Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش تابناک، عباسعلی کدخدایی در این نشست که به دلیل شیوع کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و عید غدیر، یاد خبرنگاران مرحومه زهرا عبدالمحمدی، مرحوم روح الله رجایی و مرحوم مردوخی را گرامی داشت.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال تابناک درباره اینکه آیا از نظر شورای نگهبان درباره گشایش اقتصادی نظر مشورتی اتخاذ شده است اظهار کرد: نسبت به گشایش اقتصادی مشورتی نشده و صرفا اگر قانونی تصویب شود ما با اعضا کابینه نشست خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره fatf گفت: برای مصوبات این دست طبق قانون و شرع تصمیم خواهیم گرفت و درباره این موضوع نیز با طبق رویه قانونی تصمیم خواهیم گرفت و اگر دوباره نیز این موضوع مطرح شود بازهم طبق قانون عمل خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره نحوه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک تصریح کرد: فعلا درباره این موضوع به نتیجه‌بندی نرسیدیم و با توجه به موضوع کرونا بعید است این رویه در وضعیت فعلی اجرایی شود هرچند ما در این راستا منتظر اعلام نظر و نتیجه‌بندی دوستان در وزارت کشور هستیم.

کدخدایی درباره اینکه ما در رویه بررسی مصوبات تابع قوانینی هستیم که مجلس تصویب می کند و ما تصویب می‌کنیم خاطرنشان کرد: ما در حوزه ساز وکار نظارت بر رفتار نمایندگان با توجه به درخواست مجدد خود آنها اگر درخواستی باشد این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم و در حوزه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان نیز همین رویه صادق است.

کدخدایی درباره اعلام اخباری مبنی بر اینکه آمار بیماران کرونایی خلاف واقع است تاکید کرد: درباره این موضوع نهادهای رسمی باید اعلام کنند و مسئولیت این موضوع برعهده آنهاست.

وی درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: فعلا ۲۱ شهریور تاریخ مرحله دوم انتخابات مجلس است و ما حوزه‌های کمی داریم و در ۱۲ حوزه باید انتخابات برگزار شود و طبق اخبار رسیده به ما و اعلام معاون سیاسی وزیر کشور ستاد ملی مقابله با کرونا با برگزاری انتخابات با رعایت پروتکل‌ها موافقت کرده است و بدون شک ما باید با توجه به شرایط کرونا درباره روند انتخابات و نحوه برگزاری تبلیغات تصمیم گیری کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه شورای نگهبان درباره انتخابات ۱۴۰۰ هنوز ورود پیدا نکرده است اظهار کرد: توصیه ما این است که افرادی که در ادوار پیشین انتخابات صلاحیت‌شان تایید نشده در انتخابات حضور پیدا نکنند.

کدخدایی با اشاره به اینکه اظهارات اخیر آیت‌الله جنتی درباره نظارت بر رفتار نمایندگان طبق قانون اساسی بود افزود: ما در دوره ۴ ساله بر عملکرد نمایندگان نظارت داریم اما بدون شک هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌تواند عملکرد بهتر و مقبول‌تری داشته باشد.

وی درباره موضوع نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراهای شهر و روستا و وجود این ظرفیت در شورا نگهبان تصریح کرد: در همه ادوار مجلس دوستان خواهان نظارت شورا بر این انتخابات بودند اما طبق قانون این امکان منتفی است اما اگر در قالی همکاری باشد ما می توانیم همکاری کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 انفجار بیروت آمونیوم نیترات سرطان لوزالمعده سید عباس موسویان گشایش اقتصادی کرونا انتخابات ۱۴۰۰ طرح ترافیک 99 انفجار بیروت آمونیوم نیترات سرطان لوزالمعده سید عباس موسویان سخنگوی شورای نگهبان شورای نگهبان طبق قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بخش قرائت شده رفع ایرادات شورای نگهبان به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه تجارت موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ مجلس شورای اسلامی، بررسی ایرادات شورای نگهبان به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت در دستور کار قرار گرفت و مواد ۸۱۷ تا ۱۱۵۰ این لایحه برای تأمین نظر شورای نگهبان به تصویب نمایندگان رسید.

ایرادات در مشارکت تجاری، احکام تفرقه اشخاص حقوقی، توقف نشر آگهی، انسجام شرکت‌ها، الزامی بودن اخذ مجوز از شورای رقابت، تجزیه شرکت‌ها، مجاز بودن ادغام ساده یا مرکب هر یک از شرکت‌ها در یکدیگر، ضرورت موافقت سازمان بورس با ادغام‌ها، تبدیل شرکت‌ها، جرایم مربوط به مدیرعامل و مدیران شرکت‌ها، احکام متفرقه، اداره اموال متوقف، آثار اعلام توقف و اداره اموال متوقف و تشخیص مطالبات و … از جمله مواردی است که در فصول این لایحه مطرح شده است.

کد خبر 744827

دیگر خبرها

  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • فردا؛ برگزاری انتخابات فدراسیون ترای اتلون با ۹ کاندیدا
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس
  • زنگنه: هفته آینده ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم در مجلس بررسی می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس
  • تاریخ انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی مشخص شد