Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@10:34:52 GMT

درگذشت زنی که ساخت هر اپلیکیشنی مدیون اوست

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۸۰۹۴

درگذشت زنی که ساخت هر اپلیکیشنی مدیون اوست

“فرانسیس آلن" از زنان برجسته حوزه علوم رایانه در ۸۸ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، "فرانسیس آلن" (Frances Allen) دانشمند آمریکایی علوم رایانه که بیشتر برای مشارکت‌های مهم در حوزه " کامپایلرها" یا نرم‌افزاری که کد خام را به برنامه‌های قابل اجرا سریع تبدیل می‌کند، شناخته شده بود، در ۸۸ سالگی از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسیس آلن در سال ۱۹۵۴ میلادی مدرک کارشناسی ریاضی خود را از دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی و سه سال بعد کارشناسی ارشد کامپیوترش را از دانشگاه میشیگان دریافت کرد.

همچنین آلن در سال ۱۹۹۱ نیز موفق به دریافت دکترای افتخاری علوم از دانشگاه آلبرتا شد.

آلن کارش را با تدریس ریاضی کاربردی به کودکان شروع کرد. شرایط بد مالی او را مجبور کرد تا برای پرداخت بدهی‌هایش به فکر کار دیگری باشد و در شرکت آی‌بی‌ام به کار مشغول شد و مدت کوتاهی در آنجا به تدریس پرداخت. پس از آن در زمینه بهینه‌سازی و توسعه کامپایلر‌ها شروع به کار کرد و سپس به طراحی و ساختاربندی زبان‌های برنامه‌نویسی پرداخت و به سرعت پیشرفت کرد.

در سال ۱۹۶۶ میلادی او و "جان کوک" (John Cocke) مقاله‌ای نوشتنند و در آن الگوریتم‌ها و چارچوب‌هایی را توضیح دادند که کامپایلر‌ها (برنامه یا مجموعه‌ای از برنامه‌های کامپیوتری که متنی از زبان برنامه‌نویسی سطح بالا را به زبانی سطح پایین تبدیل می‌کند) را کارامدتر می‌کند. به نحوی که می‌توان گفت هر کسی که تاکنون یک اپلیکیشن ساخته است، به نوعی مدیون کار آلن است.

این زن دانشمند در پیشرفت زنان در حوزه فناوری هم نقش مهمی ایفا کرد. علاوه بر اینکه از اولین زنانی بود که در حوزه علوم رایانه کار‌های مفیدی انجام می‌داد، بلکه با تدریس، از زنان دیگر نیز پشتیبانی کرد.

وی در سال ۱۹۸۹ اولین زنی بود که در شمار اعضای کلیدی شرکت آی‌بی‌ام در آمد و در سال ۱۹۹۵ نیز به سمت رئیس آکادمی فناوری این شرکت انتخاب شد.

آلن اولین زنی است که موفق شده جایزه بزرگ "تورینگ" را در سال ۲۰۰۶ میلادی کسب کند.

قرار است مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک یک جایزه را به نام آلن نامگذاری کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دانشمند آمریکایی علوم رایانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مدیریت اجرایی استان خود را مدیون مردم می‌داند و باید نسبت به آنها باید تعهد داشته باشیم.

محسن افشارچی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نهاد شورا اصلی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی بوده و جایی است که اگر قرار باشد در حوزه تحزب رشد داشته باشیم قطعا مجموعه شوراها بخش نخست کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: امید به شوراها زیاد است و در مدت‌زمان تشکیل آن شاهد بلوغ آن هستیم. در حوزه شوراهای شهری و روستایی در استان اقدامات خوبی انجام شده است و تلاش شد تا ارزش‌افزوده شرکت‌ها در استان باشد که باعث جهش شده است و این ادامه‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: سال قبل ۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که امیدواریم این عدد به دو هزار میلیارد تومان برسد و این مقدار به اندازه بودجه عمرانی استان است.

افشارچی افزود: با توجه به اینکه درآمد ارتقا می‌یابد، برنامه‌ریزی‌ها باید دقیق باشد و باید انرژی و تمرکز زیاد شود تا برای سال‌های آینده ثروت ایجاد شود.

وی گفت: سرانه بودجه شهرداری‌های استان ۳.۶ برابر شده که عدد قابل توجهی است و باید تمرکز شود علاوه بر ارزش افزوده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تولید ثروت شود. انتظار ما این است که اعضای شورا بلندمدت برنامه‌ریزی کرده و دید بلندمدتی بر امور داشته باشند.

استاندار زنجان یادآور شد: دهیاری‌ها اوضاع نسبتا خوبی در استان دارند، ولی موضوع این است که دهیاران روستایی‌ها را به سمت تولید سوق دهند. روستاها باید مولدتر از شرایط فعلی شوند.

وی در بخش دیگری گفت: در رابطه با موضوع آب در بخش کلان پیگیر امور هستیم، ولی در بخش خرد باید خودمان کار کنیم تا بهره‌وری را در این بخش ارتقا دهیم و امسال به این موضوع همه باید توجه داشته باشند.

افشارچی خاطرنشان کرد: توجه به تکنولوژی نوین باید در شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه عقب هستیم و باید سرعت گیرد و بخشی از کارها باید ناظر بر آینده باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • تام هالند: زندگی و حرفه ام را مدیون مرد عنکبوتی هستم
  • "همه ما مدیون توییم" شعار هفته معلم ۱۴۰۳
  • بیستمین قهرمانی اینتر را مدیون اینزاگی هستیم
  • یورگن کلوپ مدیون سرمربی پرسپولیس!
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی