Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کرونا بیشترین تأثیر را در جامعه کارگری گذاشت؛ کارگران از همه جا تحت فشار و در معیشت خود دچار مشکل هستند و دستمزدشان زیر خط فقر است؛ طی ماههای گذشته نیز هزینه‌های کرونا مزید بر علت شده و سختی‌های آن برای جامعه کارگری بیش از اندازه بوده است.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: دولت هنوز حمایت‌های لازم را از جامعه کارگری نکرده است؛ ما در این شرایط کرونا مدیون جامعه پزشکی کشور هستیم اما جامعه کارگری هم در این شرایط کار را تعطیل نکرده اند و به جز بخش خدمات، کارگران بخش‌های تولیدی و صنعتی شبانه‌روزی در حال کار هستند اما هیچ‌وقت اسمی از این قشر برده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حمایت چندانی از دولت ندیده‌ایم. بحث بیمه بیکاری نیز هنوز به به صورت صد در صدی اجرا نشده است.

چمنی با بیان اینکه تسهیلاتی به خانوارهای کارگران نداده‌اند، اظهار داشت: در خصوص ارائه تسهیلات ما چیزی نشنیده‌ایم و اگر مبلغی هم پرداخت شده بسیار محدود بوده که دردی از جامعه کارگری دوا نمی‌کند.

این فعال کارگری تصریح کرد: همین مصوبه‌هایی که ابلاغ شده را به درستی اجرا نمی‌کنند که نمونه آن افزایش حق مسکن کارگران بود که ماههاست در دولت معطل تصویب است.

وی تاکید کرد: دولت باید گزارشی از نحوه حمایت از جامعه کارگری و کارفرمایی ارائه دهد.

کد خبر 4994882 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: کارگران ویروس کرونا مشکلات معیشتی حق مسکن ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران قیمت نفت ایالات متحده آمریکا سهام عدالت تولید نفت وام ودیعه مسکن بازار سهام بانک مرکزی قیمت سکه بهار آزادی جامعه کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است؛ کار بستر استقلال سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور را فراهم می‌کند و ما به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صولت مرتضوی عصر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_هم‌زمان با هفته کارگر و در دیدار با نخبگان جامعه کارگری اظهار کرد: روایتی است از امام صادق (ع) که می‌گوید کسی که برای تأمین معیشت خانواده کار و تلاش کند همانند کسی است که در راه خداوند رحمان جهاد می‌کند. کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشور و بستر استقلال سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور را فراهم می‌کند؛ ما به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.

وی افزود: همانطور که امروز در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی عرض کردم به جد پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم؛ رهبری به زیبایی فرمودند امنیت شغلی با پایداری صنایع و کارخانجات محقق می‌شود، امسال به‌عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و باید توجه داشت جهش با رشد متفاوت است؛ جهش به معنای یک حرکت خارق‌العاده و استثنایی است. بستر جهش تولید جامعه کارگری و کارفرمایی است.

مرتضوی گفت: متأسفانه برخی به‌دلیل نیت‌های خاص سیاسی که دارند به دنبال ایجاد دوگانه کارگر و کارفرما هستند؛ از منظر ما کارگر و کارفرما هر دو در یک جبهه سخت در حال تلاش هستند و کارفرما به لحاظ اینکه تمام سرمایه‌اش را جهت ایجاد رونق و توسعه اشتغال به خدمت گرفته است کارگر است؛ کارگر کارفرما است به دلیل اینکه شیره جانش را برای توسعه به کار می‌گیرد و جهش تولید امسال با تلاش جامعه کارگری و کارفرمایی محقق خواهد شد.

وزیر تعاون با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم به مهر و میهن خویش کنیم را کنیم آباد، افزود: امروز جامعه ما امروز ایران قوی و پر اقتدار است و تمام اینها با سرپنجه تدبیر، تخصص و توان اجرایی شما محقق شده است؛ تمام ۵۰ هزار کارگری که در جای جای نظام اسلامی در حال فعالیت هستند همگی جزو نخبگان عرصه خدمات، کشاورزی و مباحث مختلف هستند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود؛ از دکتر چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون تقاضا می‌کنم ارتباط با نخبگان جشنواره امتنان را برقرار نگه دارند و از نظرات‌شان استفاده کنند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه تحریم خساراتی را وارد کرده است، اما این تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است، گفت: امروز یکی از عزیزان در دولت مباحثی را مطرح کرد که نوجوانان ما در حوزه دانش‌بنیان نوجوانان ره صد ساله را یک شبه پیموده‌اند؛ امیدواریم فرصتی مهیا شود در نمایشگاه پیشرفت‌های کشور در سنوات آتی در محضر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری حتماً از اقدامات نخبگان حوزه کارگری رونمایی شود، شما کارگران سفیران جمهوری اسلامی ایران هستید و توقع ما از شما که علم را می‌شناسید و بر پیشرفت‌های جهان احاطه دارید جهاد تبیین شما، تبیین دستاوردهای خودتان در حوزه‌های مختلف است.

وزیر تعاون تصریح کرد: گلایه‌هایی که بخش کارگری از ما دارند و بخشی از آن به حق است، در خصوص حقوق و مزایا است؛ ما بارها گفته‌ایم که ما حداقل حقوق را تعیین می‌کنیم اما طبیعی است که در بسیاری از کارخانجات باید کارگر را راضی نگه دارند اما این حقوق هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد و افزایش حقوق بسیار اندک بوده است؛ مقدورات کشور و بخش تولید پاسخگوی افزایش فراتر از تصمیمات نیست زیرا اثرات جانبی دارد و رهبر معظم انقلاب امروز اشاره فرمودند که توسعه و پایداری کارخانجات لازمه امنیت شغلی است. در سنوات گذشته ملاحظه کردید که چه بلایی بر سر صنایع نساجی آمد و کارخانجات بزرگ ما تعطیل شدند. لازمه ثبات و امنیت شغلی سرپا نگه داشتن کارگاه و کارخانه است که باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: خلاقیت در هدایت و رهبری نیروهای همکار بسیار اهمیت دارد خصوصاً در بخش مسکن کارگری؛ شما نخبگان حوزه کارگری باید از ظرفیت‌های تخصصی برای مناسب‌سازی، ارزان‌سازی و سبک‌سازی مسکن و مشارکت در امر مسکن استفاده کنید. ما و شما باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا دغدغه جامعه کارگری که مهم‌ترین آن مسکن، اشتغال و ازدواج است را رفع کنیم، ما مأمور مسئول هستیم و همه با یکدیگر باید کمک کنیم تا اینکه با جهش تولید، رونق اقتصادی صورت بگیرد. رونق در این مسیر هزینه‌های تولید را کاهش داده و در کاهش تورم اثرات مثبت خواهد داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 747688

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • حال کارگران خوب است!
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند