Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری بلاروس گفت، نامه‌ای از ولادیمیر پوتین و توضیح واقعیت ماجرای اتباع روس بازداشت شده در مینسک دریافت کرده که در حال بررسی است و این قضیه تأثیری بر روابط بلاروس و روسیه نخواهد گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه درباره شهروندان روس بازداشت شده در مینسک، به توافق رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، وی ابراز اطمینان کرد که وضعیت بازداشت شدگان تاثیری بر روابط مسکو و مینسک نخواهد گذاشت.

رئیس جمهوری بلاروس روز گذشته، یکشنبه بعد از انداختن رأی خود به صندوق (در انتخابات ریاست جمهوری این کشور)، با اعلام این مطلب یادآور شد که نامه‌ای پنج صفحه‌ای از ولادیمیر پوتین دریافت کرد که در آن حقایق مربوط به وضعیت اتباع روس بازداشت شده، توضیح داده شده بود.

به گفته لوکاشنکو، در حال حاضر تحقیقات در این زمینه جریان داشته و  اطلاعات دریافت شده از طرف روسی در خصوص این پرونده، در حال بررسی است.

وی با یادآوری اینکه دادستان‌های روسیه و اوکراین هنوز برای بررسی این پرونده به بلاروس نیامده‌اند، افزود: «من علاقه‌ای ندارد که کشورهای ثالث به تحریک این وضعیت بپردارند و این موضوع حتماً مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

رئیس جمهوری بلاروس ادامه داد: «بله، من در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود با پوتین، روسیه را مورد انتقاد قرار دادم، به خاطر جابجایی روابط برادرانه به روابط مشارکتی. و رئیس جمهوری روسیه به وضوح تأکید کرد که مسکو خواستار آن است تا روابط برادرانه با مینسک برقرار کند.

لوکاشنکو همچنین گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، همچنان به ایجاد روابط عادی و متقابلاً سودمند با روسیه ادامه خواهد داد و روابط برادرانه بین دو کشور همسایه، همچنان به قوت خویش باقی خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، تأکید کرد که بلاروس، پس از انتخابات ریاست جمهوری، وارد جنگ داخلی نخواهد شد.

لوکاشنکو گفت: «ما همه گزینه ها بررسیو مورد توجه قرار می‌دهیم. مسلماً  نمی توان در ارزیابی اوضاع اشتباه کرد. ولی دلیلی وجود ندارد که گفته شود که فردا کشور در هرج و مرج، رویارویی و جنگ داخلی فرو خواهد رفت. ما اجازه چنین اتفاقی را نخواهیم داد.»

علاوه بر این، رئیس جمهوری بلاروس به تأثیر رسانه‌ها بر روند انتخابات اشاره کرده و از مطبوعات خواست تا برای بی ثبات کردن اوضاع در این کشور تلاش نکنند. وی تاکید کرد: «اگر علیه کشور ما بجنگید و سعی کنید تا بلاروس را به آشوب انداخته و بی ثبات کنید، پاسخ فوری ما را دریافت خواهید کرد.»

برگزاری ششمین دور انتخابات ریاست جمهوری در بلاروساعتراض مردم بلاروس به نتیجه انتخابات/ حداقل 120 نفر بازداشت شدندتظاهرات مخالفان لوکاشنکو در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس

لازم به یادآوری است که طبق آخرین اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات بلاروس اوایل، "الکساندر لوکاشنکو" (رئیس جمهوری کنونی این کشور) با کسب 81.35 درصد آراء ریخته شده به صندوق‌های رای گیری، رهبری را در میان 5 نامزد این پست در اختیار دارد. این کمیته میزان مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری را 84.05 درصد اعلام کرده است.

انتهای پیام/

R7535/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" بلاروس بیشتر بخوانید... سفیر روسیه: بازداشت اتباع ما در بلاروس از خارج سازماندهی شد پوتین: روسیه علاقه‌مند به ثبات سیاسی داخلی در بلاروس است بازداشت روس‌ها در بلاروس به تحریک سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سفیر روسیه: بازداشت اتباع ما در بلاروس از خارج سازماندهی شد پوتین: روسیه علاقه‌مند به ثبات سیاسی داخلی در بلاروس است بازداشت روس‌ها در بلاروس به تحریک سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" بلاروس پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ المیادین جزئیات دیدار ماکرون با نماینده حزب الله در بیروت را فاش کرد ۲ واکنش ارتش لبنان به یک شایعه و ادعای جدید درباره انفجار بیروت ۳ وزارت خارجه: دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس بلندگوی ایران ستیزان شده است ۴ یادداشت| ادعای توقیف کشتی ایرانی در کراچی و فرار رو به جلوی رسانه‌های سعودی ۵ دومین شب ناآرامی‌های لبنان/ هشدار ارتش به خشونت‌طلبان/ حمله مهاجمان به برخی وزارتخانه‌ها ۶ ناکامی برایان هوک؛ سرنوشت سریالی «احمق‌های درجه یک» در جنگ اراده‌ها با ایران ۷ بایدن درباره عواقب انتخاب دوباره ترامپ هشدار داد ۸ روسیه نخستین کشوری است که واکسن کرونا را ثبت می‌کند مهمترین اخبار بین الملل ناکامی برایان هوک؛ سرنوشت سریالی «احمق‌های درجه یک» در جنگ اراده‌ها با ایران آغاز دخالت آشکار آمریکا در امور لبنان پس از انجام ماموریت ماکرون ادامه نقض قطعنامه ۱۷۰۱/ تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و دریایی لبنان دومین شب ناآرامی‌های لبنان/ هشدار ارتش به خشونت‌طلبان/ حمله مهاجمان به برخی وزارتخانه‌ها مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان ادامه اعتراضات در آمریکا/ وضعیت پورتلند بحرانی اعلام شد آغاز دخالت آشکار آمریکا در امور لبنان پس از انجام ماموریت ماکرون امام کاظم (ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله را برپا نگه داشت؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه بلاروس اخبار روسیه بلاروس انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهوری بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه آلمانی «بیلد» به نقل از منابع گزارش داد که احضار «سرگئی نچائف» سفیر روسیه در برلین در رابطه با بازداشت دو فرد روس مظنون به جاسوسی برای روسیه بوده است.

پیش از این، دفتر دادستانی آلمان اعلام کرد دو شهروند آلمانی-روسی به نام‌های «دیتر اس.» و «الکساندر جی.» به اتهام جاسوسی از پایگاه‌های آمریکایی به دستور روسیه و برنامه‌ریزی برای حمله به مسیرهای حمل و نقل نظامی در شهر بایرویت در بایرن بازداشت شده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896776

دیگر خبرها

  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • پیشنهاد دهشتناک و ضد انسانی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مورد اسرا فلسطینی
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است