Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@02:23:30 GMT

دستگاه اندازه گیری خون تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۸۲۳۵

دستگاه اندازه گیری خون تولید شد

رامین معبود مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت در حوزه تولید و فروش محصولات مصرفی بخش آزمایشگاهی کشور نظیر محلول‌های هماتولوژی و استانداردهای فلیم فتومتر و دستگاه‌های الکترولیت آنالایزر، فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان از سال 1380 به صورت مستمر در عرصه واردات تجهیزات آزمایشگاهی فعال بود، گفت: با تعریف مبنای روند توسعه فعالیت در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی سعی کردیم تنها واردکننده نباشیم بلکه به سمت تولید و ساخت تجهیزات نیز حرکت کنیم تا جاییکه هم‌اکنون در حوزه تولید محلول مصرفی برای دستگاه‌ها فعالیت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا سال گذشته این شرکت با ساخت یکسری از تجهیزات از جمله دستگاه اندازه‌گیری الکترود‌های خون برای بیماران در کشور دانش بنیان شناخته شد.

معبودی ادامه داد: اکثر این دستگاه‌ها وارداتی هستند و ما تقریبا 9 مدل از این دستگاه که پرتعدادترین دستگاه در سطح کشور است را تولید و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار دادیم.

مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان با بیان اینکه هم‌اکنون 24هزار دستگاه در آزمایشگاه‌های کشور کاربردی شده است، گفت: قبلا برخی از شرکت‌ها این تجهیزات را وارد می‌کردند در همین راستا با شرکت‌های واردکننده وارد مذاکره شدیم تا تجهیزات مورد نیاز آنها را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی این شرکت‌ دانش‌بنیان این است که با تولید انبوه محلول مورد نیاز دستگاه‌ها جلوی واردات گرفته شود.

معبودی افزود: توسعه فعالیت و تولید‌ دستگاه‌های موردنیاز و ارتقای کیفیت آنها یکی از محورهای اصلی این شرکت برای آینده است و در تلاش هستیم که دستگاه‌های دیگر را نیز تولید کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: جهش تولید و حمایت از تولید زمانی در کشور عملیاتی می‌شود که حمایت‌ها به صورت عملی باشد چرا که کشور از نظر دانش و تخصص در تمام بخش‌ها توانمند است و این انگیزه را دارند که تجهیزات مورد نیاز کشور را تامین کنند، بنابراین زمانی این امر مهم محقق می‌شود که حمایت اساسی از سوی مسئولان صورت گیرد.

وی احیای اعتماد ملی و بین‌المللی برای کالاهای ایرانی، تغییر نگاه به سرمایه‌گذار و ثروتمند، تغییر نگرش در ارائه مشوق‌های اقتصادی و مالی، تغییر نگرش در وضع قوانین و مقررات پیشرو تولید و تغییر نگرش و اعتقاد به قانون بازار به‌عنوان ایجاد‌کننده شرایط برابر رقابت برای همه می‌تواند مسیر را برای جهش تولید در کشور فراهم سازد. همچنین انسجام مدیریتی و سیستمی برای پذیرش نسل چهار تکنولوژی و اجبار و تشویق شرکت‌های تولیدی و خدماتی برای پذیرش الزامات نسل چهار تکنولوژی و حرکت به سوی آن و اصلاح روابط خارجی و اعتقاد به اصول بین‌المللی جهت رشد اقتصادی یکی از محورهای اساسی در راستای جهش تولید و حمایت از تولید داخلی است.

انتهای پیام/

169 / 336 جهش تولید تجهیزات آزمایشگاهی تولید دانش بنیان فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جهش تولید تجهیزات آزمایشگاهی تولید دانش بنیان فناوری دانش بنیان دستگاه ها جهش تولید شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، احسان سابقی نیا به تشریح اقدامات این شرکت در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو در حوزه فناوری و دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: این شرکت به عنوان اولین و تنها سرمایه‌گذار خطرپذیر در شرق کشور، از ابتدای تاسیس تاکنون در ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی بیان کرد: اولویت شرکت در سال ۱۴۰۲ به ارتقا وضعیت سرمایه‌گذاری‌های گذشته اختصاص یافت که بدین منظور برای شرکت‌هایی که فرآیند استقرارشان کامل شده بود، به بازارسازی برای تجاری شدن فعالیت آن‌ها پرداختیم و برای شرکت‌هایی هم که در مرحله قبل از بهره‌برداری قرار داشتند، با انجام اقدامات حمایتی شاهد شروع تولید در مجموعه‌های مذکور بودیم.

وی میزان افزایش تولید در شرکت‌های سرمایه‌پذیر را حداقل دو برابر عنوان کرد و افزود: با حمایت و کمک شرکت صنایع پیشرفته رضوی، عمده شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده وارد مرحله تولید شدند که همراه با افزایش میزان اشتغالزایی در آن‌ها بود.

سابقی نیا سرمایه‌گذاری خطرپذیر در فناوری‌های پیشرفته را ماموریت اصلی این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین در راستای اولویت‌های اساسی کشور و زنجیره ارزش آستان قدس رضوی، نسبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به فلسفه برگزاری رویداد دعوت تصریح کرد: در دو سال گذشته شرکت صنایع پیشرفته رضوی با هدف برقراری ارتباط میان فناوران و سرمایه‌گذاران، سلسله رویدادهایی را با حضور این دو گروه برگزار کرد که در سال ۱۴۰۲ شاهد دومین رویداد دعوت با محوریت حوزه سلامت و درمان بودیم.

وی ادامه داد: از بین ۷۰ طرح واصله به دبیرخانه رویداد دعوت و پس از بررسی‌ها و داوری‌های اولیه صورت گرفته، ۱۲ طرح به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرد و در نهایت سه طرح انتخاب شد. این اقدام در سال ۱۴۰۳ نیز مد نظر است و در حال بررسی‌های اولیه هستیم.

سابقی نیا افزود: در بستر رویداد دعوت دو، از یک شرکت دانش‌بنیان فعال که در حوزه توانبخشی توانسته بود با بهره‌گیری از علم و نیروی خلاق خود ربات کمک حرکتی برای معلولین با ضایعه نخاعی را طراحی و تولید کند تقدیر و از محصول آن رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به تشکیل انجمن‌ها و اتاق خدمت توسط این شرکت در سال گذشته اظهار کرد: با ایجاد اتاق‌های خدمت در حوزه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌هایی که با مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف قضایی، گمرک، بازرسی، جذب سرمایه‌گذار خارجی و... روبرو هستند، می‌توانند در این اتاق خدمت حضور یابند و مشکلات خود را مطرح و مشاوره لازم را دریافت کنند. علاوه ‌براین می‌توان ارتباط بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را برقرار کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین نشست‌های مختلفی به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی و با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد تا این شرکت‌ها بتوانند سوالات خود را در حوزه‌های مختلف نظیر بازار، صادرات و... راحت و بی واسطه با مسئولان در میان بگذارند.

سابقی‌نیا از برقراری ارتباط میان شرکت صنایع پیشرفته رضوی با مجموعه دانشگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: چتر حمایتی این شرکت در حوزه دانشگاهی باز است و در تلاش هستیم از طریق برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها، گام‌های بزرگی را در حوزه زنجیره ارزش آستان قدس رضوی با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برداریم.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات