Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحصیل در دنیای امروزی بسیار ضروری و یکی از اولویت های هر دانش آموز است، دانش آموزانی که با اهداف متفاوت در شرایط سخت و یا آسان برای کسب علم و دانش راهی مدارس می شوند.

تحصیل در چه مدرسه ای مهم نیست و نمی تواند دانش آموز را از مسیر موفقیت دور کنند چه بسا دانش آموزانی از دورترین روستاها در شرایط سخت تحصیلات خود را ادامه داده و فرد موفقی در جامعه شده اند و استعدادهای آنها در جهت پیشرفت و رسیدن به هدف شکوفا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان روستایی دارای توانایی و استعدادهای بالقوه ای هستند، دانش آموزانی که گاه به دلیل نبود امکانات و یا بی توجهی ها، استعدادشان شکوفا نشده، پژمرده می شود و شاید هم با دنیای علم و دانش برای همیشه خداحافظی کنند.

در روستاهای اشترینان به دلیل نبود دبیرستان دخترانه، برخی از دانش آموزان بعد از طی کردن مقطع متوسطه اول به ناچار ترک تحصیل می کنند در حالی که اگر یک مرکز شبانه روزی برای ادامه تحصیل آنها فراهم شود این دانش آموزان مستعد، همچنان در مسیر علم و دانش پیشرفت و حرکت می کنند.

مریم، یکی از دانش آموزان روستایی در گفت و گو با ایرنا افزود: در روستای ما دبیرستان وجود ندارد، کاش یک دبیرستان در روستای ما وجود داشت تا ما هم می توانستیم ادامه تحصیل دهیم.

این دانش آموز روستایی که بزرگترین آرزویش معلمی است گفت: همیشه در رویاهایم دوست دارم ادامه تحصیل دهم تا معلم شود و بتوانم در همین روستا خدمت کنم اما متاسفانه در روستای ما دبیرستان وجود ندارد و ناچاریم خانه نشین شویم.

وی اضافه کرد: پسران این روستا در مرکز شبانه روزی می توانند ادامه تحصیل دهند اما این مرکز برای دختران ایجاد نشده و بسیاری از دختران روستای ما و روستاهای دیگر در رویای ادامه تحصیل، شبانه روز را سپری می کنیم.

مریم اظهار کرد: معدل سال آخر متوسطه اول من ۱۹ بوده و می توانم در این راه موفق شوم اما افسوس که راهی برای ادامه تحصیل نیست اما اگر مرکزی شبانه روزی راه اندازی شود، دریچه ای برای ادامه تحصیل و رسیدن به آرزوهایمان باز می شود.                      

رویای ادامه تحصیل، مشق هر شب دانش آموزان برخی روستاها

فاطمه یکی دیگر از دانش آموزانی که به دلیل نبود دبیرستان یک سال است ترک تحصیل کرده افزود: نه تنها من بلکه هم کلاسی هایم دارای استعدادهای زیادی هستند، هر یک از ما آرزوهای زیادی برای آینده مان داریم اما اولین قدم برای تحقق همه آنها تحصیل است.

وی بیان کرد: روستاهایی که اطراف ما هستند هم دبیرستان ندارند که اگر داشتند حتما برای ادامه تحصیل به آنجا می رفتیم، از مسئولین تقاضا داریم تا یک مدرسه شابنه روزی دختران راه اندازی کنند تا ما از تحصیل عقب نمانیم.

این دانش آموز روستایی گفت: خیرین همیشه در مدرسه سازی پیشگام بوده اند و این بار انتظار داریم یک مدرسه شبانه روزی ایجاد کنند تا استعدادهای ما با ادامه تحصیل شکوفا شود و بتوانیم فرد موفقی برای جامعه باشیم.

ترک تحصیل به دلیل نبود دبیرستان دخترانه

رییس آموزش و پرورش اشترینان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشترینان بیشترین ترک تحصیل را در بین دختران در مقطع متوسطه دوم دارد که به دلیل نبود یک مرکز شبانه روزی، دختران پس از طی کردن مقطع متوسطه اول، ترک تحصیل می کنند.

امیر صارمی اضافه کرد: این امر سبب شده تا یکی از بالاترین درصدهای ترک تحصیل را در استان داشته باشیم و ایجاد یک مرکز شبانه روزی دخترانه در اشترینان ضروری بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه نوسازی مدارس کشور با ایجاد یک مرکز شبانه روزی برای دانش آموز دختر روستاهای اشترینان موافقت کرده که این مرکز در اشترینان راه اندازی شود.

رییس آموزش و پرورش اشرینان اظهار کرد: البته حدود ۱۰ سال پیش یک مرکز شبانه روزی برای پسران در اشترینان دایر شد که امیدواریم این مرکز نیز راه اندازی شود تا از ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری شود.

صارمی گفت: در صورتی که مرکز شبانه روزی دختران راه اندازی شود پیش بینی می شود بیش از ۷۰ دانش آموز دختر ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید ۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز ثبت نام کرده اند که این تعداد در ۹۴ فضای آموزشی مشغول به تحصیل خواهند شد.

برچسب‌ها بروجرد مدارس لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد مدارس لرستان بروجرد مدارس لرستان یک مرکز شبانه روزی برای ادامه تحصیل راه اندازی شود دانش آموزانی دلیل نبود دانش آموزان ترک تحصیل دانش آموز روستای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!

تین نیوز

براساس مجموعه ای از داده ها، چیزی که برای مدت طولانی اجتناب ناپذیر به نظر می رسید اخیرا محقق شده است:«چین به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تایید شد.» یکی از شرکت های تولیدکننده خودرو در چین با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳ تبدیل به بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی شد و فروش سالانه آن در خارج از کشور ۳۳۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، فولاد قطعا در اقتصاد جهانی یکی از مولفه های قدرت در قراردادهای تجاری است؛ صنعت خودروی چین نیز مقدار زیادی فولاد وارد می کند. از ۳۲ کشوری که زنجیره فولاد را تشکیل می دهند، تقریباً نیمی از آنها به چین به عنوان مقصد برتر متصل هستند. یکی از بخش های اصلی خودرو اما لاستیک است که تقاضای مرتبط با گسترش تولید خودرو در چین اخیراً به افزایش قیمت این کالا به بالاترین سطح سه سال اخیر کمک کرده است. بزرگترین صادرکنندگان آن، مانند تایلند و اندونزی، فهرستی از واردکنندگان برتر لاستیک دارند که چین اصلی ترین آن ها است.

تاریخچه صنعت خودروسازی در چین

صنعت خودروسازی چین در ۱۹۵۰ میلادی شکل گرفت، زمانی که چین با کمک اتحاد جماهیر شوروی و به لطف اصلاحات گسترده دنگ شیائوپینگ، رهبر حزب کمونیست در اقتصاد و صنعت چین، در طول سه دهه روند صعودی به خود گرفت و در ۱۹۹۰ به شکوفایی رسید. تولید سالانه ی خودرو در چین برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ از مرز یک میلیون دستگاه گذشت؛ اما ۲۱ سال بعد، در سال ۲۰۲۳ شاهد بودیم که چینی ها به تنهایی ۵.۲۲ میلیون دستگاه خودرو صادر کردند.

شرط جالب چینی ها برای سرمایه گذاران خارجی

یکی از اصلی ترین عواملی که موفقیت چین را توضیح می دهد، سرمایه گذاری مستقیم کشورهای خارجی در این کشور است. سرمایه گذاری خارجی در چین در اندازه بازار، هزینه های نیروی کار و کیفیت زیرساخت ها موثر بود. سرمایه گذاری مستقیم خارجی به افزایش سرمایه گذاری و رشد بهره وری در چین کمک کرد و باعث ایجاد شغل و شکل گیری بخش صادرات پویا شد.

چینی ها برای استقرار خودروسازان برتر دنیا در کشورشان که به لطف بازار مصرف گسترده، نیروی کار ارزان و هزینه ی تولید پایین به یکی از بهترین زیرساخت ها برای صنعت خودرو تبدیل شده بود، شرط جذابی را مطرح کرده اند؛ هر خودروسازی که خواهان سرمایه گذاری در چین است باید با یک خودروساز چینی شریک شود تا طرفین معامله از بستر صنعتی شکل گرفته به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

سیاست جذاب چینی ها باعث تولد خودروسازان متعددی شد که بسیاری از آن ها صاحب سبک به نظر می رسند. خودروسازی FAW که زیرمجموعه های متعددی دارد از دل سرمایه گذاری فولکس واگن در چین به یکی از چهار خودروساز برتر این کشور تبدیل شد و شرکت SAIC نیز با رشد زیرمجموعه های جنرال موتورز در چین به شهرتی باورنکردنی دست پیدا کرد. برند برلیانس که خودروهای آن را در بازار ایران هم مشاهده کرده ایم، نشأت گرفته از سرمایه گذاری گسترده بی ام و در چین بوده است.

بی وای دی، جیلی، چانگان، چری و دانگ فنگ از جمله مهم ترین و شناخته شده ترین خودروسازان چینی هستند. اگرچه صنعت خودروسازی در چین هنوز رنگ و بوی دولتی دارد و بسیاری از هلدینگ های غول پیکر صاحبان اصلی خودروسازان شناخته شده چینی هستند، واقعیت این است که رویکرد دولتی هم نتوانسته مانع رؤیاپردازی های شرکت های چینی باشد.

۲۰۲۳، سال سرنوشت ساز صنعت خودروسازی چین

سال ۲۰۲۳ یک لحظه مهم در تکامل صنعت خودرو چین بود. این صنعت به تولید ۳۰.۱۶ میلیون دستگاه و فروش ۳۰.۰۹ میلیون دستگاه دست یافت که نشان دهنده نرخ رشد سالانه ۱۱.۶ درصد و ۱۲ درصد است.

ریشه دوانی خودروسازی چین در کشورهای همسایه

ژاپنی ها اما در شکل گیری سیاست گذاری چین برای توسعه صنعت خودروسازی این کشور، بی تاثیر نبوده اند. ژاپنی ها در دهه ۱۹۹۰ میلادی و اوایل قرن بستم خطوط تولید خود را به کشورهای گوناگونی در سارسر جهان منتقل کردند و تلاش کردند تا بازارهای بزرگی برای محصولات خود پیدا کنند؛ ایده ای که بی شباهت با سیاست های خودروسازان چینی نیست.

بی وای دی نمونه ی بارزی از تلاش چینی ها برای موفقیت بیشتر است. این خودروساز برای ساخت کارخانه های بیشتری در خارج از چین از جمله یک کارخانه ی ۶۰۰ میلیون دلاری در برزیل و دیگری در مجارستان برنامه ریزی می کند. ام جی و چری نیز علاقه مند هستند که کارخانه ای برای مونتاژ خودروهایشان در مکزیک تأسیس کنند. درعین حال، چری سعی دارد که با موفقیت زیرمجموعه های شناخته شده اش یعنی اومودا، جیکو، جتور و اکسید در اروپا، به تأسیس کارخانه ی تولید خودرو در قاره ی همیشه سبز نزدیک شود.

چری با اومودا ۵ [که در ایران با نام فونیکس اف ایکس شناخته می شود] وارد بازار استرالیا شده و امیدوار است که در بازار پویای این کشور هم فرصت های متعددی داشته باشد. فونیکس اف ایکس اخیرا در بازار بریتانیا هم عرضه شده؛ اما آن چه چینی ها در حال مقدمه سازی اش در کشورهای گوناگون هستند، به لطف ارتباطات عمیق میان ایران و چین همین حالا در ایران ریشه دوانده است. محصولات چری در ایران با نمایندگی مدیران خودرو تحت برندهای «ام وی ام»، «فونیکس» و «اکستریم» با رده های قیمتی مختلف مونتاژ و عرضه می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد/ ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند