Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@02:47:14 GMT

ادعای عجیب دولت مستعفی یمن درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۶۱۳۸

ادعای عجیب دولت مستعفی یمن درباره ایران

به گزارش افکارنیوز،

«معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن (وابسته به عربستان سعودی) خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

اخبار بین الملل- خبرگزاری اسپوتینک به نقل از الاریانی گزارش داد که لغو تحریم تسلیحاتی ایران، باعث خواهد شد که «بر آتش درگیریهای منطقه افزوده شود».

این مسئول وابسته به سعوی مدعی شد: «تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران ، اقدام مهمی است تا مجبور شود از سیاستهای خصمانه، برنامه‌های توسعه‌طلبانه، گسترش هرج‌ومرج، تخریب و تروریسم در منطقه از طریق شبه‌نظامیانش دست بردارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که دولت مستعفی با همکاری عربستان سعودی از سال 1394 حملات همه‌جانبه‌ای را علیه ملت یمن آغاز کرده‌اند که صدها هزار نفر تا کنون بر اثر آن کشته شده‌اند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آماری هم با بیان اینکه هشتاد درصد ار مدم یمن نیازمند کمک هستند تا بتوانند فقط زنده بمانند، گزارش داد، ۶۵ درصد از ملت یمن که جمعیت آنان به بیش از سی میلیون نفر هستند، تقریبا هیچ چیزی برای خوردن ندارند.

الاریانی در ادامه با این ادعا که تهران منابع انرژی و گذرگاههای دریانوردی بین‌المللی را تهدید می‌کند، مدعی شد که لغو تحریم تسلیحاتی، هدیه مجانی به نظامی است که «هرج‌ومرج و تروریسم را در منطقه گسترش می‌دهد».

این مسئول وابسته به سعودی، لغو تحریم تسلیحاتی را ضربه مهلکی به تلاشهای برقراری صلح و منبع دیگری برای «تهدید امنیت و ثبات منطقه و جهان» توصیف کرد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها طرح صلح برای یمن پیشنهاد کرده، ولی دولت مستعفی، سعودی و امارات در مسیر اجرای آن کارشکنی کرده‌اند.

منابع خبری اخیرا خبر دادند که پس از شکست راهبردهای پیشین ائتلاف سعودی، کشورهای غربی و سازمان ملل علیه ملت یمن، فرستاده این سازمان، با آگاهی ریاض و موافقت کشورهای غربی برای حل این بحران، با تهران تماس برقرار کند.

افزون بر سعودی، امارات نیز موجب ویرانی یمن و کشتار ملت این کشور شده است. این در حالی است که ابوظبی پای رژیم صهیونیستی را نیز به بحران یمن باز کرده تا بتواند بیش از پیش در راستای عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو حرکت کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی تحریم تسلیحاتی ایران یمن سازمان ملل تروریسم صلیب سرخ یمن تحریم تسلیحاتی ایران تحریم تسلیحاتی دولت مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند

دولت بایدن تمایلی به تشدید تحریمها علیه صادرات نفت ایران ندارد و دلیل آن نگرانی نسبت به بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود دولت بایدن تحریم‌های شدیدتری علیه صادرات نفت این کشور وضع کند و دلیل آن نگرانی نسبت به بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران است.

بلافاصله پس از پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی به خاطر حمله این رژیم به سفارتخانه ایران در دمشق، نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا بایدن را متهم به شکست در اجرای تحریم‌های موجود علیه ایران کرده و اعلام کردند تحریم‌ها علیه این کشور باید تشدید شود.

استیو اسکالیس از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا گفت: دولت این کشور فروش نفت را برای ایران آسان‌تر کرده و باعث درآمدزایی ایران  جهت فعالیت‌های این کشور شده است.

فشار سیاسی برای تنبیه کردن ایران تبدیل به یک مشکل بزرگ برای دولت آمریکا شده است. آمریکا چطور می‌تواند مانع تشدید درگیری‌های در خاورمیانه بدون بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران شود؟

واشنگتن ماه‌هاست اعلام می‌کند اصلی‌ترین هدف آن ممانعت از تبدیل شدن جنگ بین رژیم صهیونیستی و غزه به یک جنگ منطقه‌ای و در حاشیه نگه داشتن تهران است.

مجلس نمایندگان آمریکا در روز دوشنبه لایحه‌ای وضع کرد با عنوان قانون تحریم‌های انرژی ایران و چین. طبق این لایحه تحریم‌ها علیه ایران گسترش می‌یابد و گزارش‌های سالانه‌ای باید برای مشخص شدن مداخله موسسات مالی چین در نقل و انتقال نفت ایران ارائه شود. بدین ترتیب هیچ موسسه مالی در آمریکا نمی‌تواند برای هیچ نهاد چینی درگیر معامله نفت ایران حساب باز کند.

البته وضعیت این لایحه در سنا که تحت کنترل دموکرات‌های حامی بایدن قرار دارد مشخص نیست. دولت بایدن مخالف بالا رفتن قیمت نفت است.

بسیاری از تحلیلگران منطقه‌ای عقیده دارند دولت بایدن اقدام قابل توجهی جهت تشدید تحریم‌های فعلی علیه صادرات نفت ایران انجام نمی‌دهد.

اسکات مدل، رئیس گروه راپیدان انرژی عقیده دارد حتی اگر این لایحه تصویب شود، دولت بایدن تلاش معناداری برای اجرای تحریم‌های فعلی یا اعمال تحریم‌های جدید جهت محدود کردن صادرات نفت ایران نخواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در 2018 پس از خارج شدن از قرارداد هسته ای ایران، تحریم‌های جدیدی علیه صنعت نفت این کشور وضع کرد و دولت بایدن تلاش کرد با تحریم شرکت‌هایی در چین، امارات و مناطق دیگر مانع دور زدن این تحریم‌ها شود.

با وجود این تلاش‌ها، راپیدان تخمین می‌زند صادرات نفت ایران بدون محاسبه میعانات گازی به 1.6 تا 1.8 میلیون بشکه در روز رسیده باشد که نزدیک به 2 میلیون بشکه صادر شده قبل از اعمال تحریم‌هاست.

یکی از دلایل مخالفت بایدن برای محدود کردن صادرات نفت ایران تاثیر احتمالی آن بر قیمت بنزین است. قیمت نفت و در نهایت قیمت بنزین یک عامل حیاتی در آستانه انتخابات آمریکاست. 

تشدید تحریم‌ها علیه ایران همچنین رابطه بین آمریکا و چین را خراب می‌کند. تقریبا تمام نفتی که از سوی ایران وارد چین می‌شود با مبدا مالزی یا سایر کشورهای خاورمیانه ثبت شده و توسط ناوگانی از نفتکش‌های قدیمی‌تر که فرستنده‌های خود را هنگام بارگیری در بنادر ایران خاموش می‌کنند، منتقل می‌شود.

اطلاعات ردیابی نفتکش‌های شرکت ورتکسا نشان می‌دهد چین 55.6 میلیون تن معادل 1.11 میلیون بشکه در روز نفت ایران را در سال گذشته میلادی خریداری کرده است. این رقم معادل 90 درصد از صادرات نفت ایران و 10 درصد از واردات نفت چین است.

انتهای پیام/26

دیگر خبرها

  • ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!
  • واشنگتن درحال بررسی ارسال یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل است
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • ادعای عجیب «جلیل محبی» درباره گشت ارشاد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه