Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: شناسایی واحدهای تعطیل صنعتی و در اختیار قرار دادن لیست آنها به سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گرفته وعمده‌ترین آسیب‌های صنایع را می‌توان تنش آبی شدید و ممنوعیت‌ها عنوان کرد. - اخبار استانها -

ایرج موفق در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ازاصفهانبا اشاره به راه حل‌هایی برای ظرفیت خالی واحدهای صنعتی، اظهار داشت: اولویت اصلی وزارت صمت بر پیگیری تصویب حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور است که همچنان در دست بررسی در شورای نگهبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های موجود و تا زمان تصویب این طرح، برنامه‌هایی را در سال جدید در دستور کار استان قرار داده است، از جمله شناسایی واحدهای تعطیل و پس از مذاکره با صاحبان واحدها، لیست مربوطه تهیه و براساس گروه صنعت و محل استقرار در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطر نشان کرد: این پروژه عظیم در استانی که 11 درصد از کل صنعت کشور را در خود جای داده است، قطعا زمان‌بر بوده و امیدواریم تا پایان سال جاری با همکاری دستگاه‌های مرتبط و شهرستان‌ها این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی این موضوع در شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای طرح‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال انجام است، گفت: متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به آن شرکت، نسبت به دریافت اطلاعات اقدام کنند و افزایش بهره‌وری صنایع با پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به صنایع و معادن و حتی صنوف تولیدی استان صورت گیرد.

کرونا نبض صنایع دستی را به شماره انداخت/ واحدهای تولیدی حال و روز خوشی ندارند3 پروژه صنایع دستی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسدطرح «جهش تولید دانش‌بنیان» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تدوین می‌شود

موفق در خصوص آسیب‌ها و مشکلات صنایع استان اصفهان بیان کرد: عمده مشکلات بخش صنعت استان، تنش آبی شدید در استان و مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی که در تامین مواداولیه، ورود ماشین آلات، مبادلات ارزی و ... مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی به همراه داشته است.

وی تامین مالی بنگاه‌ها و پرداخت تسهیلات مورد نیاز سرمایه در گردش به واحدها و سرمایه ثابت به‌طرح‌های نیمه تمام صنعتی را از دیگر آسیب‌ها برشمرد و افزود: ممنوعیت‌ها و مشکلات ناشی از برخی قوانین و مقررات بالادستی از جمله محدودیت استقرار واحدهای صنایع سبز در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان به دلیل قانون منع استقرار صنعت، ممنوعیت توسعه و بازسازی و نوسازی واحدهای موجود در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان در فنس موجود واحدها از جمله صنایع غذایی از دیگر موارد است.

انتهای پیام/169/ی

R41346/P/S6,51/CT1 بیشتر بخوانید... استفاده از صنایع تبدیلی کشاورزان را به حقشان می‌رساند کرمان| اصرار بر اخذ مجوز صنایع در حوالی شهرها به صلاح نیست/ آلودگی هوا اثرات جبران ناپذیری دارد طرح «جهش تولید دانش‌بنیان» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تدوین می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استفاده از صنایع تبدیلی کشاورزان را به حقشان می‌رساند کرمان| اصرار بر اخذ مجوز صنایع در حوالی شهرها به صلاح نیست/ آلودگی هوا اثرات جبران ناپذیری دارد طرح «جهش تولید دانش‌بنیان» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تدوین می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| غفلت مسئولان از جاده‌های مرگ در سراوان؛ عدم تخصیص اعتبارات مانع اصلی پیشرفت پروژه‌هاست+ تصاویر ۲ اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود ۳ سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم ۴ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: تأمین کالاهای اساسی مردم در اولویت مجلس قرار گرفت ۵ برداشت طلای سبز در بخش توکهور‌ از دریچه دوربین تسنیم ۶ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مصائب مردم در روستای «جوگین» کنارک/ روستایی بدون برق با خانه‌های کپری ۷ عضو کمیسیون بودجه مجلس: مردم منتظر اقدامات عملیاتی و جلوگیری از رشد روزافزون قیمت‌ها هستند ۸ گزارش| زخم کهنه‌ای که دوباره سرباز کرد/ وعده ۲۵ روزه فرماندار بهبهان برای حل مشکل آب روستاها مهمترین اخبار استانها سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود نایب رئیس مجلس: تمام کمیسیون‌های مجلس ‌"معیشت و اقتصاد" مردم را ویژه پیگیری می‌کنند+ فیلم رعایت مو به موی پروتکل‌های بهداشتی در حرم رضوی/صفوف نماز با رعایت فاصله‌ها شکل می‌گیرد مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان اشتغال محور کردن سیاست های موثر در بازار کار/جزئیات۹ راهبرد سند ملی کار شایسته ادامه اعتراضات در آمریکا/ وضعیت پورتلند بحرانی اعلام شد آغاز دخالت آشکار آمریکا در امور لبنان پس از انجام مأموریت ماکرون درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گفت وگو با تسنیم صنایع و معادن استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران برای تحقق شعار سال پای کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر پنج شنبه در دیدار نوروزی با اعضای شورای ائتلاف کردستان اظهار کرد: در سال‌های اخیر رویکرد پرمعناتری نسبت به کلمه ائتلاف را شاهدیم که دایره این شورا وسیع‌تر شده است و امید می‌رود همینگونه پیش برود.

وی با اشاره به شعاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال مطرح فرمودند، افزود: یک نگاه به این شعار برای جهش تولید مشارکت مردم است که باید صاحبان قدرت و ثروت از جمله سرمایه‌گذاران پای کار باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: باید افراد بیشتری علاقمند به ایده، مکتب و راه و روش انقلابی شوند و با دیدگاه انقلابی برای پیشبرد تحقق شعار سال قدم بردارند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) پرداخت و بیان کرد: سه ویژگی انسان را محبوب می‌کند که حسن‌الخلق، مهربانی یا حسن‌الرفق و تواضع این سه مهم را تشکیل می‌دهند.

نامگذاری سال از سوی رهبر یک سنت حسنه است

بهمن عرفانی عضو شورای ائتلاف کردستان نیز در این دیدار بیان کرد: بعد از اغشاشات سال قبل، با عفو رهبری جوانانی که از روی ناآگاهی دچار لغزش شدند، آزاد شدند که جای تقدیر دارد.
وی تصریح کرد: نامگذاری سال از سوی رهبر سنت حسنه‌ای است که آیندگان رسالت دارند همراهی لازم را با این شرایط داشته باشند.

به گفته عرفانی، نگاه شورا این است که جهش تولید را رصد و به مدیران نیز یاری کند و مردم را نیز پای کار بیاورد.

وی کمبود ارتباطات و همکاری را منجر به کمرنگ شدن تحقق شعار سال دانست و گفت: گاهی برای رونق اقتصادی نیاز به مشارکت عمومی و فرهنگ سازمانی کسب و کار در ایران است تا تعامل لازم برای پیشبرد اهداف سال فراهم شود.

وی همچنین بر لزوم انسجام و وحدت رویه بین مردم، مسؤولان و نمایندگان مجلس، توجه به تنوع و نوآوری در پژوهش، توجه به محتوای کتب درسی، اجرای کارهای فرهنگی و آموزش عمومی در تحقق شعار سال تاکید کرد.

دستاوردهای نظام اسلامی باید برای جامعه تبیین شود

عضو دیگر شورای ائتلاف استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: جریانات سیاسی بعنوان موتور متحرک جامعه دموکراسی می‌توانند در پیشبرد و تبیین منویات رهبری اثرگذار باشند و به عنوان قلب تپنده سیاسی در احصای مشکلات جامعه و آگاهی بخشی آن نقش آفرینی کنند.

محرم وزیری بیان کرد: این شورا حیات خلوت هیچ فرد و گروهی نبوده و نیست.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات اسفند ماه گذشته و کاندیداهای مورد نظر شورای ائتلاف که سیاست آن از مرکز گرفته شد، اعلام کرد: هیچ کاندیدایی در استان از ما درخواست جلسه نداشتند و سعی شد افرادی که می‌توانند براساس گفتمان انقلابی پیش بروند، پا در میدان بگذارد و هنر جریان سیاسی این بود که رای‌آوری این افراد را بیشتر کند.

وزیری افزود: سال آینده دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شهر و روستاها را در پیش داریم که امیدواریم با همگرایی بیشتر نیروهای انقلابی برای مشارکت مردم براساس ابلاغ مرکز بتوانیم تلاش کنیم.

عضو شورای ائتلاف کردستان یادآور شد: تذکرات و راهبردهای نماینده ولی فقیه استان چراغ راه اعضای شورای ائتلاف استان خواهد بود، و این دیدار نیز امروز در راستای همین موضوع انجام شد.

کد خبر 6064376

دیگر خبرها

  • جهش تولید با مشارکت مردم؛ تکلیف پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۳
  • ارایه تسهیلات به سرمایه‌گذاران/ قوانین باید درست اجرا شود
  • صنعت نفت با اقدام‌ جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • صنعت نفت با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • بهره‌برداری از «کوه نور صفه» در اصفهان/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشتیم
  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • سرمایه‌گذاران برای تحقق شعار سال پای کار باشند
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل