Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@08:54:24 GMT

پولادگر: کشتی و تکواندو هیچ اختلافی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۶۳۳۱

پولادگر: کشتی و تکواندو هیچ اختلافی ندارند

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: مطمئن باشید در حقیقت هیچ اختلافی بین کشتی و تکواندو وجود ندارد.

به گزارش مشرق، سیدمحمد پولادگر در مورد رونمایی از اپلیکیشن تخصصی تکواندو اظهار داشت: این ذهنیت را داشتیم تا پیش از شیوع ویروس کرونا با راه‌اندازی اپلیکیشن، ارائه خدمات به جامعه تکواندو را سهل و سریع کنیم و شرایطی که با شیوع ویروس کرونا پیش آمد به این طرح ما سرعت بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدا را شکر روز گذشته این اپلیکیشن رونمایی شد. اپلیکیشن تخصصی تکواندو صرفاً در جهت سرعت، کیفیت و ارائه خدمات  به جامعه بزرگ تکواندو خواهد بود. 

بیشتر بخوانید:

ساعی: سیاسیون ورزشکاران را مقابل هم قرار می‌دهند

وی تصریح کرد: قطعاً در شروع کار این اپلیکیشن در حد کمال نیست و به قول دوستان، طرح به بلوغ نرسیده است. از همه عزیزان و کاربران درخواست داریم اگر نقصان و ضعفی وجود دارد آن را منتقل کنند تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم. با توجه به نیاز جامعه تکواندو امیدواریم تمام نواقص این اپلیکیشن برطرف و بتواند به جامعه بزرگ تکواندو کمک کند.

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص درآمدزایی از طریق این اپلیکیشن عنوان کرد: قطعا در دراز مدت یک بخشی از کارکرد این اپلیکیشن این موضوع خواهد بود تا بتواند در بخش مالی به ما کمک کند، اما حقیقتا اولین هدف ما خدمات و سرویس‌دهی مناسب به جامعه تکواندو است و بحث درآمدزایی در این مرحله اصلا وجود ندارد. 

پولادگر در خصوص نامه کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص برگزاری قطعی المپیک توکیو و احتمال وقوع چنین اتفاقی گفت: اگر اراده IOC و کشور میزبان بر برگزاری المپیک باشد، شاید آسان‌ترین مسابقه با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری المپیک باشد. در برگزاری مسابقات جهانی و قاره‌ای رشته‌ها امکان جمع کردن و محصور کردن تمام کشورها در یک مکان جود ندارد و فقط در رویداد المپیک چنین اتفاقی ممکن است.

وی ادامه داد: به لحاظ مسائل امنیتی نیز این پیش‌بینی در خصوص برگزاری مسابقات شده است و یک دهکده‌ای طراحی و تمامی ورود و خرج‌ها کنترل شده است. اگر اراده بر برگزاری المپیک باشد می‌توانند رویداد المپیک را برگزار کنند و ظواهر امر با وجود حرف و حدیث‌های گذشته در عدم برگزار مسابقات، در حال حاضر دلالت بر برگزاری مسابقات دارد.

رئیس فدراسیون تکواندو بیان کرد: اخبار و مصاحبه‌های یک ماهه اخیر از IOC و کشور میزبان نیز کاملا مثبت و دلالت بر برگزاری مسابقات دارد و امیدوارم این اتفاق بیفتد تا زحمات کشورها، ورزشکاران و مربیان به هدر نرود. هرچند که المپیک 2022 جوانان لغو شد اما امیدوارم المپیک توکیو برگزار شود. اگر این موضوع نیز به صورت قطعی اعلام شود تدابیر لازم برای شروع اردوها انجام خواهد شد. 

پولادگر در خصوص احتمال برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان گفت: حدود یک ماه پیش از همه کشورها در خصوص برگزاری این مسابقات نظرسنجی شد. فکر می‌کنم این نظرخواهی مقدمه‌ای بر برگزاری، تاخیر یا لغو این مسابقات بود. آنچه که مسلم است در روزهای گذشته یکی از مسئولان ورزشی با وجود ویزای بلغارستان اجازه ورود به این کشور را دریافت نکرد.

وی افزود:کشورهای اروپایی در حال حاضر سخت‌گیری زیادی روی ورود و خروج دارند و نمی‌دانم بلغارستان چگونه می‌خواهد مسابقاتی در این سطح را حتی با وجود احتمال عدم حضور 50 درصد کشورها میزبانی کند. حتی در صورت عدم حضور 50 درصد کشورها در این مسابقات، باز شاهد حضور 60 کشور در مسابقات خواهیم بود. هنوز به طور قطعی در خصوص برگزاری این مسابقات نیز صحبت نشده است.

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص حواشی انتخابات کمیسیون ورزشکاران و کشیده شدن اختلافات به جامعه کشتی و تکواندو در فضای مجازی تاکید کرد: انتخابات برگزار شده است و کسانی که مجاز به حضور در انتخابات بودند رای دادند. در حال حاضر صلاح نیست کسی وارد این حاشیه‌ها شود. کمیسیون ورزشکاران یکی از مهمترین کمیسیون‌ها در کمیته ملی المپیک است و برای IOC نیز از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

پولادگر در پایان گفت: همه قهرمانان حاضر در این کمیسیون باید خود را نماینده تمام ورزشکاران بدانند و دیگر بحث رشته مطرح نیست. ما هیچ وقت در این موضوع ورود نکردیم و تک‌تک این قهرمانان از هر رشته‌ای نماینده‌ای جامعه ورزشکاران کشور هستند. اختلافات نیز مجازی است و مطمئن باشید در حقیقت هیچ اختلافی بین کشتی و تکواندو وجود ندارد.


 

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین کشتی تکواندو فدراسیون رئیس فدراسیون تکواندو برگزاری مسابقات خصوص برگزاری کشتی و تکواندو بر برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین دشمن ستاره کشتی در تاریخ‌سازی: زمان!

به گزارش "ورزش سه"، لوپز تمام تلاشش را به کار گرفته است تا به هدفش برای کسب مدال طلای رقابت‌های المپیک 2024 برسد اما مانع بزرگی پیش رویش قرار دارد که گذشت زمان و سن خودش است که حالا 42 ساله شده است. 

پیش از این تا به حال هیچ ورزشکاری موفق به کسب مدال در پنج دوره متفاوت از المپیک نشده است، هرچند ایرین ووست از هلند پیش از این موفق شده بود که در مسابقات اسکی 1500 متر سرعت در پنج دوره متفاوت از المپیک زمستانی در مسابقات پکن 2022 به این افتخار برسد. 

این کشتی‌گیر کوبایی چند روز قبل به خبرنگاران گفته بود که آماده است تا بتواند این افتخار را برای خودش رقم بزند. اگر او موفق به انجام این کار شود، تنها ورزشکاری خواهد بود که در المپیک تابستانی این کار را انجام داده و در کنار بزرگانی مانند مایکل فلپس، لاریسا لاتینینا یا کارل لوئیس قرار خواهد گرفت که همگی 9 قهرمانی در المپیک دارند. 

تفاوت آنها در این است که موفق شدند به گذر زمان غلبه کنند که تقریبا برای هر ورزشکاری غیرممکن است. اگر لوپز بتواند در المپیک 2024 پاریس مدال طلا را از آن خود کند، به تنها مردی تبدیل خواهد شد که در پنج المپیک متفاوت مدال گرفته است، شاهکاری که در تاریخ به ثبت خواهد رسید. 

او پس از سه ساعت تمرین سخت و پر فشار در هاوانا به خبرنگاران گفت:« خستگی زیادی وجود دارد، درد فیزیکی هم هست و البته که ذهن هم باید خیلی قوی باشد. انگیزه‌ای که دارید از همه این موارد باید بیشتر و قوی‎تر باشد.»

لوپز تصمیم گرفته است که درد و خستگی را به انگیزه تبدیل کند اما آیا حرفه‌ای‌گری و تلاش بیش از حدش برای عبور از مانع زمان کافی است؟ این سوال بزرگی است که جوابش در پاریس مشخص خواهد شد. این کشتی‌گیر 1.98 متری می‌داند که تنها یک المپیک و یک مدال با بزرگ‌‎ترین ورزشکاران حاضر در این مسابقات فاصله دارد. 

پیش از او بزرگان بسیاری مانند کارل لوییس در پش با نیزه، مایکل فلپس در شنا، پل الوستروم در قایق سواری و کائوری ایچو در کشتی نتوانستد بر زمان غلبه کنند و با چهار مدال طلا در چهار رقابت‌ الکپیک کنار رفتند. آنها توانستند نام‌شان را در تاریخ جاودانه کنند اما لوپز در تلاش است تا آنها را کنار بزند و خودش به عنوان آقای المپیک در این فهرست بماند. 

بسیاری فکر می‌کنند که شاید زندگی حرفه‌ای او پس از المپیک 2022 به پایان برسد. در واقع او پس از آن دیگر فرصت زیادی برای بازی نداشت و شاید بسیاری شانسی برایش قائل نباشند اما لوپز مصمم است که بجنگد و در این رقابت حتی بر خودش و بالا رفتن سنش هم غلبه کند. 

دیگر خبرها

  • اتفاق بزرگ برای امیرحسین زارع
  • رحمان عموزاد با فرمول بازیابی بی‌رحمی، قهرمان المپیک پاریس می‌شود
  • اعزام ۳ آزادکار به قرقیزستان
  • حضور در المپیک را از دست دادم/ مسببان باید پاسخگو باشند
  • تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
  • بزرگترین دشمن ستاره کشتی در تاریخ‌سازی: زمان!
  • در انتخاب بین یزدانی و قاسمپور دخالت نکنیم
  • نباید در انتخاب بین یزدانی و قاسمپور دخالت کرد
  • نباید در انتخاب بین حسن یزدانی و قاسمپور دخالت کرد
  • قهرمان کشتی جهان المپیک را از دست داد