Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر نفت با اشاره به قراردادهای جدید نفتی گفت: بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات در این قراردادها از تجهیزات داخلی تامین می‌شود.

بیژن زنگنه امروز (دوشنبه) در مراسم «اعطای نخستین گواهینامه کیفیت محصول کالا و تجهیزات صنعت نفت به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران» با بیان اینکه اکنون در جایگاهی قرار داریم که اولین نهاد صدور گواهینامه کالا و تجهیزات صادر شده، ادامه داد: اینکار با سرسختی انجام شد و به موفقیت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از ارکان مهم برای حمایت از ساخت داخل، ایجاد نهادی برای صدور کیفیت است.

زنگنه تاکید کرد: در گذشته این امکان وجود داشت سازندگان داخلی از نهادهای خارجی، گواهی کیفیت بگیرند اما با تحریم ها این امکان سلب شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه نمی توانستیم از کالاهای بدون استاندارد استفاده کنیم و گفت: ریسک در صنعت نفت بالا است و هر اشتباه کوچک می تواند فاجعه ملی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به انفجار بیروت که به دلیل یک اشتباه کوچک به وجود آمد، ادامه داد: بنابراین رعایت استاندارد بسیار مهم است.

زنگنه با بیان اینکه تشکیلاتی ملی باید استانداردها را بررسی و گواهی کیفیت صادر کند، گفت: استانداردهای ملی متناسب با شرایط کشور تدوین شد. تشکیلاتی ملی، بی طرف و مردم نهاد باید این کار را انجام دهد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در این مسیر اولین گام احیای انجمن نفت برداشته شد، تاکید کرد: این انجمن از یک نهاد دولتی به نهاد مردمی تبدیل شد و به دنبال آن مسوولیت ایجاد زیر ساخت ها برای صدور کالا و کیفیت به این انجمن داده شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ارتباط با دنیا ضعیف است اما هر زمان که بتوانیم با جهان ارتباط برقرار کنیم، این نهاد در دنیا مورد قبول خواهد بود.

زنگنه ایجاد این نهاد را گامی مهم در فناوری صنعت نفت عنوان کرد و گفت: از این نهاد نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز استفاده شود.

وی این اقدام را از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این نهاد، مردمی است و با وجود درون زا بودن، برون گرا نیز هست.

وزیر نفت با اشاره به قراردادهای جدید نفتی گفت: بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات در این قرادادها از تجهیزات داخلی تامین می شود.

وی ادامه داد: اقدامات دیگری نیز برای حمایت از ساخت داخل وجود دارد که از آن جمله می توان به خرید تضمینی ساخت داخل اشاره کرد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر نفت با اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت کمپین تامین مالی جمعی طرح «خدمات زیست‌پالایی هیدروکربن‌های نفتی» در کمتر از ۲ هفته

طرح دانش‌بنیان «خدمات زیست‌پالایی هیدروکربن‌های نفتی» از استان خوزستان به عنوان برنده قسمت هفدهم مسابقه تلویزیونی شکوفا توسط ۵۲ سرمایه‌گذار در مدت زمان کمتر از ۱۴ روز موفق به جذب سرمایه درخواستی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به روش تأمین مالی جمعی شد.

به گزارش ایسنا، هفدهمین قسمت از مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا با رقابت سه شرکت دانش‌بنیان با طرح‌های «خدمات زیست‌پالایی هیدروکربن‌های نفتی»، «تولید تردمیل» و «تولید دستگاه توانبخشی هوشمند» از شبکه یک سیما پخش شد.

شرکت دانش‌بنیان ارائه کننده طرح «خدمات زیست‌پالایی هیدروکربن‌های نفتی» از استان خوزستان با رأی داوران، از میان سه تیم شرکت‌کننده به عنوان تیم برگزیده انتخاب شد و این طرح جهت سرمایه‌گذاری عموم مردم روی سکوی تأمین مالی جمعی کارن کراد (karencrowd.com) قرار گرفت. 

میزان سرمایه درخواستی این شرکت برای اجرای این پروژه ۱۵ میلیارد تومان، مدت زمان سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه ۱۲ ماه و میزان سود پیش‌بینی‌شده ۳۸ درصد سالیانه بود.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، این طرح توسط ۵۲ سرمایه‌گذار در مدت زمان کمتر از ۱۴ روز موفق به جذب سرمایه درخواستی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به روش تأمین مالی جمعی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • آشنایی با ابزار تعمیرات موبایل
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • انتقاد فرماندار از کمبود امکانات، تجهیزات ونیرو درآتش نشانی
  • آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه
  • ۸۰ درصد کیت‌های آزمایشگاهی مورد استفاده تولید داخل هستند
  • بخش بزرگی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • آغاز به کار ستاد جهش تولید محصولات سلامت محور در وزارت بهداشت
  • موفقیت کمپین تامین مالی جمعی طرح «خدمات زیست‌پالایی هیدروکربن‌های نفتی» در کمتر از ۲ هفته