Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@20:24:25 GMT

بهترین آجر ایران برای دیوار چینی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۶۲۵۴

دیوارهای یک ساختمان المان های اصلی در استقامت و استحکام یه سازه محسوب می شوند. به این منظور شما باید علاوه بر توجه به قیمت آجر این محصول را متناسب با نوع کاربری دیوار انتخاب نمائید تا به حداکثر مقاومت دیوار دست یابید. به طور کلی برای ساخت یک دیوار مستحکم شما حق انتخاب از میان آجر، بلوک سفالی و بلوک سیمانی دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار آن انتخاب شما نیز بر اساس دو المان اصلی بودجه و کاربرد دیوار نیز محدود می شود. به پیشنهاد گروه مهندسی سنگاج بعد از بررسی های لازم می توانید برای انتخاب بهترین دیوار ساختمان خود با ما مشورت بگیرید.

5 کاربرد اصلی دیوار در ساختمان 

همیشه دیوار نقش جداکننده بخش های مختلف ساختمان را ندارد بلکه گاهی به اهداف زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
1. ایجاد حریم خصوصی
2. ایجاد فضا برای نصب تاسیسات مانند لوله کشی آب و فاضلاب و یا سیم کشی برق
3. طراحی های داخلی و ایجاد گچ بری و نقاشی
4. ایجاد عایق حرارتی و صوتی 
5. فضاسازی برای خلق فضاهای نوین
بهترین زمان برای دیوار چینی چه موقع است؟
ابتدا این نکته را بدانید که دیوار چینی پس از مرحله ستون گذاری و پس از پایان بتن ریزی سقف انجام می گیرد. به پیشنهاد ما اجازه دهید هفت روز از زمان بتن ریزی سقف گذشته باشد تا به استقامت لازم دست یافته باشد. در هنگام دیوار چینی نیز دقت کنید درجه دمای محیط به کمتر از 5 درجه سانتی گراد نرسد. چنانچه در شرایط سرما و یخبندان در حال ساخت دیوار هستید سعی کنید با پوشاندن و گرم کردن از دیوار تازه چیده شده محافظت کنید و یا از ضد یخ استفاده نمائید.

بهترین نوع دیوار ساختمان

آجر ها از پرکاربردترین مصالح ساختمانی می باشند که به دلیل تولید انبوه در کشور ما در انواع طرح ها، اندازه ها و کاربری ها موجود می باشد. این مصالح به شیوه های متفاوت سنتی و ماشینی نیز تولید می گردد. انواع آجر های تولید شده به شیوه های سنتی امروزه اغلب در ساخت دیوارهای خارجی و آجر های تولید شده به شیوه های نوین نیز در ساخت دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بررسی انواع آجر هایی که می توانید مورد استفاده قرار دهید و یک دیوار با کیفیت بالا بسازید خواهیم پرداخت:
• آجر سیمانی
همانگونه که پیش تر عنوان کردیم این محصولات در انواع مختلفی تولید می شود تا سازندگان محترم بتوانند با انتخاب بجا از حداکثر استقامت دیوار نیز بهره ببرند. یکی از انواع این مصالح بلوک های سیمانی است. این بلوک ها به شیوه های نوین نیز تولید می گردند. برای ساخت از ترکیب آب با سیمان و ماسه استفاده می شود که این متریال منجر به ساخت بلوک سیمانی معمولی خواهد شد. نوع دیگر آجر سیمانی بلوک پوکه معدنی است. این محصول 1700 کیلوگرم بر متر مکعب چگالی دارد که در ساخت آن از دانه های سبک معدنی استفاده شده است. بلوک لیکا ، بتن گازی و سبک سلولی نیز از دیگر انواع آجر ها در این دسته بلوک می باشد که برای ساخت دیوار با استقامت بالا نیز مناسب است.

• آجر سفالی
آجر و بلوک های سفالی یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت دیوار مستحکم می باشد. این آجر از ترکیب خاک رس آهک و آب تولید می شود که در سایز اندکی بزرگ تر از آجر های معمولی بوده و به صورت سوراخ دار تولید می گردد. این سوراخ ها از آن جهت نقطه قوت محسوب می شوند که با عبور ملات بتنی از میان آن موجب آغشته شدن تمامی نواحی آجر به ملات شده و پیوند مستحکمی ایجاد خواهد کرد. علاوه بر آن این سوراخ ها به نوعی به عنوان عایق صوتی و حرارتی دیوار عمل می کنند. آجر سفال دارای بافتی ترد و ضخامت 5 تا 20 سانتی متری در بازار موجود است که مقاومت بسیار بالایی در برابر بارهای مرده ساختمان دارد. این محصول از قیمت مناسبی برخوردار بوده که در کنار مزایایی که دارد استفاده از آن در ساخت دیوار می تواند مقرون به صرفه و کاری عاقلانه باشد. قیمت آجر سفال را از این لینک دریافت نمائید ضمن آنکه می توانید از تجارب مشاوران مجرب ما بهره ببرید.
• آجر نما 
عزیزان زیادی در خصوص انواع آجرهای نما که بتوانند مورد استفاده قرار دهند و بیشترین بهره وری را از آجر داشته باشند از ما سوال دارند. خوشبختانه صنعت آجر امروزه به جایگاه و تنوعی دست یافته که هر نوع سلیقه و انتظاری را برآورده خواهد کرد. آجرنما معمولا به گونه ای ساخته می شود که به دلیل استفاده از آن در محیط آزاد و در صورت قرار گیری در برابر نور خورشید و یا آب باران و برف و یا دمای یخبندان از خود مقاومت زیادی نشان دهد ، شوره نزند، ترک نخورد و در نهایت ظاهری نازیبا برای ساختمان ما ایجاد نکند. 
آجرنما از چنان طیف رنگ و ابعاد و کاربرد برخوردار است که گاهی مشتری را میان این وسعت حق انتخاب گیج کرده است. آجرنما در واقع uv بوده و ماندگاری بالایی در رنگ دارد. در ساخت این آجر از فناوری نانو استفاده شده که به استقامت و استحکام این دیوار خواهد افزود. از عرض کم برخوردار است که فضای کمی اشغال می کند. وزن کمتری نسبت به دیگر آجرها داشته که همین عاملی در افزایش مقاومت فشاری آن خواهد شد. در نهایت می توان گفت آجر نما با این میزان از مزایا و قیمت مناسب باید با انتخاب هوشمندانه از میان انبوه این محصول منجر به ساخت سازه ای مقاوم و بسیار زیبا و چشم نواز گردد. قیمت آجر نما را از این لینک دریافت نمائید. گروه مهندسی سنگاج اقدام به ارائه مشاوره به مشتریان عزیز نموده که انتخاب را برای شما راحت تر کند.
سخن پایانی 
ساخت دیوار بسیار اهمیت دارد چرا که حافظ جان و مال عزیزان ما است. سعی کنید در کنار بررسی های لازم در یافتن آجر با قیمت مناسب از آجر های مرغوب بهره ببرید. همکاران ما در گروه مهندسی سنگاج در این مسیر به شما کمک خواهند کرد تا هم بتوانید محصولی با قیمت مناسب و هم با کیفیت و استقامت بالا خریداری کرده و ساختمان مستحکمی بسازید.

منبع: الف

کلیدواژه: مورد استفاده قرار دیوار چینی قیمت مناسب ساخت دیوار انواع آجر برای ساخت آجر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟

ایتنا - بررسی آخرین بروزرسانی قیمت‌ها در بازار موبایل ایران نشان می‌دهد گوشی‌های میان‌رده از برندهای مختلف طیف متنوعی از قیمت‌ها را از حدود چهار تا بیست میلیون تومان در بر می‌گیرند.
در بخش میان‌رده‌های اقتصادی، گوشی‌هایی چون گلکسی A05s سامسونگ با قیمت 4.7 میلیون تومان و ردمی A2 پلاس شیائومی با قیمت 3.8 میلیون تومان گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای به شمار می‌روند.

در رده میان‌رده‌های متوسط قیمت، گوشی‌هایی مانند گلکسی A15 سامسونگ با 5.8 میلیون تومان، ردمی A3 با 5.4 میلیون و ردمی 13C با 6.3 میلیون تومان جای می‌گیرند.

اما اگر بودجه بالاتری داشته باشید، می‌توانید از میان‌رده‌های امسال شیائومی و سامسونگ یک گزینه مناسب انتخاب کنید.

 

پوکو X6 پرو با قیمت 18.5 میلیون تومان و ردمی نوت 13 پرو پلاس با 23 میلیون تومان از گوشی‌های جذاب این بخش هستند. همچنین گلکسی A54 سامسونگ با 16 میلیون تومان نیز یک انتخاب خوب محسوب می‌شود.

برای علاقه‌مندان به برند اپل نیز آیفون 13 با قیمت 40 میلیون تومان و آیفون 13 پرو مکس با 120 میلیون تومان از گزینه‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند.

کارشناسان معتقدند انتخاب یک گوشی میان‌رده مناسب نیازمند در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف از جمله میزان بودجه، اولویت‌های کاربری و ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز است. آنها توصیه می‌کنند که علاوه بر قیمت، به مشخصات فنی گوشی نیز توجه کافی شود تا محصول انتخابی در نهایت رضایت کاربر را تامین کند.

با وجود تنوع قابل توجه در عرضه گوشی‌های میان‌رده، به نظر می‌رسد موبایل‌های شیائومی و سامسونگ همچنان از محبوبیت بیشتری در میان کاربران ایرانی برخوردار باشند. این محبوبیت را می‌توان در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار مشاهده کرد که غالبا توسط برندهای یادشده تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • نسخه چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • شعارهای مسکنی در حد شعار باقی ماند/ نسخه‌ چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • معرفی بهترین دستگاه های حضور و غیاب در بازار ایران
  • تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین
  • چگونه «ساخت چین» به انجیل آمریکایی تبدیل شد؟
  • پاسخ دستیار قلعه‌نویی به انتقادات جوانگرایی
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟
  • قایدی؛ بهترین بازیکن دیدار ایران - ترکمنستان
  • نظرسنجی بهترین مستند جبهه فرهنگی انقلاب در سال ۱۴۰۲