Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، با بیان کرد: امسال ۸۶ هزار و ۲۲۱ تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید می‌شود که این میزان تولید محصولات باغی از سطح هشت هزار و ۶۳۳ هکتار باغات بارور این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی اظهار کرد: پارسال در مجموع ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید شده که ۶۰ درصد نسبت به سال قبل بیشتر است.

بیشتر بخوانید

بیش از ۷۰۰ تن گیلاس از باغ‌های مهاباد برداشت شد

۷۸۰ تن آلبالو از باغ‌های مهاباد برداشت می‌شود

۷۰ هزار تن سیب درختی در مهاباد تولید می‌شود

او با اشاره به اینکه برداشت میوه‌های هسته دار از خرداد ماه آغاز شده است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱ هزار و ۴۹۲ تن میوه هسته دار در این شهرستان برداشت شود.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال وضعیت فروش محصولات هسته دار مطلوب بوده و صادرات این محصولات به خارج کشور از روند خوبی برخوردار است.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی میوه و تره بار محصولات باغی سرمازدگی محصولات باغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت

صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان با بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش، به حدود ۱۵۰ هکتار رسیده که افزایش ۵ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و تا دهم تیرماه ادامه دارد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع کلزای شهرستان، ۳۶۲ تن محصول برداشت شود.  

مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی هم گفت: از ۵ هزار هکتار برنامه ابلاغی استان، ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع کشت شده و در مقایسه با پارسال که ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بود، افزایش ۱۰۰ درصدی در سطح کشت داریم.  

به گفته کارشناسان، کلزا در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولی کم‌خرج است و در تناوب زراعی، سبب افزایش تولید ۲۰ تا ۲۵ درصدی گندم هم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی