Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا انتهای سال جهش تولید از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه ۱۵۳ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به برنامه های امسال این خودروساز در راستای نهضت ساخت داخل، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، با کمک مهندسان و کارگران شریف ایرانی، تا انتهای سال جهش تولید از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو به صورت مستقیم، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه با منشا خارجی، 153 میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرشاد مقیمی با اشاره به برنامه های آتی ایران خودرو، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، در سال آینده نیز از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو به صورت مستقیم و خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان، 93 میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق خواهیم کرد.

وی درباره اقدامات امسال ایران خودرو در مسیر تعمیق ساخت داخل، خاطرنشان کرد: با گذشت چهار ماه از آغاز سال، با یاری همکارانمان در شرکت های قطعه سازی، تعداد 9 پروژه داخلی سازی محقق شده است. مجموع این پروژه ها توانسته کاهش ارزبری 5 میلیون یورویی را برای ایران خودرو به ارمغان آورد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به کاهش ارزبری پروژه های حاصل از برگزاری میزهای اول تا چهارم خودکفایی، اظهار کرد: میزهای اول تا سوم در سال گذشته و میز چهارم در سال جاری با کمک وزارت صمت، ساپکو و تعداد زیادی از قطعه سازان برگزار شد. در جریان برگزاری هر چهار میز تاکنون مجموع کاهش ارزبری 52 میلیون یورویی محقق شده است.

مقیمی تصریح کرد: پروژه های داخلی سازی قطعات و مواد خارج از میزهای وزارت صمت نیز، توانسته کاهش ارزبری 27 میلیون یورویی را محقق سازد.

وی با اشاره به کاهش ارزبری حاصل از پروژه های بهینه سازی طراحی، بیان کرد: مجموع این پروژه ها، کاهش ارزبری 58 میلیون یورویی را به دنبال داشته است. در مجموع می توان گفت با وجود تمامی موانع و مشکلات، گروه صنعتی ایران خودرو موفق شده است تا نیمه تیرماه سال جاری، مبلغ 137 میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق سازد.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,1415/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ کاهش ۲۴۰۰ تومانی قیمت دلار/ سکه هم نزولی شد ۲ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۰ ۳ جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت/ نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله ۴ یارانه نقدی مرداد دوشنبه واریز می‌شود/ کسر قسط دوم وام یک‌میلیون تومانی ۵ امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای همه/ کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند باید تغییر وضعیت دهند ۶ جزئیات پانزدهمین عرضه اولیه امسال بازار سهام اعلام شد ۷ ضریب خرید اعتباری سهام باز هم کاهش یافت ۸ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۸| پیش بینی رگبار ۳ روزه باران در برخی استان‌ها مهمترین اخبار اقتصادی تکذیب پذیره‌نویسی دارای دوم در شهریور/ بی‌برنامگی دولت مردم را سر کار گذاشت ۲۰۰ گیگ اینترنت هدیه همراه اول به خبرنگاران فعال شد/وزیر سیاسی‌کار، باز هم ناکام امروز حق مسکن کارگران تعیین تکلیف می شود؟ ساز ناکوک اطلاع‌رسانی در سازمان خصوصی‌سازی بورس را به هم ریخت مهمترین اخبار تسنیم لبنان| گزارش کمیته تحقیقات انفجار بیروت آماده شد افتتاح پروژه آزمایشی کریدور ترانزیتی ایران ــ افغانستان ــ ازبکستان موسوی: سفر مقام بلندپایه ایرانی به لبنان/نامه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نظر همه اعضا نیست عصر امروز؛ جلسه وزارت کشور و وزارت بهداشت برای تعیین تکلیف برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس کدخدایی : هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان کارآیی لازم را ندارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون یورو کاهش ارزبری گروه صنعتی ایران خودرو میلیون یورویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خرید پژو پارس بخوانند | سازمان تعزیرات تکلیف تولید پژو پارس را روشن کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حدود یک سال است که متقاضیان خرید خودروی پژو پارس در کشاکش ایران خودرو و سازمان استاندارد بلاتکلیف مانده اند حال سخنگوی تعزیرات اعلام کرده که بعد از رفع ایرادها، تولید این خودرو ادامه می یابد.

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی امروز به یک سال بلاتکلیفی تولید پژو پارس خاتمه داد؛ اسفنانی در نشست خبری گفته است «قرار بر این بود که پژو پارس به دلیل اینکه استانداردها را رعایت نکرده بود تولید آن متوقف شود که با رفع مشکلاتی که اعلام کردند و با دستور رئیس جمهور به تولید ادامه می‌دهد.»

حواشی پژو پارس از کجا شروع شد؟

خودروی پژو پارس به دلیل تفاوت قیمت زیاد با بازار برای عموم خریداران جذابیت بسیاری دارد و می‌توان گفت یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران محسوب می‌شود. بر همین اساس هم در زمان ثبت‌نام در سامانه یکپارچه حدود ۱۰۰ هزار نفر برای خرید این خودرو متقاضی شدند.

با ورود به فصل زمستان ۱۴۰۲ که نوبت تحویل خودروهای پژو پارس به متقاضیان بود به دلیل عدم ارسال پیامک و فراخوان مبنی بر زمان تحویل، کم‌کم سروصداها در مورد تأخیر در تحویل این خودرو بلند شد؛ تا جایی که طی تقریباً دو ماه گذشته شاهد تجمعات زیادی مقابل نهادهای دولتی از جمله وزارت صمت بودیم.

در این بحبوحه بود که مشخص شد به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه در تداوم تولید پژو پارس شک و شبهه ایجاد شده و باید خط تولید این خودرو متوقف شود. مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: «از سال ۱۴۰۱ ما در قالب اعلام‌های رسمی به ایران‌خودرو اعلام کردیم که این خودرو نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را لحاظ کند و باید برای این موضوع تدبیری بیندیشد، اما متأسفانه به جای بررسی این موضوع فروش این خودرو در سامانه یکپارچه در دستور کار وزارت صنعت و خودروساز قرار گرفت و آنها خودرویی که می‌دانستند، نمی‌توانند استانداردهای آن را رعایت کنند فروختند.»

تولید پژو پارس متوقف شد؟ | توضیحات مهم سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی | ببینید

با توجه به عدم انطباق خودروی پژو پارس با استانداردهای ۸۵ گانه مقرر شد که تولید این خودرو صرفاً تا نیمه اسفندماه امسال صورت گیرد، اما در ادامه به دلیل درخواست‌های متعدد و البته اعتراضات متقاضیان خرید پژو پارس، سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که تولید این خودرو تا پایان سال ۱۴۰۲ تداوم خواهد داشت.

مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد که به صورت مشروط تولید این خودرو در فروردین سال ۱۴۰۳ صورت خواهد پذیرفت.

اسلام پناه گفته بود که «تولید خودروی پژوپارس تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین‌المللی استاندارد، ادامه خواهد داشت که به احتمال زیاد نتایج آزمون استاندارد فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مشخص می‌شود.»

با این حال ۱۲ اسفندماه ایران‌خودرو در نامه‌ای به سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که مجوز شفاف درباره امکان تداوم تولید پارس با استانداردهای فعلی باید صادر شود، چراکه پارس استانداردهای ۸۵ گانه را اخذ نمی‌کند. همچنین ایران‌خودرو اقدام به ارسال فراخوانی به متقاضیان پژو پارس مربوط به زمستان امسال کرد که بر اساس آن این افراد می‌توانند با تبدیل خودرو، خودروهای سورن Xu۷p، ۲۰۷ دستی شیشه و تارا دستی V۱ کرد.

گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید

در واکنش به این نامه ایران‌خودرو، سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که «به هر علتی که امکان تحویل خودروهای پیش‌فروش شده به مصرف کننده میسر نشود، تمامی مسؤولیت‌ها در مقابل مشتریان به عهده آن شرکت است.»

در ادامه این کشمکش‌های عباس علی آبادی، وزیر صمت در مورد تحویل پژو پارس به متقاضیان، به صورت قاطع اعلام کرد که «بعضی از خودروها ممکن است که در تطبیق با استانداردها نمره قبولی را کسب نکرده باشند، تلاش می‌کنیم که افرادی که ثبت نام کرده‌اند با اولویت، خودرو به آنها تحویل شود.

حال با این اظهارنظر سخنگوی سازمان تعزیرات مشخص شد که بعد از رفع مشکلات پژو پارس، تولید این خودرو ادامه خواهد داشت.

کد خبر 844597 برچسب‌ها خبر مهم سازمان تعزیرات بازار خودرو ايران خودرو خودرو

دیگر خبرها

  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • (ویدئو) جاسازی محموله گران‌قیمت مواد مخدر داخل قطعات پنیر
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • متقاضیان خرید پژو پارس بخوانند | سازمان تعزیرات تکلیف تولید پژو پارس را روشن کرد
  • خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر
  • خرید توافقی برنج راه حلی مناسب برای ایجاد تعادل در بازار
  • بهره‌برداری از پولیش رنگ نانویی در شرکت‌های تامین‌کننده قطعات خودرو
  • استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو