Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری آریا- آنچه یک روانشناس خوب را از دیگری متمایز می‌کند نحوه رفتار و برخورد او با مراجع است و اینکه آیا می‌تواند سد رابطه را بشکند تا به او اعتماد کنید و حرف دلتان را بزنید یا نه. اینکه مسائل و مشکلاتتان را با یک غریبه مطرح کنید و از او کمک بخواهید به شما استرس وارد می‌کند و اگر بازخورد خوبی از او نبینید کار، بسیار دشوار می‌شود و ممکن است مشاوره را نیمه‌کاره رها کنید به همین دلیل لازم است در انتخاب روانشناس خود دقت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به بررسی‌های ویژگی‌های یک روانشناس حرفه‌ای می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم این ویژگی‌ها را در سرویس های مشاوره آنلاین روانشناسی مثل دکتر ساینا چطور باید شناخت.

 

ویژگی‌های یک روانشناس خوب 

در گذشته یک باور غلط در بین مردم وجود داشت، "هر کس به روانشناس مراجعه کند، مجنون است!". حقیقت این است که این باور غلط اجتماعی مانع شکل گیری اعتماد بین مراجعه کننده و مشاور می‌شود و رفتار شخص روانشناس در شکل‌گیری این حس اعتماد متقابل بسیار تاثیرگذار است پس باید به دنبال یافتن بهترین روانشناسان باشیم.

 

دکتر ساینا یک سامانه آنلاین مشاوره پزشکی و روانشناسی است که بیشترین جامعه آماری پزشکان را در اختیار دارد، تمامی متخصصان این سامانه توسط کمیته پزشکی گزینش شده‌اند و دارای مدرک نظام پزشکی هستند و صلاحیت آن‌ها از سوی سامانه تایید شده است به همین دلیل به راحتی می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

سلامت روان و رفتار حرفه‌ای

در بسیاری کشورهای جهان وضعیت سلامت روان افرادیکه تصمیم دارند در حوزه روانشناسی تحصیل کنند پیش از آغاز دوره ارزیابی می‌شود.  یک روانشناس خوب مهارت‎های ارتباطی بالایی دارد و می‌تواند در برخورد با مراجع، همدردی نشان دهد.

همدلی کردن با مراجع باعث می‌شود یخ ارتباط آب شود و فرد بتواند به روانشناس خود اعتماد کند و راز دل خود را با او بازگو کند.

بی‌طرفی در گفتار و رفتار

یک روانشناس حرفه‌ای اهل قضاوت کردن نیست و سعی می‌کند ضمن پذیرش مشکلات مراجع، به دنیای درونش سفر کند و ریشه مشکلات او را کشف کند. این بی‌طرفی و قضاوت نکردن در گفتار و رفتار او قابل مشاهده است و یکی از عواملی است که کمک می‌کند به راحتی به او اعتماد کنید.

شنونده فعال

یک روانشناس خوب یک شنونده فعال است که ضمن دقت به حرف‌های طرف مقابل تنها به گوش دادن اکتفا نمی‌کند بلکه سعی می‌کند ضمن درک مخاطب او را به سخن گفتن و به اشتراک گذاشتن احساساتش تشویق کند. در گفتگوهای روزمره ممکن است بارها این حس در ما ایجاد شود که کسی به حرف ما اهمیت نمی‌دهد و شنوای نظرات ما نیست اما روانشناس اینطور نیست و باید حس توجه و احترام به گفته‌های شما را منتقل کند تا راحت‌تر بتوانید به او اعتماد کنید و حرف دلتان را بدون خودسانسوری مطرح کنید.

احترام به مراجعه کننده

روانشناس به مراجعه کننده خود احترام می‌گذارد و کرامت انسانی او را در هر شرایطی حفظ می‌کند. مهم نیست شخص مراجعه کننده با چه اختلالاتی دست به گریبان است، مشاور بدون غرض ورزی و تعصب با او رفتار می‌کند و همیشه در مکالمه و ارتباط با مراجع ادب واحترام را رعایت می‌کند.

شناخت ارزش‌های جامعه

شناخت ارزش‌ها، ویژگی‌های فرهنگی و باورهای یک جامعه از دیگر ویژگی‌های یک روانشناس خوب است. او درک می‌کند که بسیاری از رفتارهای فردی در بستر عوامل محیطی شکل گرفته و به همین دلیل تلاش می‌کند با شناخت درست از جامعه، ریشه‌های اجتماعی شکل گیری برخی از رفتارها را هم در نظر بگیرد.

دریافت مدارک تخصصی لازم

روانشناس شما باید مدارک لازم از جمله مجوز نظام روانشناسی و مشاوره را دریافت کرده و چندین سال در این رشته تخصصی مطالعه کرده باشد و به ارائه مدارک تحصیلی و تجربه‌های کاری خود در فضای عمومی و دفتر کارش بپردازد تا همه بتوانند به او اعتماد کنند.

پذیرش بالا

یک روانشناس خوب پذیرش بسیار بالایی دارد و از هیچ چیز تعجب نمی‌کند. او شما را همانطور که هستید می‌پذیرد و سعی می‌کند ضمن ریشه یابی علل مشکلات شما، آن‌ها را به شما نشان دهد و کمک می‌کند ضمن پذیرش خود در مسیر دستیابی به یک حالت بهتر از خودتان قدم بردارید.

مشاوره آنلاین با بهترین روانشناسان در دکتر ساینا

دکتر ساینا کلینیک روانشناسی تخصصی آنلاین شما است که تمام ویژگی‌های یک جلسه حضوری مشاوره را در اختیار شما و مشاوران قرار می‌دهد. مشاوره‌های روانشناسی با هدف ارتباط موثر بین مشاور و مراجعه به صورت تلفنی انجام می‌شود. شما می‌توانید مدارک پزشکی، سابقه دارویی و هر مدرکی که تمایل داشته باشید را در قالب فایل برای مشاور خود ارسال کنید تا بررسی کند.

 

بیش از یک میلیون جلسه مشاوره تلفنی و آنلاین موفق ثبت شده در این سامانه نشانگر اعتماد مخاطبان به آن است. محدودیت زمانی، مکانی و هزینه بالا در این سامانه برطرف شده است و دیگر بهانه‌ای برای بی‌توجهی سلامت روان وجود ندارد.

شما با نصب اپلیکیشن اندروید دکتر ساینا یا با مراجعه به سایت این سامانه می‌توانند ضمن مشاهده رزومه پزشکان متخصص و نظرات کاربران درباره آن‌ها متخصص خود را انتخاب کنید و با چند کلیک ساده در منزل، محل کار و هر مکانی که دوست دارند به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با یک روانشناس خوب در ارتباط باشید. همین حالا از طریق لینک زیر اولین مشاوره روانشناسی خود را دریافت کنید.

https://www.drsaina.com/ConsultationDoctor_1_779/مشاوره-آنلاین-با-بهترین-روانشناس/

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روانشناس خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها گفت: حدود ۳۰ آیه قرآن کریم به حضرت حمزه سید الشهدا تطبیق داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) و بزرگداشت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ماه شوال را سالروز جنگ احد در مدینه دانست و اظهار داشت: جنگ احد در سال سوم هجری و به‌نوعی انتقام شکست مشرکین از مسلمین در جنگ بدر بود.

رفیعی افزود: این جنگ که در آغاز با پیروزی مسلمین همراه بود؛اما در نهایت به‌خاطر تخلف برخی، مسلمانان شکست خوردند و 70 نفر شهید شدند که حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) یکی از این شهدای والامقام است.

 وی تبیینی از جنگ احد ارائه کرد و با بیان این که روزها در گردش است و یاری خدا در گرو استقامت در تلاش و همت است، «وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَی» افزود: در جنگ احد وقتی شایع شد که پیامبر(ص) از دنیا رفتند، برخی فرار کردند؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید؛ «أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ … ؛ آیا اگر پیامبر بمیرد یا کشته شود به سنت پیشینیان خود باز می‌گردید؟»؛ و نشان می‌دهد که اسلام شخصیت‌محور و وابسته به فرد نیست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به ایثارها و رشادت مسلمین در جنگ احد، با بیان این که حضرت حمزه(ع) محکم پای دفاع از پیامبر ایستاد، گفت: بازشناسی و معرفی حضرت حمزه را می‌توان از چهار طریق قرآن، احادیث پیامبر، کلمات ائمه اطهار علیهم‌السلام درباره حمزه و خود زندگی ایشان دنبال کرد.

 وی گزارشی از همایش بین‌المللی حضرت حمزه و تدوین کتاب هشت‌جلدی درباره این شخصیت ولای جهان اسلام ارائه نمود و بیان کرد: در ذیل حدود 30 آیه قرآن کریم به حضرت حمزه اشاره نموده، مفسرین و روایات آن را بر حضرت حمزه تطبیق داده‌اند که از جمله آن می‌توان به آیه 23 سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» اشاره کرد.

رفیعی با بیان این که در جنگ بدر که در 17 رمضان روی داد هزار نفر از مشرکین در مقابل 313 نفر از مسلمین شکست خوردند؛ به سلحشوری‌های امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، حضرت حمزه و عبیده در این جنگ اشاره نمود و یادآور شد: آیه 28 سوره ص و آیه 19 سوره حج را می‌توان تبیینی از این رویداد مهم تاریخ اسلام دانست.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به کلمات پیامبر(ص) راجع به حضرت حمزه اشاره و با بیان این که حمزه محبوب و موردتوجه پیامبر(ص) بود، گفت: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند؛ کسی که به مدینه بیاید و به زیارت حمزه نرود به من جفا کرده است.

وی بر اهمیت پاسداشت سالروز شهادت حضرت حمزه تأکید نمود و اظهار داشت: پیامبر خدا فرمودند: «علی قائم العَرشِ مَکتوبٌ؛ حَمزةُ أسَدُ اللّه ِ و أسَدُ رسولِهِ و سَیّدُ الشُّهَداءِ»، بر ستون عرش نوشته شده است؛ حمزه، شیرخدا و شیر رسول خدا و سیّد شهیدان است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به روایت نبوی «أَحَبُّ إِخْوَانِی إِلَییَ عَلِییُ بْنُ أَبِی طَالِبٍ وَ أَحَبُّ أَعْمَامِی إِلَییَ حَمْزَةُ» اشاره و حضرت حمزه را محبوب‌ترین عموی پیامبر دانست و تصریح کرد: پیامبر خدا در روایتی می‌فرمایند؛ حضرت حمزه اجازه نمی‌دهد، در روز قیامت محبینش وارد جهنم شوند؛ یعنی حضرت حمزه حق شفاعت دارد.

 وی روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام دررابطه‌با حضرت حمزه را موردتوجه قرار داد و افزود: بر اساس شواهد تاریخی بعد از سقیفه وقتی امیرالمؤمنین علیه‌السلام از پله‌های مسجد پیامبر بیرون آمدند، در جمله‌ای نسبت به ناملایماتی که بر ایشان گذشت؛ فرمودند، «واحمزتا واجعفرا»؛ اگر حمزه و جعفر بود این جسارت‌ها انجام نمی‌گرفت.

رفیعی به فرازهایی از نامه 28 نهج‌البلاغه اشاره نمود و بیان کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) در این نامه به معاویه می‌نویسد، ما مسلمانان افتخاراتی داریم که نخستین آن رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله است؛ افتخار دیگر ما حسن و حسین سید شباب اهل الجنه، فاطمه زهرا خیر نساء العالمین و حمزه سید الشهداست؛ حضرت در این نامه به حضرت حمزه افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • انواع درب ساختمان
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • رئیسی: القائات نظام سلطه از نظر ما مردود است
  • عکس| سرمربی جدید تیم ملی والیبال کیست؟
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • فرمانده تحت تعقیب فلسطینی کیست؟ + فیلم
  • مارسل دسایی و انتخاب ویژگی های یک بازیکن کامل / فیلم