Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد پهلوان زاده رئیس سابق فدراسیون شطرنج می گوید که نباید دلیل ناکامی را تقصیر دیگران انداخت.

مهرداد پهلوان زاده رئیس سابق فدراسیون شطرنج در گفت و گو با ایسنا، در واکنش به خبر اتفاقات عجیب و غریب در مسابقات آنلاین شطرنج ایران، گفت: لازم است چند مطلب را بگویم. در کل فلسفه برگزاری این مسابقات آمادگی ملی پوشان برای المپیاد آنلاین بوده که قرار است دو هفته دیگر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ کدام یک از مسابقات آنلاین داخلی با دوربین برگزار نمی شود. مسابقه ای که فدراسیون برگزار کرد اولین رقابتی بود که به شکل بین المللی برگزار شد و تاکنون داخل ایران هیچ مسابقه ای مثل این نبوده که برگزار شود. در کل قرار بود 14 شطرنج باز به  این مسابقات دعوت شده و به رقابت بپردازند.  پویا ایدنی به دلیل کمر درد از حضور در این رقابت ها انصراف داد. 

او افزود: بنابراین با این انصراف قرار شد 13 شطرنج باز به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت بپردازند. آقای قائم مقامی روز اول را بازی کرده و بعد از آن انصراف داد! قائم مقامی گفت که چون کامپیوتر را بلد نیستم و کسی هم در فدراسیون نیست انصراف می دهم. ما به او گفتیم چرا می خواهید انصراف دهید ، که قائم مقامی جواب داد چون کامپیوتر بلد نیستم! حتی به او گفتیم که کاری ندارد اما باز هم جواب داد که نمی توانم!

پهلوان زاده بیان کرد: به او گفتم که من در فدراسیون حاضر شده تا شما بازی کنید. مسابقات در چهار روز پیگیری شد و قائم مقامی روز دوم  در مسابقات حاضر نشد. در روز سوم، من به خاطر قائم مقامی در فدارسیون حاضر شده و کامپیوتر را برای او راه اندازی کردم. قائم مقامی چند بازی را عقب انداخت و جدول بازی ها را به هم زد اما به هرحال من برای او در فدراسیون حاضر شدم زیرا که او باید در المپیاد با همین وضع ظاهر شود.

او بیان کرد: یک دور مانده به آخر این رقابت ها قائم مقامی با مصدق پور بازی داشت. لازم به ذکر است که من همزمان با مسئولیت های متفاوت داور المپیاد جهانی هم هستم. به دلیل اینکه صدای کامپیوتر قائم مقامی،  اذیت نکند من یک لحظه هنگام بازی او دکمه قطع صدای کامپیوترش را زدم، همین. فقط من کامپیوتر را بی صدا کردم و قائم مقامی هیچ چیز نگفت و بازی ادامه پیدا کرد. بعد از باخت او گفت که این شکست تقصیر شما بوده است. اگر هم حق را به قائم مقامی بدهیم در آخر که رده بندی مشخص شد متوجه می شویم که اگر بازی را برده یا بازنده باشد هیچ فرقی نمی کند و همچنان او در رده هفتم قرار می گیرد.

او گفت: این مسابقات آمادگی بوده و من برای قائم مقامی در فدراسیون حاضر شدم. همچنین هیچ فرقی نمی کند چه برد به دست بیاوری و چه ببازی. این مسابقات در ریتنیگ حساب نمی شد و جایزه نقدی هم نداشت و هفتم، هفتم خواهد بود!

او در پایان گفت: حتی اگر شما در حال رقابت هستید و من  دکمه قطع صدا را بزنم چه خواهد شد؟ تکنیک شما به هم می ریزد؟ به او گفتم که قطع صدا را بزنم که جواب داد مشکلی ندارد. اگر همان لحظه اعتراض می کرد می توانستم زمانش را یک دقیقه افزایش دهم. هیچ فرقی در اصل ماجرا نمی کند. او هفتم شده، هفتم بوده و هفتم هم می شود و تاکید می کنم که این مسابقات برای آمادگی بوده است. به دلیل اینکه او کامپیوتر بلد نبود من از خانه به فدراسیون آمدم و معتقدم که نباید دلیل ناکامی را تقصیر دیگران انداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهرداد پهلوان زاده شطرنج احسان قائم مقامي پهلوان زاده قائم مقامی او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد

در مسابقات تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی در برزیل، هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد. - اخبار ورزشی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در ششمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل و در فینال تپانچه 25 متر بانوان هانیه رستمیان در رده پنجم ایستاد.

هانیه رستمیان در دور  مقدماتی و مجموع امتیازات بخش دقت و سرعت  با 589 امتیاز در رده سوم ایستاد و راهی فینال شد. وی همچنین رکورد ایران در رویدادهای برون مرزی که پیش‌تر در اختیار خودش بود را یک نمره ارتقا داد.

رستمیان در مسابقات قهرمانی جهان در مصر سهمیه حضور در المپیک پاریس را به دست آورده بود.

رقابت‌های تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان و مردان نیز در حال برگزاری است.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از 24 تا 31 فروردین با حضور 466 ورزشکار از 76 کشور برزیل برگزار می‌شود.

تیراندازی قهرمانی برزیل|خدمتی پنجم شد، چهل امیرانی هفتم

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالن ورزشی شهید فخری‌زاده در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفت
  • جایگزین احسان لشگری در تیم ملی به‌زودی معرفی می‌شود
  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود
  • پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت
  • آغاز به کار مسابقات دارت انتخابی تیم ملی در سنندج
  • فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان
  • تیم ملی جودو ایران راهی هنگ کنگ می‌شود
  • بازی مرگ و زندگی پرشور‌ها در قائم شهر
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد