Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@06:09:36 GMT

هشدار موسوی به شورای امنیت درباره دام آمریکایی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۸۰۲۳

هشدار موسوی به شورای امنیت درباره دام آمریکایی‌ها

به گزارش پارسینه، «سیدعباس موسوی» پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک اعیاد و همچنین روز خبرنگار گفت: از زحمات و تلاش خبرنگاران و روزنامه‌نگاران درعرصه اطلاع‌رسانی و روشنگری می‌کنند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم در سنگر اطلاع‌رسانی و روشنگری همچنان بدرخشید.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار داشت: قدردان، زحمات و شکنجه‌هایی آزادگان که در رژیم بعث متحمل شدند، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالگرد ۲۸ مرداد را هم در پیش رو داریم که به خوبی نشانه‌گر دخالت خارجی و آمریکا در سقوط دولت ملی و دموکراتیک محمد مصدق است. این رویه همیشگی آمریکایی‌ها است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات لبنان تصریح کرد: ابعاد این حادثه همچنان در حال بررسی است، اما ایران از همان ساعات اولیه در کنار دولت و ملت لبنان قرار گرفت. وزیر خارجه تماسی با همتای لبنانی خود گرفتند و رئیس‌جمهور هم دستوراتی دادند. تاکنون چندین کمک و هواپیما به لبنان ارسال شده و طی روز‌های آینده هم این کمک‌ها ادامه می‌یابد.

موسوی همچنین در خصوص رایزنی‌های دیپلماتیک طی روز‌های اخیر هم گفت: وزیر امور خارجه در روز‌های اخیر گفت و گویی با همتایان لبنانی و اوکراینی داشتند. یک گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی با همتای اماراتی خود داشتند. رئیس کمیته بین‌الملل دوما روسیه هم مهمان وزیر امور خارجه بودند که درباره روابط دوجانبه و چشم‌انداز روابط دو کشور گفتگو شد.

وی با اشاره به انفجار در بندر بیروت و تحولات پس ازآن در لبنان اظهارداشت: حادثه بزرگ بود طبیعی است که مردم ناراحت شوند تبعات هم خواهد داشت، اما اگر عده‌ای از افراد، گروه‌ها و کشور‌های خارجی بخواهند این حادثه تاثربرانگیز را دستاویز اغراض و اهداف سیاسی قرار بدهند غیرقابل قبول است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: طبیعی است که مردم از این حادثه ناراحت باشند، اما به نظر می‌رسد برخی افراد با تحریک‌های خارجی به دنبال اغراض خاصی هستند که پسندیده نیست. ملت لبنان ملت رنج کشیده‌ای هست و جا دارد که با حفظ آرامش اجازه بدهند مسئولین به امور رسیدگی بکنند تا به آلام مردمی که در این حادثه ناگوار صدمه دیدند، رسیدگی شود.

وی در عین حال گفت: باید نسبت به این حادثه عمیق‌تر نگاه کرد و باید دید که علت اصلی این حادثه چه بوده و بعد از آن قضاوت کرد. دیدید که برخی از کشور‌ها با ریاکاری فکر کردند که خودشان را مدافع مردم لبنان نشان بدهند و با مردم لبنان هم دردی بکنند و همانطور که در یک اظهارنظر عرض کردم اگر صداقت دارند سعی کنند تحریم‌هایی که اخیراً علیه دولت و ملت لبنان وضع کردند را برطرف کنند.

موسوی تصریح کرد: لبنان از این حوادث زیاد دیده و با مقاومتی که در این ملت را داریم همه را پشت سر خواهد گذاشت.

تیمی که در حال شکست است، نفرات خود را تعویض می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایرنا درباره کناره‌گیری برایان هوک و ارتباط آن با ناکامی آمریکا در ایجاد اجماع جهانی علیه ایران ابراز داشت: جابجایی افراد و نمایندگان ویژه، برای ما اهمیت چندانی ندارد. طبیعی است آن‌ها وقتی شکست بخورند، افراد را جابجا کنند. در بازی فوتبال هم همین گونه است. تیمی که در حال شکست است افراد را عوض می‌کند در حالی که می‌دانند وقتی عقب هستند این تغییرات در نتیجه اثری ندارد.

وی اضافه کرد: ما به تعویض‌های پی در پی که به خاطر شکست‌های پی در پی از ملت ایران است، توجه نداریم.

موسوی در پاسخ به سوال دیگر درباره تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی و جلسه فردای شورای امنیت در این باره بیان کرد: تحریم تسلیحاتی بیش از آنکه علیه ملت ایران تهدید باشد، تهدیدی علیه شورای امنیت و ساز و کار‌های قانونی این نهاد است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با استفاده از ابزار شورای امنیت می‌خواهند شورای امنیت را به نابودی بکشانند یا تحت انقیاد خود دربیاورند، یادآور شد: اعضای شورای امنیت باید مواظب باشند در دام آمریکایی‌ها علیه شورای امنیت و سازوکار‌های بین‌المللی نیفتند و امیدواریم این اقدام آمریکا با هوشیاری رهبران کشور‌های مستقل دنیا و رایزنی‌های ایران با دوستان و کشور‌های مختلف، به نتیجه نرسد و یک ناکامی دیگر برای آمریکا رقم بخورد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سیدعباس موسوی پارسی خبر لبنان سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکایی ها شورای امنیت امور خارجه کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود

نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، دکتر علی اکبر احمدیان، بنابر دعوت دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، نیکولای پاتروشف، در رأس یک هیات بلندپایه‌ی امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس" عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهند شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه‌گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقاء و توسعه‌ی روابط دوجانبه، منطقه¬ای و بین¬المللی، آقای دکتر احمدیان با همتایان خود از کشور‌های روسیه، برزیل، افریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدار‌های جداگانه‌ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن¬پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویداد‌های امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی‌های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه¬گرایی غرب، بویژه امریکا در عرصه‌ی امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایت¬گری و روایت¬سازی مستقل در این ساحت می‌باشد.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ی این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد. اطلاعات بدست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه ۴/۲/ ۱۴۰۳ در سن پترزبورگ آغاز بکار می‌کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولت ها، مسئولین امنیتی و رسانه‌های منطقه‌ای و جهان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود
  • گران‌ترین رادار آمریکایی چگونه در اسرائیل منهدم شد؟ + فیلم