Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با گام استوار بنادر و دریانوردی در توسعه زیرساخت‌ها، بندر چابهار در حال تبدیل شدن به عمیق ترین بندر ایران است.

وی با اشاره به پروژه استراتژیک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که فاز نخست آن عملیاتی شده و در فاز دوم اجرایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این پروژه، لایروبی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب از رسوبات بستر حوضچه، کانال و پای اسکه‌ها به منظور ایجاد عمق مناسب برای پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هدف از اجرای این عملیات را تبدیل بندرچابهار به بندری بدون محدودیت عمق در سطح جهانی اعلام و تصریح کرد: اجرای این طرح عمق پای اسکله‌ها را در مواقع مد کامل به منفی ۱۹ متر و جرز کامل به منفی ۱۷ متر افزایش خواهد داد.

وی بیان کرد: این برنامه همگام با دیگر پروژه‌های طرح توسعه بندر شهید بهشتی به واسطه پیگیری و نظارت دقیق تیم‌های تخصصی این اداره‌کل و بهره‌گیری از توان متخصصان دریایی داخلی با پیشرفت‌های خوبی همراه است.

آقایی با اشاره به اینکه هم‌اینک بندر چابهار بندری بدون محدویت در پذیرش کالا و سایز کشتی است، افزود: افزایش توان عملیاتی بندر، ترافیک کالا و مسافر، ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمدی اقشار مختلف در استان و منطقه از اهداف اجرای پروژه‌های بندری و دریایی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جمع آوری اسکله‌های نصب سریع از این بندر استراتژیک، ادامه داد: این اسکله‌ها در سال ۱۳۶۲ و با توجه به ضرورت‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در ضلع جنوب شرقی بندر جانمایی شده بود که علاوه‌بر طی عمر مفید خود، مانع چرخش کشتی‌ها در حوضچه و پهلو گرفتن در اسکله‌های خدماتی و جنرال کارگو می‌شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این اسکله‌ها با استفاده از توان مطالعاتی و فنی متخصصان داخلی به صورت ایمن برچیده شد تا عملیات لایروبی این محدوده نیز طبق برنامه، اجرایی شود. 

وی خاطرنشان کرد: از مجموع حجم تعهدات لایروبی طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ۱۴۰ هزار متر مکعب باقی مانده و علاوه‌بر این ۵۱۰ هزار مترمکعب دیگر نیز به پیمانکار ابلاغ شده که با انجام این عملیات بندر چابهار به عنوان عمیق ترین بندر ایران شناخته خواهد شد و می‌تواند میزبان بزرگترین کشتی‌های دنیا باشد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان چابهار کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان چابهار کارآمدی دولت سیستان و بلوچستان چابهار کارآمدی دولت بندر چابهار اسکله ها هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سه اسکله مجاز قایقرانی در ساحل بندر بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، حسین حیدری در جمع خبرنگاران، افزود: برای فعالیت در ایام نوروز در حال حاضر اسکله‌های روبروی شورای شهر، کنار نشان بوشهر و اسکله واقع در سامانه شورا با نظارت دستگاه‌های مرتبط و رعایت نکات ایمنی اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از حساسیت و پیگیری دستگاه قضا به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان و مسافران و همچنین ابراز تأسف از حادثه اتفاق افتاده و فوت ۲ تن از هم‌میهنان در حادثه واژگونی قایق غیرمجاز تفریحی، تاکید کرد: سوار کردن مسافران به قایق‌ها و شناور‌های تفریحی در نقاطی به غیر از اسکله‌های مجاز مورد تأیید شهرداری نبوده و هیچ مسئولیتی متوجه شهرداری نیست.

شهردار بوشهر با اشاره به این‌که در بسیاری از کشور‌ها همه بخش‌های مختلف شهر در اختیار شهرداری است، افزود: شهرداری‌ها زمانی می‌توانند شهر را به‌صورت کامل مدیریت کنند که مدیریت یکپارچه اعمال شود.

حیدری اظهار کرد: مدیریت یکپارچه به این معناست که نیروی انتظامی، اداره‌های آب، برق و گاز، میراث فرهنگی، دریابانی، شیلات و سایر نهاد‌های خدمت‌رسان در محدوده شهر‌ها از سوی شهرداری کنترل و مدیریت شوند.

دیگر خبرها

  • تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟/ ارتقا و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در استان
  • ارتقاء و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در سیستان و بلوچستان/ تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟
  • ثبت حضور بیش از ۱۶ هزار گردشگر در اسکله های خرمشهر
  • اسکله‌های بندر خرمشهر میزبان گردشگران
  • بازدید بیش از ۸۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر
  • بازدید بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر
  • راه‌اندازی سه اسکله مجاز قایقرانی در ساحل بندر بوشهر
  • سه اسکله مجاز قایقرانی در ساحل بندر بوشهر راه اندازی شد
  • آخرین وضعیت «اسکله بندرپل» برای اعزام به قشم
  • بندر چابهار محور صادرات منطقه باشد