Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر راستی نماینده شبستر و عضو کمیسیون کشاورزی در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» با اشاره به پیچیدگی فضای مجازی گفت: فضای مجازی بدون پالایش در حال پیشروی است و غیر قابل کنترل شده است، در این میان نقش رسانه ها بسیار با اهمیت است که بتوانند حقیقت را به مردم برسانند.

نماینده شبستر در پاسخ به این سوال که «با گذشت تقریبا دو ماه از شروع کار مجلس که تقریباً شاکله‌اش را پیدا کرده است، تحلیل شما از فضای حاکم بر مجلس یازدهم چیست و آیا اراده ای برای حل مشکلات بوجود آمده در جامعه میبینید؟» اظهار کرد: مردم ثابت کرده اند که پای انقلاب هستند اما آستانۀ تحمل مردم کم شده و به نوعی با انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم وشرکت در انتخابات مجلس به نوعی دوباره به مسئولین نظام جمهوری اسلامی در سه قوه فرصت حل مشکلات را دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستی ادامه داد: ما در قوه مقننه  مصمم هستیم امیدی که مردم به مجلس یازدهم دارند را به مرحله عمل در آوریم از زمانی که مجلس یازدهم شروع به کار کرده است تقریبا دو ماه میگذرد و برای اولین بار در این مجلس انتخاب نمایندگان برای عضویت در کمیسیون ها سیستمی شد و به این صورت که با توجه به سوابق تحصیلی و اجرایی انتخاب شدند که به عضویت کدام کمیسیون در آیند؛ در صورتی که در مجلس های گذشته اینگونه نبود وهر کس که لابی گری بیشتری داشت میتوانست به کمیسیون های مورد علاقه خود برود  اما  سیستمی کردن عضویت در کمیسیونها اتفاق بسیار خوبی بود که در مجلس یازدهم اجرا شد.

عضو کمیسیون کشاورزی عنوان کرد: با گذشت تقریباً دو ماه از عمر مجلس به نظر میرسد کارهایی در حال انجام است و وزرایی که به مجلس آمده اند و توضیحات خواسته شده را ارائه کرده اند.

 عضو فراکسیون محرومیت‌زدایی و جهادی گفت:در مجالس گذشته سابقه نداشته که ۷،۸ نفر از وزرا در یک روز در کمیسیون ها حاضر شوند و توضیحات خود را ارئه کنند اما در مجلس یازدهم این اتفاق افتاده است. هنگامی که وزرا در کمیسیون ها حضور پیدا میکنند ما با وزرا وارد بحث جدی میشویم و از آنان مطالبه گری میکنیم.

راستی گفت:به عنوان مثال هنگامی که وزیر کشاورزی در کمیسیون حضور پیدا کردند من به ایشان گفتم چین با یک ونیم میلیارد نفر جمعیت مشکلاتی که ما داریم را ندارد، علت نبود مشکلات اقتصادی نیز این است که از رئیس جمهور تا دهیار که کار میکند حق دخالت در امور اقتصادی را ندارند.

نماینده شبستر تصریح کرد:در این کشور اگر تصمیم گیرندگان خودشان سودی در اقتصاد داشته باشند اصلاح مفهومی ندارد و مطمئناً در آن قسمت اصلاحی صورت نمی گیرد.

وی عنوان کرد: مجلس باید قانونی را تصویب کند که کسانیکه در کشور در سه قوه مسئولیت دارند و تصمیم گیرنده هستند حق فعالیت اقتصادی نداشته باشند، وقتی تصمیم گیر وتصمیم ساز خودشان ذی نفع نباشند تصمیمی میگیرد که به نفع تمام آحاد جامعه باشد.ما با دوستان نماینده در تلاش برای تدوین و آماده سازی این قانون هستیم

عضوکمیسیون کشاورزی با اشاره به حواشی پیش آمده در صحن علنی مجلس  برای حضور وزیر امور خارجه و وزیر ارتباطات اظهار کرد: ماجرا آنگونه که به بیرون منعکس کردند نبود.

وی اضافه کرد:این مسئله را در بیرون از مجلس و فضای مجازی بزرگ نمایی کردند و مقام معظم رهبری در دیدار ویدئوکنفرانسی خود به نمایندگان  تذکر دادند که استیضاح و سوال وتذکر حق شما است اما اهانت نکنید.

راستی تصریح کرد: فضای مجلس فضای انقلابی است و این را از این جهت میگویم که هر موضوعی که مربوط به مشکلات جامعه باشد ووقتی به صحن می آید همان روز فوریت آن تصویب میشود و این نشان دهنده آن است که نمایندگان مجلس یازدهم به حل مسائل و مشکلات جامعه اهمیت میدهند.

نماینده شبستر با اشاره به فضا سازی هایی مضاعفی که در خصوص بعضی از مسائل ایجاد میشود عنوان کرد:به عنوان مثال اعتبار نامه آقای تاجگردون را  برای مجلس حیثیتی کردند شاید اگر این حیثیتی شدن نبود تصمیم مجلس متفاوت میشد.

 عضو فراکسیون محرومیت‌زدایی و جهادی به حواشی ایجاد شده برای برگزاری کنکورسراسری اشاره کرد و ادامه داد: قضیه کنکور را بسیار بزرگ نمایی میکند و مسئله آنطور که در فضای مجازی مطرح کردند نیست.روزانه حجم بسیاری پیامک برای بنده می آید که ۵۰ درصد آن خواستار تعویق کنکور هستند و ۵۰ درصد هم خواستار برگزاری کنکور هستند.

وی اضافه کرد:البته که نظر موافقین و مخالفین منطقی است. به عنوان نمونه در کنکور سراسری بسیاری از مشمولین خدمت نظام وظیفه هم شرکت کرده اند که با تعویق یا عدم برگزاری کنکور باید به خدمت سربازی بروند، یا اینکه مدت ماندگاری کرونا مشخص نیست و ما باید زندگی کردن با این ویروس را یاد بگیریم و بتوانیم مشکلات را  به کمک هم حل کنیم.

نماینده شبستر اظهار کرد: ما باید فضاسازی ها را مدیریت کنیم و با اقداماتی که دوستان در مجلس یازدهم انجام میدهند و تعاملی که با دولت صورت میگیرد ۹۰ درصد تعامل سازنده است و ۱۰ درصد احتمال کشمکش وجود دارد که ان شاء الله آن هم حل میشود.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: اراده مجلس این است که یکسال باقی مانده از عمر دولت را با تعامل و وحدت پشت سر بگذاریم، زیرا کارهایی که با وحدت و تعامل پیش میرود بسیار سازنده تر است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: جعفر راستی عضو کمیسیون کشاورزی کنکور مجلس یازدهم نماینده کمیسیون کشاورزی نماینده شبستر مجلس یازدهم کمیسیون ها فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم در تصویب قوانین نمره قبولی گرفت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس یازدهم در تصویب قوانین، نمره قبولی داشته اما در اجرای این قوانین توفیق زیادی نداشته ایم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شمس الدین حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم و وزیر پیشین اقتصاد با اشاره به مکتب « نهادگرایی» گفت: بر اساس این مکتب، مصوبات یا قوانین تصویب شده مجلس ممکن است سالها طول بکشد و اجرا نشود در نتیجه اگر یک قانون خوب باشد و اجرا نشود چگونه می‌توان آن را قضاوت کرد در اینجا است که نقش نظارت پُر رنگ خواهد بود.

وی افزود: در مجلس یازدهم قوانین بسیار خوبی مثل قانون « تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» تصویب شد که در برخی حوزه ها بسیار مفید بود.

وزیر پیشین اقتصاد در خصوص نحوه تعامل بین دولت‌ها و مجلس گفت: تمام مصوبات مجلس باید به تایید شورای نگهبان برسد. می‌تواند بین دولت و مجلس اختلافاتی هم باشد اما در نهایت قانون فصل الخطاب است.

حسینی با بیان اینکه باید تعارفات کنار گذاشته شده و با واقعیت‌ها جلو برویم در خصوص مشکلات معیشتی که رهبر انقلاب در سخنرانی و پیام نوروزی خود به آن به عنوان یکی از ضعف‌های بزرگ کشور اشاره کردند گفت: تقنین و نظارت دو وظیفه اصلی مجلس است. در نظارت باید دید که آیا قانون اجرا شده است یا خیر؟ من معتقد هستم مجلس یازدهم در تصویب قوانین بسیار مسئولانه و مقتدرانه عمل کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تاکید کرد: برخی از قوانینی که تصویب کردیم به خوبی اجرا نشد. در تصویب قوانین، نمره قبولی داشته اما در اجرای این قوانین توفیق زیادی نداشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده اصفهان: فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده/ اگر چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری علیه انتقادهای یک نماینده مجلس یازدهم
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین نمره قبولی گرفت