Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:13:10 GMT

معیار اعلام آمار فوتی‌‌های کرونا تست مثبت PCR است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۷۹۹۱

معیار اعلام آمار فوتی‌‌های کرونا تست مثبت PCR است

رئیس مرکز اطلاع‌‌رسانی وزارت بهداشت در واکنش به ادعای برخی افراد مبنی بر عدم مطابقت آمار واقعی کرونا با آمار اعلامی گفت: تست PCR معیار اعلام آمار کرونا است؛ نمی‌‌دانم مواردی که هیچ اصالتی ندارد چگونه مورد استناد برخی افراد قرار می‌‌گیرد. - اخبار اجتماعی -

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم درباره ادعای برخی افراد مبنی بر پایین‌‌تر بودن آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نسبت به آمار واقعی اظهار کرد: موارد فوتی که می‌‌توان به عنوان مورد قطعی در دنیا آن را اعلام کرد، مواردی هستند که تست PCR مثبت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اعدادی که متأسفانه توسط برخی افراد ادعا می‌‌شود بر اساس گواهی فوت است که گواهی فوت را پزشکان برای احتیاط و رعایت موارد پروتکلی در دفن و تغسیل و تدفین میت می‌‌نویسند بنابراین اعداد ادعا شده به هیچ وجه اعتباری ندارد و کسی آمار فوتی‌‌ها را از آرامستان‌‌ها نمی‌‌گیرد؛ آنچه که معیار اعلام آمار است، تست PCR است.

جهانپور متذکر شد: البته با همه تکنولوژی بالایی که تست پی‌‌سی‌‌آر دارد، باز هم حدود 30 درصد موارد منفی کاذب دارد اما من نمی‌‌دانم مواردی که هیچ اصالتی ندارد، چگونه مورد استناد برخی افراد قرار می‌‌گیرد؛ هنوز به راز این موضوع پی نبرده‌‌ام.

پیش از این نیز سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آمار فوت به علت کرونا در کشور با اشاره به خط تبلیغاتی برخی رسانه‌های بیگانه از آغاز اپیدمی کرونا گفته بود اگر تعاریف و شاخص‌ها تغییر کند، همه آمارهای دنیا با هم تغییر می‌کند و می‌تواند بر اساس تعریف جدید و معیارهای متفاوت، کم یا زیاد شود؛ ما اگر دنبال پنهان کاری بودیم مثل بسیاری از کشورها از جمله در اروپا موارد اولیه با هفته‌ها تاخیر اعلام میشد و یا موج دوم کرونا را به سان برخی کشورها با ملاحظات سیاسی و اغلب اقتصادی پنهان می‌کردیم، ولی کاملا شفاف عمل کردیم و این موضوع برای شاهدان عینی وضعیت بیماری در مقایسه با کشورهای منطقه و برخی کشورهای حتی توسعه یافته کاملا محرز شده است؛ ایران بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، موارد مرگ و میر کرونا را اعلام می‌کند و سیستم گزارش‌دهی کرونا در ایران از همان روزهای نخست با معیارهای سازمان جهانی بهداشت انجام و تایید شده است.

گزارش‌دهی کرونا در ایران بر اساس معیارهای مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا بیشتر بخوانید... مبنای اعلام ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا تست‌ سرولوژی و تخمین بوده است تشخیص کرونا با تست "سرولوژی" کلاهبرداری است! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مبنای اعلام ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا تست‌ سرولوژی و تخمین بوده است تشخیص کرونا با تست "سرولوژی" کلاهبرداری است! واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ فیلم// لحظه انفجار مهیب بیروت را از ۷ زاویه ببینید ۲ آتش‌سوزی بامدادی در انبار یک بیمارستان+تصاویر ۳ دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شد ۴ آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته + نمودار ۵ مدیریت بحران پساکرونا نماد ضعف رویکرد توسعه غربی و برجستگی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی است ۶ جزئیات ارائه تسهیلات ویژه و جدید به بازنشستگان کشوری تشریح شد ۷ تهیه داروی لاغری از "اینستاگرام" زن جوان را راهی بیمارستان کرد ۸ دانش‌آموزان آموزش مجازی را اثربخش‌تر می‌دانند/ افزایش امکانات "شاد" به بیش از ۳۰ ویژگی مهمترین اخبار اجتماعی جزئیات ارائه تسهیلات ویژه و جدید به بازنشستگان کشوری تشریح شد خطر انفجار در کمین تهران؛ مخازن سوخت‌رسانی شهران همچنان مخاطره‌آمیز! ایران از سال ۱۴۰۰ وارد مرحله "میانسالی جمعیت" می‌شود! + نمودار آمار جهانی کرونا/ عبور تعداد مبتلایان از ۲۰ میلیون نفر+جدول آخرین تغییرات مهمترین اخبار تسنیم لبنان| گزارش کمیته تحقیقات انفجار بیروت آماده شد افتتاح پروژه آزمایشی کریدور ترانزیتی ایران ــ افغانستان ــ ازبکستان موسوی: سفر مقام بلندپایه ایرانی به لبنان/نامه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نظر همه اعضا نیست عصر امروز؛ جلسه وزارت کشور و وزارت بهداشت برای تعیین تکلیف برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس کدخدایی : هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان کارآیی لازم را ندارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت برخی افراد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بابک یکتاپرست گفت: آمار فوتی‌ها و مصدومان غرق شدگی در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

­این مقام مسئول افزود: بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی مربوط به استان فارس با ۱۱ فوتی و استان اصفهان با ۷ نفر فوتی بوده است.

­سخنگوی سازمان اورژانس با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال، ۵۴ نفر بر اثر غرق شدگی مصدوم شدند، گفت: آمار مصدومان غرق شدگی در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش داشته است.

­یکتاپرست با بیان اینکه بیشترین آمار غرق‌شدگی در استان بوشهر با ۱۵ مصدوم و استان هرمزگان با ۸ مصدوم بوده است، افزود: در فروردین ماه امسال بیشترین آمار غرق‌شدگی به دلیل طغیان رودخانه‌ها و یا در اثر سیلاب بوده است.

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • گزارش زبان معیار و این بار، ایران اکسپو
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری