقدم،رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان افزود: با وجود ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر طول رودخانه‌های لرستان، اکنون ۵۶۰ مزرعه پرورش ماهی در استان فعال بوده و سالانه ۲۵ هزار تن انواع آبزیان را به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

او اظهار داشت: شرایط آب و هوایی و زیرساخت‌های موجود در این بخش ظرفیت خوبی ایجاد کرده به نحوی که می‌توان در مدت پنج سال؛ تولید آبزیان در لرستان را تا ۵۰ هزار تن افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شیلات لرستان به طور معمول مقام اول یا دوم تولید ماهیان سردابی کشور را دارد ادامه داد: همچنین سالانه ۱۲۶ میلیون قطعه بچه ماهی توسط ۲۸ مزرعه در استان تکثیر و تولید می‌شود که این رقم موجب کسب رتبه نخست لرستان در بین استان‌های غیر ساحلی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین گفت: ماهیان خاویاری از جمله گرانبها‌ترین محصول در بین آبزیان می‌باشد و پرورش آن نقش مهمی در اشتغال زایی و ارز آوری دارد و لرستان نیز مستعد تولید این محصول است و تلاش می‌شود فعالیت آبزی پروران استان به این حوزه هدایت گردد.

حسنی مقدم افزود: تا قبل از سال ۹۳ فعالیت پرورش خاویار در استان صورت نمی‌گرفت، اما در حال حاضر ظرفیت زیر ساختی بیش از یکهزار تن تولید ماهیان خاویاری ایجاد شده و مجتمع پرورش ماهی خاویاری به ظرفیت ۶۰۰ تن در حال فعالیت است.

۱۴ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در شیلات لرستان ایجاد شده و سرانه مصرف ماهی این استان هفت تا هشت کیلوگرم می‌باشد در حالیکه این میزان در کشور ۱۲ کیلوگرم عنوان شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی لرستان تولید آبزیان مزرعه پرورش ماهی اشتغالزایی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان

جباری گفت: طی ماه‌های گذشته بیش از ۲۲۰۰۰ قطعه ماهی در "قفس پرورش ماهی" رهاسازی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ روز آینده، بیش از ۳۰ تن ماهی از این قفس برداشت شود.

او افزود: پرورش ماهی در قفس در راستای توسعه آبزی‌پروری و رونق اقتصاد استان با رویکرد اقتصاد دریا محور و افزایش تولید ماهی در گلستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس باعث کاهش فشار صید بی رویه از دریا و حفظ ذخایر آبزیان و سلامت اکوسیستم‌های دریایی می‌شود و این امر به حفظ ذخایر طبیعی آبزیان دریایی کمک می‌کند.
جباری گفت: پرورش ماهی در قفس می‌تواند برای افراد بومی زیادی در استان گلستان اشتغال ایجاد کند و همچنین این امر باعث تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: استان گلستان یکی از استان‌های مستعد و پیشرو در زمینه پرورش ماهی در قفس است.

در حال حاضر ۷۵ قفس در پهنه آبی استان مستقر است و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۸۰ تن ماهیدر این قفس‌ها تولید شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • تولید سالانه ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان