Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:50:56 GMT

تمهیدات برگزاری کتابخوانی مجازی «کتابستانه» در فارس

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۷۹۰۷

تمهیدات برگزاری کتابخوانی مجازی «کتابستانه» در فارس

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان فارس، روح‌الله منوچهری ابراز داشت: پیش از این نیز کارگاه آموزش داستان‌نویسی مجازی با تدریس نویسنده نامی کودک و نوجوان احمد اکبرپور در ۱۰ جلسه برگزار  شد و با استقبال بسیار مواجه شد.  

وی افزود: کتابستانه، با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱  از صفحه رسمی اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به آدرس farslibrary@ پخش می‌شود و شامل «قصه‌گویی»، «معرفی کتاب»‌، «آموزش‌های مهارتی» و «خوانش ادبیات کلاسیک» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس بیان کرد: همچنین ویژه‌برنامه مخصوص ماه محرم  نیز از جمله برنامه‌های این طرح خواهد بود.

منوچهری عنوان داشت: در این برنامه به نیاز تمام مخاطبان توجه شده و کتابداران ویدیوهای ترویجی و آموزشی با موضوع مختلف و مناسب سنین کودک، نوجوان و بزرگسال تهیه کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بحران کرونا فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی صورت می‌گیرد، گفت: به دلیل اهمیت حفظ جان کتابداران و کاربران کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌های ترویجی این سازمان به‌صورت غیرحضوری برگزار شده است و برنامه‌های مختلفی را برای اعضا برگزار کرده‌ایم.

او با بیان اینکه تابستان و خانه‌نشینی به دلیل شیوع بیماری فرصت مناسبی را در اختیار عموم مردم قرار داده است، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی با برنامه‌های ترویجی و فرهنگی خود در ایام تابستان و خانه‌نشینی اجباری مهمان اوقات فراغت مردم شده‌اند و اعضا نیز از این برنامه‌ها استقبال کرده‌اند.

برچسب‌ها اداره کل کتابخانه‌ های عمومی فارس پایتخت کتاب ایران شیراز طرح های ترویجی کتابخوانی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی فارس پایتخت کتاب ایران شیراز فارس اداره کل کتابخانه های عمومی فارس پایتخت کتاب ایران شیراز فارس کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   ‌خدیجه معصومی گفت: با رویکرد نشاط آفرینی و احیای دریاچه و همزمان با جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه، غرفه فرهنگی- ترویجی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، برگزار شد.

وی افزود: اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ منابع طبیعی آب در   احیای دریاچه ارومیه، نقاشی متری با موضوع دریاچه ارومیه، مسابقه خاطره‌نویسی خانواده‌ها با موضوع خاطرات مردم از دریاچه ارومیه، توزیع تراکت با محتواهای مرتبط به دریاچه ارومیه، صرفه‌جویی در مصرف آب و…، عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی، مسابقات فرهنگی همراه با اهدای جوایز و.... از برنامه‌های اجرا شده در این جشنواره بود.

معصومی ادامه داد: اولین جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه با شعار جشنواره طلایه داران شکوه ایران زمین، با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و همراه با اجرای برنامه‌های مختلف شامل رقابت ملی پوشان قایقرانی، موسیقی زنده سنتی، برنامه‌های آئینی و سنتی، غرفه های سوغات و غذاهای سنتی و محلی و … با رویکرد نشاط آفرینی و احیای دریاچه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • دومین دوره طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در ارومیه
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری فارسی‌ها در جشنواره کتابخانه رضوی
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر