Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@02:55:55 GMT

پایان مقاوم‌سازی ۷۰ درصد خانه‌های روستایی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۸۱۳۰

پایان مقاوم‌سازی ۷۰ درصد خانه‌های روستایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، عطاءالله زمانی در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان خنج با بیان این که سرمایه گذاری در زمینه توسعه روستایی در مناطق جنوبی فارس یک اولویت است، گفت: تمام تلاش بر این است که از زیرساخت‌ها برای افزایش سرمایه گذاری در مناطق روستایی بهره گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه روستاها امری ضروری است و باید در این زمینه از همه ظرفیت‌های قانونی بهره گیری کرد. با توجه به تعامل و هماهنگی‌ها لازم بین بنیاد مسکن و دستگاه‌های اجرایی روند توسعه روستاها سرعت بالایی پیدا کرده است.

زمانی گفت: توجه به عمران روستاها مستعد با رویکرد جذب گردشگر و ایجاد فضای برای سرمایه گذاری در راستای افزایش درآمد روستاییان در قالب روستاهای هدف گردشگری در دستور کار این نهاد است.

او به موضوع بازسازی مناطق زلزله زده و مشارکت مردم در بازسازی‌ها اشاره کرد و از بهسازی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در کشور خبر داد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه این نهاد در تمام ابعاد اقدامات خود در خصوص عمران و آبادی روستاها موضوع کلان توسعه روستایی پیشتاز است، ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال اخیر خدمات پایدار قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستایی از سوی این نهاد ارائه شده و موجب گشته پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف نقش موثری در توسعه منطقه ای و ملی داشته باشد.

کد خبر 538945 برچسب‌ها روستا مسکن مسکن - بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روستا مسکن مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید جودی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که از این میزان، معادل ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: همچنین از واحدهایی که از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شده ۲۴۸ هزار واحد نیز در دست اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در سال گذشته (۱۴۰۲) بنیاد مسکن در بخش روستایی نهضت ملی مسکن ۲۵۰ هزار واحد را به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی کرد که بانک‌ها تاکنون با ۱۰۵ هزار واحد قرارداد منعقد کرده‌اند.

جودی در خصوص تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها توضیح داد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی و تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است که نزدیک به ۲۵۰ هزار قطعه در سامانه « saman.mrud.ir» بارگذاری شده و حدود ۸۰ هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

کد خبر 6081727 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی