Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@07:47:06 GMT

سهم بزرگی از فرار مالیاتی به استان تهران تعلق دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۸۱۱۵

سهم بزرگی از فرار مالیاتی به استان تهران تعلق دارد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان تهران گفت: درآمدهای نفتی با مشکلات جدی مواجه است، بنابراین دولت برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای علاوه بر منابع بودجه‌ای به دنبال برنامه‌ها و روش‌های دیگری است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: پیگیری اولویت‌های تعیین شده در استان تهران نقش موثری در دیگر استان‌های کشور خواهد داشت؛ بنابراین با حساسیت بیشتری این اولویت‌ها را دنبال خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف ما در این شرایط خاص اقتصادی این است که بتوانیم با استفاده از منابع بودجه‌ای غیر از تخصیص منابع کشوری با ابتکاراتی که دستگاه‌های اجرایی استان خواهند داشت، استفاده بیشتری داشته باشیم و فعالیت‌های توسعه‌ای با سرعت بیشتری در استان تهران دنبال و اجرایی شود. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان تهران با اشاره به موضوع کاداستر گفت: کاداستر می‌تواند تثبیت مالیاتی را به دنبال داشته باشد و از این نظر مهم شمرده می شود و در حوزه اراضی کشاورزی، افزایش میزان مرغوبیت اراضی را به دنبال خواهد داشت. همچنین نقش مهمی در انگیزه کشارزان برای حفظ مالکیت دارد.

وی ادامه داد: ما با زمین‌خواری در سطح استان تهران و به خصوص شهرهای شمالی استان تهران مواجه هستیم، بنابراین برنامه کاداستر باید بتواند با سرعت بیشتری تثبیت مالکیت به نفع دولت را به همراه داشته باشد. فکر می کنم کاداستر یکی از پروژه‌هایی است که قطعا در خدمت توسعه کشور خواهد بود و نقش بازدارنده ای در فساد ایفا خواهد کرد. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان تهران به بحث کسری بودجه در استان تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به گزارش اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، علی‌رغم همه مسائلی که در چندماه ابتدای سال با آن مواجه بودیم، به درآمدهای مالیاتی آسیبی وارد نشده است. اگر چه در درآمدهای نفتی با مشکلات جدی مواجه هستیم. بنابراین دولت برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای علاوه بر منابع بودجه‌ای به دنبال برنامه‌ها و روش‌های دیگری همچون مشارکت عمومی و خصوصی، ایجاد زمینه برای برون‌سپاری در رابطه با خدمات دولت است. بنابراین بهترین جایگزین درآمدهای نفتی همان درآمدهای مالیاتی است. هرچند با رقم بالایی از فرار مالیاتی در کشور رو به رو هستیم و سهم بزرگی از فرارمالیاتی به استان تهران تعلق دارد. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در رابطه با تعداد خانه‌های خالی اعلام شده در شهر تهران گفت: اعلام شناسایی 500 هزار خانه خالی باید دقیق تر بررسی شود؛ در همین راستا اخیرا وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای را ایجاد کرده که از طریق آن می‌توان آمار دقیق‌تری را به نظام مالیاتی کشور ارائه داد. 

شفیعی همچنین در رابطه با کسری بودجه در استان تهران، خاطرنشان کرد: آنچه که به عنوان اداره امور ساختار اجرایی دولت است، کسری بودجه نداریم و دولت موظف است تمام هزینه جاری را تامین کند و برای پیشبرد فعالیت‌های عمرانی نیز از روش‌هایی دیگری مانند انتشار اوراق قرضه استفاده کند تا بتواند منابع جدیدی را کسب کند. بنابراین تا این لحظه با توجه به آنچه که رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد، نسبت به آنچه که قانون پیش بینی کرده بود ما منابع کسب کنیم، نتوانستیم به آن منابع برسیم. اما این به این معنا نیست که با چالش جدی مواجه هستیم. ما امیدواریم این شرایط را نه تنها حفظ کرده بلکه با تامین منابع از روش‌هایی که به آنها اشاره شد فعالیت‌های عمرانی را هم با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران فرار مالیاتی بودجه کسری خانه خالی رییس سازمان مدیریت و برنامه استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور

رئیس کل دیوان محاسبات کشور، به همراه معاونین فنی و حسابرسی و حقوقی این نهاد نظارتی با حضور در سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور، آخرین تحولات اقتصادی و بودجه ای کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، سید احمد رضا دستغیب، در این بازدید که به منظور نظارت بر اجرای بودجه صورت گرفت، با بررسی منابع و مصارف، علاوه بر پایش مستقیم عملکرد و توجه ویژه به مشکلات متولیان نظام مالیه عمومی و تصمیم گیران اقتصادی، بر لزوم حل مشکلات مرتبط با تامین منابع عمومی دولت و انجام پرداخت های اجتناب ناپذیر دستگاه های اجرایی، تاکید کرد.

این اقدام دیوان محاسبات کشور در راستای تحقق اهدافی نظیر نظارت مستقیم و به موقع، آینده نگری، گره گشایی و صیانت از شجاعت مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی انجام پذیرفت.

تمامی مدیران کل دیوان محاسبات کشور در استان ها نیز با دستور رییس کل این نهاد نظارتی در تامین منابع عمومی مرتبط با پرداخت های عمرانی پایان سال در راستای تحقق اهداف ساختار بودجه مشارکت داشتند.

در این بازدیدها اولین گام اجرایی اصلاح ساختار بودجه در راستای منویات مقام معظم رهبری با پیشنهاد ساز و کار اجرایی تخصیص اعتباری و عملیات مالی مرتبط با فاکتورینگ برای تامین منابع مورد نیاز استان خوزستان و ایلام در راستای اجرای بند م تبصره ۲ قانون بودجه به وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال گذشته
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی
  • وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار مالیاتی
  • وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار ملیاتی
  • وصل بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار ملیاتی