Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا سادات نیری با اعلام راه اندازی پویش غدیر توسط مؤسسه خیریه برای اطعام و رسیدگی به خانواده‌های ایتام سادات گفت: همزمان با روز عید غدیر این مؤسسه توانست ۴ هزار پرس معادل ۱۰۰ میلیون تومان اطعام در سراسر کشور بین خانواده‌های مددجویان توزیع کند.

وی ضمن بیان محدوده فعالیت مؤسسه اظهار داشت: این مؤسسه ۲۰ سال پیش توسط حاج سیدرضا نیری به عنوان اولین و بزرگترین خیریه حمایت از سادات نیازمند به صورت خاص شروع به فعالیت کرد و طی ۲۰ سال گذشته در زمینه‌های مختلف حمایت معیشتی، ارائه خدمات در زمینه‌های ساخت، تعمیر مسکن، پرداخت رهن و اجاره و اقساط مسکن، پرداخت کمک هزینه تحصیل و هزینه‌های درمانی، انجام مشاوره‌های روانی و تحصیلی، توزیع سالانه سبد کالا در سطح شهر تهران، پرداخت سالانه وام بدون کارمزد، تهیه و توزیع جهیزیه، لوازم التحریر و لباس مناسب فصل در ایام مختلف سال و حتی برآورده کردن آرزوهای مددجویان اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل مؤسسه خیریه عترت فاطمی افزود: علت دسته بندی خیریه‌ها از جمله این خیریه، ارائه خدمات بهتر و کامل‌تر در یک دامنه است و از این رو این مؤسسه، به نیازهای معیشتی فرزندان ایتام سادات در سطح کشور توجه و رسیدگی دارد و افراد با حساسیت ویژه و با مشورت نهادهای حمایت کننده و مراکز خیریه استان‌ها و با تحقیقات محلی تحت پوشش قرار می‌گیرند و از ۵ هزار ایتام سادات تحت پوشش، به جز درصد کمی از افراد که از تهران، تحت پوشش هستند اغلب مددجویان از روستاهای بسیار محروم کشور هستند به طوری که حتی در برخی موارد دسترسی به مکان زندگی این افراد هم سخت است.

وی ادامه داد: گاهی افراد تحت پوشش مؤسسه در شرایطی زندگی می‌کنند که حتی بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین نیازهای آنها از جمله نیاز به تغذیه، پوشاک و حتی سرپناهی امن که آنها را از گزند باد و باران، سرما و گرما و حمله حیوانات در امان بدارد، برآورده نشده است.

نیری با تاکید بر حفظ شأن مددجویان ادامه داد: ما علاوه بر تأمین مایحتاج روزانه ایتام سادات و ارسال سبد کالا و جهیزیه و … سعی کرده‌ایم در جهت شناسایی و پرورش استعدادهای آنها و برآورده کردن آرزوهایشان اقدام کنیم و شرایطی فراهم کنیم تا این افراد خودشان هم به راحتی نیازهایشان را با مسئولان مؤسسه در میان بگذارند تا در این زمینه احساس ارزشمندی نیز به آنها داده شود.

مدیرعامل مؤسسه افزود: این مؤسسه در زمینه‌های مالی به طور منظم و شفاف به همه نهادهای ناظر پاسخگو است.

وی در عین حال ضمن گلایه از برخی شرایط که کار را برای مؤسسات خیریه سخت می‌کند گفت: یکی از مشکلات مؤسسه تعدد اماکنی است که در زمینه صدور مجوز اقدام می‌کنند و این اقدام هم موازی کاری را افزایش می‌دهد و هم مانع ارتباط بهتر و بیشتر با موسساتی است که در یک زمینه فعالیت می‌کنند.

نیری ادامه داد: از طرفی مؤسسات خیریه دولتی هم با ورود به بحث‌های معیشتی باعث همین موازی کاری می‌شوند در حالی که مؤسسات دولتی با توجه به دسترسی به امکانات ویژه‌تر و امکان ارتباط با مسئولان و برنامه ریزی عمیق‌تر باید در امور زیربنایی ورود کنند و حل مشکلات ساده معیشتی را به عهده خیریه‌ها بگذارند تا خیریه‌ها نیز با کمک خیرین مشکلات ابتدایی‌تر مددجویان را رفع کنند.

وی در همین زمینه افزود: جدیدترین مشکلی که خیریه‌ها در سال جدید با آن مواجه هستند اختصاص مالیات به کمک‌ها و هزینه‌هایی است که ثبت نشده است در حالی که با گذشت حدود ۶ ماه از این تصمیم، سامانه‌ای برای این امر اختصاص نیافته است.

سید حبیب شکرآبی مدیر واحد مشارکت‌های مردمی مؤسسه نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه گفت: این مؤسسه در سال گذشته ۶ میلیارد و ۱۷ میلیون تومان مستمری پرداخت کرده است همچنین معادل ۱ میلیارد و ۸۱۳ میلیون برای تعمیر و ساخت مسکن برای مددجویان هزینه کرده است.

این مؤسسه در زمینه تهیه پوشاک، ۸۰۰ میلیون، توزیع جهیزیه ۴۰۰ میلیون، توزیع سبد کالای غذایی ۱۷۴ میلیون، کمک‌های حمایتی ۶۶۸ میلیون و پرداخت وام ۷ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان هزینه کرده است.
وی ادامه داد: این مؤسسه در برنامه‌های کاری خود، بازدیدهای منظمی از خانواده مددجویان در سراسر کشور به خصوص مناطق کم برخوردار ترتیب می‌دهد تا در این بازدیدها که عنوان صله رحم را به خود اختصاص داده، از نزدیک شرایط و محل زندگی افراد تحت پوشش را ببیند و نیازسنجی کند.

کد خبر 4994779 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسسه خیریه موسسه عترت فاطمی کمک به نیازمندان ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش روز خبرنگار شهرداری تهران قوه قضاییه شورای شهر تهران انفجار بیروت کمیته امداد امام خمینی پیش بینی وضعیت هوا محسن حاجی میرزایی وضعیت راهها سازمان تامین اجتماعی سرهنگ نادر رحمانی ملک جماران ایتام سادات تحت پوشش خیریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حسین‌زاده امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر درمیان، در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین‌بخشی با مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا تعداد هزار و ۴۶۱ بسته غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار شهرستان تهیه و توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان بیان داشت: در اولین طرح توزیع و حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۴۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توسط خانه‌های هلال توزیع شد.

حسین‌زاده گفت: ارزش ریالی هر بسته غذایی، مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که شامل کنسرو تن ماهی، کنسرولوبیا، شکر، عدس، قند، چایی، پودر لباس شویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در ادامه روند اجرایی این‌گونه برنامه‌ها بتوانیم با مشارکت و کمک حامیان و خیرین شهرستان جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش طرح‌های حمایتی جمعیت هلال احمر قرار دهیم.

کد خبر 6086287

دیگر خبرها

  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی