Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:04:18 GMT

جزئیات اعطای وام از طریق سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۶۲۲۹

جزئیات اعطای وام از طریق سهام عدالت

طرح جدید وزارت اقتصاد که به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسیده، حاکی از آن است که ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت مشمولانی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، وثیقه کارت اعتباری خواهد شد. در واقع بانک ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را بابت وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت سه ساله ارائه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، زمزمه های اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت از مدت ها قبل به گوش می رسید و چندی پیش حسین سلاح ورزی - نایب رییس اتاق بازرگانی ایران - اعلام کرد که دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری دریافت خواهند کرد و این موضوع به تصویب نهایی رسیده است.

در این راستا، بانک ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت سه ساله پرداخت می کنند.

این تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه به متقاضیان ارائه خواهد شد. در خصوص کارت اعتباری باید متذکر شد اگر در یک دوره مشخص از ظرفیت کارت اعتباری مذکور استفاده شود، نیازی به پرداخت سود به بانک‌ها نیست در غیر این صورت متقاضیان مشمول سود ۱۸ درصدی خواهند شد.

به نظر می رسد این طرح از بانک ملی آغاز شده و آنطور که این بانک اعلام کرده است ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت به افراد وام داده می‌شود و هر روزی که افراد درخواست وام دهند با ارزش همان روز سهام عدالت به متقاضیان این تسهیلات ارائه خواهد شد.

مشمولان و دریافت کنندگان وام سهام عدالت می‌توانند طبق شرایطی بدون پرداخت سود وام را تسویه کنند. اگر دریافت کننده وام بتواند طی ۳۰ روز که وام را دریافت کرده آن را تسویه کند مشمول پرداخت سود نخواهد شد.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط درخواست مشتریان بانکی برای دریافت کارت اعتباری کاملا غیرحضوری است و سهامداران عدالت به هیچ وجه نباید به بانک مراجعه کنند.

البته پیگیری های ایسنا، برای برقراری ارتباط با سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت برای اخذ جزئیات بیشتر از این طرح تا کنون به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سهام عدالت وام کارت اعتباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طبق اعلام فرابورس، مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.

در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به شش بانک شهر،‌ ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین واگذار شود.

واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟

همچنین ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار خواهد شد.

در همین راستا لحظاتی قبل بلوک ۸۵ درصدی استقلال و پرسپولیس معامله شدند.

کد خبر 846340 برچسب‌ها سازمان خصوصی سازی خبر مهم بانک سهام شرکت‌ها باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • عکس| مالک جدید پرسپولیس ابهاماتش را شفاف سازی کرد
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک