Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-24@23:40:38 GMT

ادعای جاسوسی تیک‌تاک از کاربران آمریکایی رد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۷۸۷۱

ادعای جاسوسی تیک‌تاک از کاربران آمریکایی رد شد

ایتنا - گزارش جدید منتشر شده توسط سازمان جاسوسی سیا نشان می‌دهد دولت چین هرگز به داده‌های خصوصی کاربران آمریکایی اپلیکیشن تیک تاک دسترسی نیافته است.

تحلیلگران سیا به کاخ سفید اعلام کرده‌اند که اگر چه دستیابی دولت چین به اطلاعات خصوصی کاربران اپلیکیشن تیک تاک ممکن است، اما هیچ شواهدی در دست نیست که نشان دهد چین در عمل چنین کاری کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، ارزیابی سیا در شرایطی صورت گرفته که ترامپ طی دو هفته اخیر بارها مدعی جاسوسی سایبری پکن از کاربران برنامه به اشتراک گذاری ویدئوی تیک تاک شده است. ترامپ بر مبنای همین ادعاهای دروغ تلاش کرده تا مالکیت تیک تاک را از شرکت چینی بایت دنس بگیرد. توئیتر و مایکروسافت از جمله شرکت‌هایی هستند که برای خرید تیک تاک با بایت دنس وارد مذاکره شده‌اند.

به دنبال تداوم ادعاهای رئیس جمهور آمریکا بر علیه تیک تاک، بایت دنس شکایتی را بر علیه دولت آمریکا تقدیم دادگاه کرده و خواستار لغو فرمان اجرایی وی برای ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا شده است.

ادعاهای آمریکا در مورد سرقت اطلاعات خصوصی کاربران اپلیکیشن چینی تیک تاک در شرایطی مطرح می‌شود که شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکا مانند فیس بوک، آمازون، گوگل و غیره خود بارها به علت سرقت اطلاعات خصوصی کاربران و سوءاستفاده از آنها محکوم شده و رسوایی‌های بزرگی به بار آورده‌اند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تیک تاک جاسوسی اطلاعات دونالد ترامپ خصوصی کاربران تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه

رئیس جمهوری لهستان در اظهاراتی مدعی شد که روسیه ممکن است پس از شکست اوکراین به دیگر کشورهای اروپایی و حتی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی حمله کند.

به گزارش مشرق، «آندژی دودا» در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که اگر روسیه بتواند اوکراین را شکست دهد، به احتمال زیاد علیه سایر کشورهای اروپایی و حتی اعضای ائتلاف نظامی ناتو اقدام خواهد کرد.

پیش‌بینی این مقام اروپایی یک روز پس از تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا صورت می گیرد که شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین است. جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است که به سرعت برای انتقال تسلیحات و مهمات به کی‌یف اقدام خواهد کرد.

ولودومیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین پیش از این بارها هشدار داده بود که در صورت نرسیدن کمک های خارجی، کشورش ممکن است در جنگ با روسیه شکست بخورد.

رئیس‌جمهوری لهستان در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: این استعمارطلبی سیری‌ناپذیر روسیه است. وی سپس بر ابراز اطمینان از توان اوکراین برای دفاع از خود تاکید کرد.

درحالیکه ائتلاف ناتو صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی هر یک از اعضا را برای هزینه های دفاعی تعیین کرده، دودا گفت که این میزان باید به سه درصد افزایش یابد.

این مقام اروپایی در ادامه اضافه کرد: «راه دیگری وجود ندارد. هزینه های دفاعی باید افزایش یابد. درست همانگونه که در دوران جنگ سرد رخ داد. این راهی برای حفظ صلح در اروپا و توقف استعمارطلبی روسیه است».

دودا سپس خاطرنشان کرد: «لهستان بیش از ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور دفاعی می کند و بیشتر آن صرف خرید تسلیحات ساخت آمریکا مانند سامانه موشکی پاتریوت می شود. وی همچنین افزود: خلبانان نیروی هوایی لهستان در آمریکا در حال یادگیری نحوه پرواز با جنگنده های اف-۳۵ هستند که به تازگی خریداری شده اند».

پیش از این نیز ژنرال کارستن بروئر از مقامات ارشد نظامی آلمان در سفر به لهستان ادعا کرده بود که ممکن است روسیه طی سال‌های آینده به یک کشور عضو ناتو حمله کند.

وی در این زمینه مدعی شد: روسیه پس از بازسازی نیروهای خود پس از جنگ اوکراین، می‌تواند در پنج تا هشت سال آینده آماده حمله نظامی به یکی از کشورهای عضو ناتو شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد + تصاویر