Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیلاری کلینتون گفت، اقدامات اجرایی ترامپ برای جبران مالی ویروس کرونا، یک "مانع" است و این دستورات را غیرقانونی و انحراف از مذاکرات جاری در کنگره دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، هیلاری کلینتون در برنامه "ای ام جوی" شبکه "ام‌اس‌ان‌بی‌سی" اظهار کرد: اقدامات اجرایی ترامپ، یک مانع است و شکی در این رابطه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به احتمال زیاد و همان‌طور که حتی سناتورهای جمهوری‌خواه هم گفته‌اند، غیرقانونی بوده، کنگره را دور می‌زند و سعی در صرف پولی دارد که اختیار آن را ندارد.

روز شنبه، ترامپ کنگره را دور زد و قدرت‌های اجرایی خود را با امضای چهار اقدام برای جبران مالی ناشی از ویروس کرونا، تحمیل کرد. این عمل پس از آن انجام شد که دموکرات‌ها و کاخ سفید نتوانستند به توافقی بر سر لایحه بسته کمک مالی کرونا برسند.

کلینتون افزود: این اقدامات همچنین انحراف بزرگی از کار دشواری است که کنگره باید آن را به منظور فراهم کردن نوعی تسکین مورد نیاز ده میلیون آمریکایی، انجام دهد.

رهبران دموکراتیک این اقدامات ترامپ را مشکوک به غیرقانونی بودن و نامؤثر در جایگزینی قانون واقعی، ارزیابی کرده‌اند. آن‌ها به ویژه از افزایش بیکاری و تأمین ۴۰۰ دلار در هفته به جای ۶۰۰ دلار- که نیاز به ۲۵ درصد پرداختی دولت‌های ایالات دارد- انتقاد کرده‌اند.

کلینتون تصریح کرد: اما او (ترامپ)، سیگنالی به رأی‌دهندگان فرستاد مبنی بر آنکه اگر به قدری بدشانس باشید تا بار دیگر خودش رئیس جمهورتان باشد، می‌توانید شاهد کاری که او می‌خواهد با امنیت اجتماعی و مراقبت پزشکی انجام دهد، باشید. این کارها نه فقط به آمریکایی‌های سالمند، بلکه به تمام آمریکایی‌ها آسیب می‌زند.

کلینتون همچنین به اعلامیه آینده جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق درباره نامزد معاونت وی اشاره کرد و گفت از حضور زنان در این ترکیب، هیجان‌زده است.

کلینتون در پایان خاطرنشان کرد: اما من معتقدم مردم باید متوجه باشند که ما علیه فردی طرفدار اقتدارگرایی بلند شده‌ایم که از پیش‌تر به کشور، نهادهای ما و حاکمیت قانون آسیب زده و گروه‌های گوناگون بسیاری از مردم را قربانی کرده است. ما فقط باید دونالد ترامپ را شکست دهیم، و باید هر کاری انجام دهیم که این موضوع اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هیلاری کلینتون کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به وقوع سیلاب در استان سمنان برای امروز و فردا هشدار داد و بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان این استان در مقابله با سیل تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیف‌الله آقا بیگی امروز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به پیش‌بینی فعالیت گسترده سامانه بارشی در آسمان استان سمنان، اظهار داشت: بر اساس این پیش‌بینی‌ها و با فعالیت سامانه بارشی نسبتاً قوی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد بارندگی قابل توجهی در استان سمنان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها می‌تواند باعث نعمات و برکات زیادی برای مردم استان سمنان باشد، تصریح کرد: البته با توجه به اینکه سمنان به لحاظ اقلیمی که دارد، استان کم بارشی است، بنابراین همه مسئولان و متولیان امر برای مدیریت و کنترل سیلاب وظیفه دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: این وظیفه هم به مجموعه همکاران ما در بخش آب و دیگر بخش‌های وزارت نیرو و هم سایر سازمان‌ها، تشکیلات، ادارات خدماتی، اجرایی و امدادی استان سمنان بازمی‌گردد و در این زمینه می‌بایست با کمک و مشارکت یکدیگر و با توجه به مخاطره سیل، همه اقداماتی که انجام آن می‌تواند موجبات کاهش خسارت در بخش‌های مختلف شود، صورت بگیرد.

آقا بیگی با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای سمنان به منظور مدیریت بحران سیلاب در این استان گفت: این جلسه در شرکت آب منطقه‌ای سمنان و به منظور تبیین شرایط این جبهه بارشی و همچنین اقدامات لازم به عنوان اقدامات پیش از وقوق بارندگی و ایجاد سیلاب احتمالی برگزار شد.

وی با تأکید بر لزوم انجام دو دسته از اقدامات برای مقابله با سیلاب ساعات و روزهای آینده خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات مربوط به آگاهی ‌بخشی، هشدار و تبیین برای دستگاه‌های خدمات‌رسان که در چارچوب نظامات قانونی وظیفه اقدامات پیشگیرانه در برابر سیلاب را دارند است که توسط همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای سمنان و مدیریت منابع آب در شهرستان‌های مختلف باید انجام شود و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: در این خصوص همه دستگاه‌های مرتبط می‌بایست به صورت هم افزا و جمعی، با کمک یکدیگر این اقدامات پیشگیرانه را به‌موقع و در جای خود انجام دهند.

آقا بیگی با بیان اینکه مهم‌ترین نکته در این خصوص، تبیین و آگاهی‌بخشی برای مردم و جامعه هدف است خاطرنشان کرد: در صورتی که جامعه هدف و عموم مردم نسبت به احتمال وقوع سیل و خاطرات آن اطلاع داشته باشند، می‌توانند با پرهیز از بعضی از اقدامات خطر آفرین از جمله عدم تردد در کنار رودخانه‌ها و مجاری آبی، عدم تردد در مسیرهای تقاطع با رودخانه‌ها که متأسفانه غالباً خسارت‌آفرین است میزان خسارت‌های جانی و مالی ناشی از سیل را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توجه به مشکلات، خسارت‌ها و صدمات محتمل در زمان صاعقه در صورت عدم رعایت اقدامات ایمنی و نیز بسیاری از اقدامات که در بخش‌های مختلف لازم انجام شود می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی به وارده مردم را در هنگام سیلاب را به حداقل ممکن رسانده و خسارت به زیرساخت‌ها را نیز تا حد ممکن بکاهد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران عنوان کرد: شرط این هدف درجه نخست، کمک و مشارکت همه دستگاه‌ها و در مرحله بعد همراهی خوب مردم است و این مهم در سیلاب‌های بسیار شدیدی که در همین هفته‌های اخیر در مناطقی از کشور شاهد آن بوده‌ایم تحقق یافت و خوشبختانه این همراهی باعث شده که میزان خسارت‌ها و تلفات در نقاطی که سیلاب در آن جاری شد، به میزان قابل توجهی نسبت به کشورهای همسایه که به مراتب با بارش‌های کمتر از بعضی از ایستگاه‌های ما موجه بوده است، کاهش پیدا کرده و به حداقل ممکن رسیده است.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • تصادف منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است
  • مهمترین اقدامات انجام شده پروژه سایت نهضت ملی مسکن اشکذر
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند