Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@08:23:19 GMT

طعنه مقام روس به توییت ضد ایرانی پامپئو

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۸۳۴

طعنه مقام روس به توییت ضد ایرانی پامپئو

خبرگزاری فارس: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با رد مواضع وزیر خارجه آمریکا درباره ایران اعلام کرد که واشنگتن در قبال ایران هیچ دیپلماسی نداشته است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از قبیل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی توییتری به پیام توییتری مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره لزوم تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو بامداد امروز دوشنبه در توییتر به تمجید از نامه ضد ایرانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت سازمان ملل پرداخت و نوشت: «نامه اعضای شورای همکاری به شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران یک بیانیه برجسته بود. آمریکا بعد از سال‌ها (در پیش گرفتن) دیپلماسی، این هفته یک قطعنامه برای تمدید تحریم‌های ایران ارائه خواهد کرد».

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به این توییت نوشت: «یک بیانیه غیرمنتظره: تلاش برای تمدید محدودیت تسلیحاتی "بعد از سال‌ها دیپلماسی". چه نوعی از دیپلماسی؟ سیاست فشار حداکثری ارتبطا چندانی به دیپلماسی ندارد و واشنگتن موضوع (تمدید) محدودیت تسلیحاتی را از پایان سال ۲۰۱۹ شروع کرد در نتیجه ماه‌ها است و نه سال‌ها (تلاش آمریکا برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران ماه‌ها است شروع شده و نه سال‌ها)».

مقام‌های آمریکایی هفته‌ها است که تحرکات ضد ایرانی خود را برای تمدید محدودیت تسلیحاتی مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (محدودیت خرید و فروش تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران) تشدید کرده‌اند. طبق این قطعنامه محدودیت فوق در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) آتی پایان می‌یابد.

در حالی که شورای امنیت سازمان ملل سه‌شنبه هفته جاری، قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را به رأی می‌گذارد، خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های سازمان ملل گزارش داد که مخالفت‌ها با قطعنامه واشنگتن به اندازه‌ای گسترده است که بعید است حتی بتواند ۹ رأی لازم برای وادار شدن مسکو و پکن به استفاده از حق وتو نیز برسد

منبع: فردا

کلیدواژه: مقام روس توییت ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا تمدید محدودیت تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل بین المللی برای تمدید سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران، محور نظم جدید منطقه

  به دنبال عملیات تنبیهی ایران در خاک اسرائیل، دولت‌های غربی در قالب گروه ۷ تشکیل جلسه داده و به بهانه جلوگیری از پاسخ این رژیم، راهبرد نخ‌نمای تحریم علیه کشورمان را پیگیری می‌کند.روشن است که دست این کشورها در برابر جمهوری اسلامی ایران بسته است، چراکه آمریکا و متحدانش پیش از این همه تحریم‌هایی که امکان اعمال داشته را علیه کشورمان وضع کرده‌اند و حالا گزینه‌ای برای تشدید آنها ندارند.شاید برای همین است که کارشناسان، این تحریم‌ها را تنها مانور تبلیغاتی برای حمایت از رژیم‌صهیونیستی برآورد می‌کنند.ماه‌هاست که رژیم‌ جعلی اسرائیل در غزه فاجعه آفریده و اقدام به جنایت علیه بشریت کرده است، اما عجیب آن‌که گروه ۷ با چشم‌بستن بر این نسل‌کشی، می‌کوشد کشورمان را عامل بی‌ثباتی منطقه نشان دهد. عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم‌صهیونیستی چنان دقیق و شگفت‌آور اجرا شد که حالا غربی‌ها چاره‌ای ندارند تا ژست تنش‌زدایی به خود گرفته و بپذیرند که در معادلات نظامی غرب‌آسیا در موضع ضعف قرار دارند.در روزهای اخیر، ایران علاوه بر توقیف یک کشتی اسرائیلی، ده‌ها پهپاد و موشک را به اراضی اشغالی شلیک کرد که رژیم‌صهیونیستی و متحدانش از پاسخ به آن ناتوان بودند.بی‌تردید غربی‌ها امیدوارند با تکیه بر رسانه‌های خود ضمن جعل واقعیت، تصویری متفاوت از ضعف خود ارائه دهند. بااین‌حال محبوبیت رو به فزونی ایران در منطقه نشان می‌دهد که افکارعمومی واقعیت‌ها در مورد تحولات منطقه را درک کرده و می‌داند ایران محور نظم جدید منطقه است.نظم جدید منطقه در تعارض مطلق با نظم مخرب غربی صهیونیستی قرار دارد و ‌متعاقبا، استراتژی‌ها و ثوابت راهبردی مداخله‌گرایانه دشمنان را هدف قرار می‌دهد.

سرورهای ارتش رژیم صهیونیستی هک شد
وب‌سایت خبری عبری‌زبان«rotter» در گزارشی از هک شدن سرورهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت ۱۸گیگابایت اطلاعات محرمانه ارتش (IDF) توسط گروه هکری ناشناس (انانیموس) به سرقت رفته است. براساس این گزارش با بررسی اطلاعات فاش شده مشخص شد ۲۰۰هزارسند طبقه‌بندی شده شامل اطلاعات هویتی کارکنان، موقعیت اماکن سری، دستورالعمل‌های داخلی و…از زیرساخت‌های ذخیره‌ساز ارتش رژیم صهیونیستی استخراج شده است. از زمان شروع عملیات طوفان‌الاقصی حملات سایبری متعددی توسط محور مقاومت علیه زیرساخت‌های رژیم جعلی صهیونیستی رخ داده و این نشان‌دهنده میزان آسیب‌پذیر بودن این رژیم است. 

محموله تسلیحاتی یک میلیارد دلاری در راه اسرائیل
درحالی که فشارهابر دولت جو بایدن درزمینه همکاری بارژیم صهیونیستی درارتباط باجنایات این رژیم درغزه روزبه ‌روز افزایش می‌یابد، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت جو بایدن در حال بررسی یک قرارداد تسلیحاتی جدید با اسرائیل به ارزش بیش از یک میلیارد دلار است. براساس این گزارش، این بسته تسلیحاتی جدید شامل مهمات تانک، خودروهای نظامی و گلوله‌های توپخانه است. وال استریت ژورنال گفته، از آغاز جنگ غزه تا‌کنون این محموله بزرگ‌ترین محموله تسلیحاتی است که به اسرائیل ارسال خواهد شد. 

رتبه اعتباری اسرائیل کاهش یافت
مؤسسه اعتبارسنجی اس‌اند‌پی گلوبال رتبه اعتباری اسرائیل راکاهش داد و آن را ازAA- به A+ رساند.  این مؤسسه که قدیمی‌ترین مؤسسه اعتبارسنجی مالی است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پیش‌بینی ما این است که بدهی کلی دولت اسرائیل در سال ۲۰۲۴ به ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت که این مسأله تا حد زیادی از افزایش هزینه‌های دفاعی ناشی می‌شود.» چند ماه پیش مؤسسه اعتبارسنجی مودیز نیز برای نخستین بار از زمان پیوستن اسرائیل به طرح درجه‌بندی این مؤسسه رتبه اعتباری این رژیم را به A۲ کاهش داده بود. کاهش این رتبه‌ها به معنی منفی شدن چشم‌انداز اقتصاد اسرائیل در اثر چالش‌های ژئوپولتیک و به‌ویژه جنگ غزه است و به معنای آن است که این روند ممکن است کماکان ادامه داشته باشد. 

دیگر خبرها

  • ایران، محور نظم جدید منطقه
  • محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • واکنش شورای عالی امنیت ملی به ادعای حمله خارجی به اصفهان
  • مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی 
  • خبرنگار اسرائیلی حرفش را درباره حمله اسرائیل به ایران پس گرفت!
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟