Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@04:03:51 GMT

وزیر علوم: حرکت به سمت حذف کنکور آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۷۸۶۵

آفتاب‌‌نیوز :

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست ویدیو کنفرانسی که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران بخشی از خانواده وزارت علوم تحقیقات و فناوری محسوب می شوند. خبرنگاری یک کار پرریسک و پرخطر است کما اینکه ما در انقلاب اسلامی خبرنگارانی داشتیم که جان خود را در کف دست گرفتند و در میان مردم و ایثارگران حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این 40 سال هم خبرنگارانی داشته‌ایم که جان و مالشان را گذاشتند تا وظیفه کار خبر را به خوبی را انجام دهند.

وی ادامه داد: تامین منابع اطلاعاتی بسیار ارزشمند است و گاهی ممکن است تصمیم بر اساس اطلاعی ناقص یا غلط آثار زیان بار زیادی داشته باشد از این رو اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت است. به همین خاطر کار خبر قابل ارزش گذاری نیست و حتی می‌تواند بیش از این‌ها ارزش عملیاتی داشته باشد.

وزیر علوم گفت: این روزها فضای جامعه در آموزش عالی حول محور آزمون‌های کنکور می‌گذرد و با توجه به نقدهایی که بود ما آزمون ارشد را با 85 درصد و آزمون دکتری را 91 درصد با رعایت پروتکل‌ها برگزاری کردیم.

غلامی بیان کرد: ما تعداد زیادی رشته و محل دانشگاهی داریم که مستقیما از طریق سوابق تحصیلی پذیرش می‌شود و هیچ ضرورتی برای شرکت در آزمون ندارد. داوطلبان با ورود در سایت می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. 400 هزار صندلی و رشته محل دانشگاهی دولتی از طریق بدون آزمون پذیرش می‌شوند. این ظرفیت برای بخش روزانه 20 درصد، نوبت شبانه 45 درصد و بیش از 98 درصد از ظرفیت دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد می‌توانند از طریق بدون آزمون وارد شوند.

وی افزود: 912 هزار داوطلب می‌توانند در رشته محل‌هایی که بدون آزمون هستند پذیرش شوند و تراکم بقیه افراد بیشتر روی پزشکی است. رقابت 109 هزار ظرفیت که کمتر از 11 درصد از پذیرش دانشگاه‌ها است برای رشته پزشکی است.

برنامه ریزی برای حذف کنکور
وزیر علوم گفت: درباره حذف کنکور بحث‌هایی شده و حرکت به این سمت شروع شده و الان در شرایط کرونا به سمتی می‌رویم که این مساله شفاف‌تر شود. داوطلبان باید درباره برنامه‌های آینده خود فکر کنند و نگران آزمون‌های آینده نباشند مگر اینکه بخواهند در رشته‌های پرطرفدار شرکت کنند. درباره حذف کنکور یک سری برنامه ریزی شده که در آینده روی آن کار خواهد شد.

وزیر علوم بیان کرد: آموزش عالی روند رشد خودش را در سال 98 در فضای بین المللی ادامه داده و ما در ارزیابی‌های جهانی آموزش عالی جایگاه 15 را کسب کرده‌ایم. ما تلاش کردیم از دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش حمایت شود و دانشگاه‌ها تلاش کردند که منابع را در حوزه پژوهش حفظ کنند. اعتبارات برای بخش پژوهشی 15 درصد به بالا بوده است.

ضرورت همکاری هیات علمی و پژوهشگران در انجام پروژه‌های کاربردی
وی ادامه داد: معمولا سوال این است که کارهای تحقیقاتی که در سطح بین المللی است چه اثراتی در بخش‌های صنعتی، فرهنگی و ... کشور دارد؟ ما سعی کردیم همکاران هیات علمی و پژوهشگران را تشویق به حضور در انجام پروژه‌های کاربردی کنیم. همچنین سعی شده از پراکنده کاری اجتناب شود. حذف بخش آموزشی از پژوهشکده‌ها و کم کردن آن در بخش‌های دیگر می‌تواند به پروژه‌های کاربردی کمک کند.

وزیر علوم بیان کرد: در بخش فناوری ما موضوع تبدیل دانش به ثروت را پیگیری کردیم. 37 پارک علم و فناوری مستقیما تحت مدیریت وزارت علوم هستند و یک پارک تحت مدیریت معاونت علمی است. همچنین 197 مرکز رشد در دانشگاه‌ها داریم که جمعیت قابل توجهی از صاحبان ایده هستند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر علوم کنکور دانشگاه ها وزیر علوم حذف کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی صدر معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در برنامه سلام خبرنگار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ گفت: در نوبت آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ که ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود ۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر ثبت نام کرده اند که در ۴۱۲ شهرستان و ۱۹۹۳ حوزه امتحانی به رقابت می‌پردازند.
معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: کارت ورود به جلسه آزمون دوشنبه سوم اردیبهشت در درگاه سازمان سنجش قابل دریافت است.
علی صدر گفت: در نوبت اول آزمون سراسری علاوه بر ۵ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی، هنر و زبان متقاضیان دانشگاه‌های فرهنگیان نیز شرکت خواهند داشت که هر کدام به سوالات شخص ساز شده خود پاسخ می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک اردیبهشت؛ آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳، فردا
  • انتخاب رشته‌ آزمون دوره دكتری سال 1403 از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فردا، آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت نام کنکور فنی و حرفه‌ای از نیمه دوم اردیبهشت ماه
  • کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد