Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید طاهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات بدون ضامن و همچنین بدون نیاز به مراجعه متقاضیان به شعب امکان دارد، اظهارداشت: افرادی که به واسطه شیوع بیماری کرونا کسب و کارهای آنها دچار آسیب شده، باید به سامانه کارا مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کنند.

وی ادامه‌داد: متقاضیان در صورت دریافت کد مربوطه می‌توانند اطلاعات هویتی خود را در این سامانه ثبت کنند تا فرآیندهای بعدی نیز طی و پس از تایید مستندات، تسهیلات به حساب آنها واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شعب بانک ملی در خوزستان همچنین تصریح‌کرد: این بانک به منظور تسهیل در انجام امورات مربوط به پرداخت تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، نرم افزار ایوا را معرفی کرده است.

طاهری اضافه‌کرد: متقاضیانی که مراحل ثبت نام را در سامانه کارا طی کرده‌اند، سپس می توانند از طریق این نرم افزار نسبت به دریافت امضای دیجیتال اقدا کنند؛ به‌طوری که در نرم افزار ایوا حتی امکان خرید دیجیتال سفته نیز فراهم شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان با تاکید بر اینکه با استفاده از این نرم افزار دیگر به مراجعه حضوری در بانک‌ها  توسط متقاضیان نیازی نیست، یادآورشد: در حال حاضر تسهیلات مربوط به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا شامل واحدهای تک نفره با مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال و همچنین تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی ویژه افرادی مانند رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی است.

تیرماه امسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به خوزستان اختصاص یافت که تاکنون بخش محدودی از این میزان به بنگاه‌ها و واحدهای صنفی خوزستان پرداخت شده که نسبت به دیگر استان‌های کشور از عملکرد پایینی برخوردار است.

تا هفته گذشته برای ۲ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات ویژه ۱۴ رسته کاری تصمیم گیری شده و در بانک‌های عامل تشکیل پرونده انجام گرفته است.

در خوزستان بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، پارسیان، پاسارگاد، انصار، اقتصاد نوین‌، سینا، آینده، شهر، حکمت، موسسه کوثر، موسسه ملل، کارآفرین، سامان و گردشگری به عنوان بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات تعیین شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دولت سامانه کارا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دولت سامانه کارا ویروس کرونا دولت سامانه کارا کسب و کارهای آسیب دیده نرم افزار بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

«سیداحمد خادمیان» میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده، یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۵۸ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد ۴۳۸ هزار و ۵۵۸ فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند.

خادمیان تاکید کرد: بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.

وی توضیح‌داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام‌هایی را مجدد پس از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: همه شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان