Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:08:05 GMT

شیوع کرونا باعث رونق تجارت الکترونیک در ترکیه شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۶۶۶۱

شیوع کرونا باعث رونق تجارت الکترونیک در ترکیه شد

بیش از ۷۸ درصد از کسب و کارهای تجارت الکترونیک در ترکیه افزایش درآمد طی همه‌گیری ویروس کرونا را گزارش داده اند چون مردم بیشتر خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی صباح، بخش تجارت الکترونیک ترکیه توانست با موفقیت از پس افزایش تقاضا طی همه‌گیری ویروس کرونا بر بیاید ولی باید مراقب توسعه سریع عملیات ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نظرسنجی انجمن تجارت الکترونیک ترکیه از مدیران اجرایی شرکت های بزرگ و نهاد های کوچک و متوسط این کشور در مورد تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر عملکرد کسب و کارها و درآمد آن ها در ماه‌های مه و ژوئن نشان داد عملکرد بالای بخش تجارت الکترونیک باعث تامین نیازهای اساسی مشتریان شده و به تعدیل رکود اقتصادی به وجود آمده در این دوره کمک کرده است.

 طبق این نظرسنجی، بیش از 78 درصد از کسب و کارهای تجارت الکترونیک افزایش درآمد طی همه‌گیری ویروس کرونا را گزارش داده اند چون مردم بیشتر خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.

 البته تمام کسب و کارهایی که گزینه خرید آنلاین را داشتند نتوانستند درآمد خود را افزایش دهند. این گزارش نشان می دهد 47 درصد از نهاد های کوچک و متوسط شاهد کاهش درآمد خود بودند در حالیکه 41 درصد از آنها توانسته بودند افزایش درآمد داشته باشد. یکی از دلایل عدم موفقیت برخی از این نهاد های کوچک و متوسط نبود پشتیبانی مناسب و مهارت و توانایی های لازم بوده است.

 همه گیری ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارهای تجارت الکترونیک را مجبور کرد به سرعت فعالیت های خود را برای تامین نیازهای فزاینده مصرف کنندگان گسترش دهند ولی رشد برنامه ریزی نشده این کسب و کارها فشار زیادی بر موجودی شرکت ها و فعالیت های آنها در زمینه نقل و انتقال کالاها وارد کرد.

شرکت نایک با توسعه تجارت آنلاین، کارکنان خود را کاهش می‌دهدافزایش 40 درصدی تجارت الکترونیک در روسیه با شیوع ویروس کرونا

 این نظرسنجی نشان می‌دهد مشکل اصلی شرکتهای تجارت الکترونیک در ترکیه کمبود ذخایر و تأخیر در تحویل کالاها بوده است. 36 درصد از این شرکتها با مشکلاتی در مورد عرضه محصولاتشان به خاطر اختلال در زنجیره‌های عرضه مواجه شده بودند.

 دومین مشکل بزرگ آنها تاخیر در تحویل سفارش های آنلاین بود. 38 در صدد از این شرکت ها با این مشکل مواجه بودند.

 94 درصد از شرکت هایی که در این نظرسنجی حضور داشتند اعلام کردند تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد ترکیه تا پایان 2020 و حتی پس از آن ادامه خواهد داشت ولی رفتار مصرف کنندگان سه ماه آینده به شرایط طبیعی باز می گردد. البته تجارت الکترونیک که برنده بحران کرونا بوده است باز هم نقش اصلی را در تداوم زنجیره‌های عرضه خواهد داشت.

 انتهای پیام/27

R7586/P/S7,85,86/CT10 بیشتر بخوانید... ارزش لیر ترکیه به پایین ترین رقم در برابر دلار رسید صادرات ترکیه به کشورهای اسلامی ۲۰ درصد کاهش یافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ارزش لیر ترکیه به پایین ترین رقم در برابر دلار رسید صادرات ترکیه به کشورهای اسلامی ۲۰ درصد کاهش یافت پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ کاهش ۲۴۰۰ تومانی قیمت دلار/ سکه هم نزولی شد ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۱۹|کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد ۳ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۰ ۴ جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت/ نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله ۵ یارانه نقدی مرداد دوشنبه واریز می‌شود/ کسر قسط دوم وام یک‌میلیون تومانی ۶ امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای همه/ کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند باید تغییر وضعیت دهند ۷ ضریب خرید اعتباری سهام باز هم کاهش یافت ۸ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۸| پیش بینی رگبار ۳ روزه باران در برخی استان‌ها مهمترین اخبار اقتصادی تکذیب پذیره نویسی دارا دوم در شهریور/ بی‌برنامگی دولت مردم را سرکار گذاشت امروز حق مسکن کارگران تعیین تکلیف می شود؟ هدیه ویژه همراه اول به خبرنگاران/ ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان تا ۷۲ ساعت آینده فعال می‌شود ساز ناکوک اطلاع‌رسانی در سازمان خصوصی‌سازی بورس را به هم ریخت مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان اشتغال‌محورکردن سیاست‌های مؤثر در بازار کار/ جزئیات ۹ راهبرد سند ملی کار شایسته ادامه اعتراضات در آمریکا/ وضعیت پورتلند بحرانی اعلام شد آغاز دخالت آشکار آمریکا در امور لبنان پس از انجام مأموریت ماکرون درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همه گیری ویروس کرونا تجارت الکترونیک ترین اخبار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است

تین نیوز

 وزارت راه وشهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن سامانه خودنویس را از سال گذشته  راه اندازی کرد و هم اکنون امکان ثبت انعقاد برای موجران، مستاجران و بنگاه داران فراهم شده است.

با راه اندازی این سامانه هم موجران و مستاجران و هم مشاوران املاک از بهمن ماه سال گذشته می توانند جهت ثبت قرارداد اجاره خود و تمدید قراردادها از طریق این سامانه اقدام کنند و طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی به زودی تمامی معاملات مسکن از جمله خرید، فروش و تمدید قرارداد و ثبت قراردادهای اجاره از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد شد.

در همین رابطه سالاری کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه در حال حاضر تمامی قراردادهای اجاره از طریق سامانه خودنویس ثبت می شود گفت: ثبت این قراردادها خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره دارد و این اقدام در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن  نقش بسیار موثری دارد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است  به زودی تمامی معاملات مسکن براساس استعلام برخط انجام می شود و با توجه به آنکه این سامانه نشان تجارت الکترونیکی را دریافت کرده است اعتبار و اصالت ملک آنها تایید شده است بنابراین از این پس تمامی بخش های که نیاز به کد رهگیری دارند از طریق این سامانه امکان پذیرخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید