Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@04:43:05 GMT

تفاوت ترازو صنعتی و باسکول صنعتی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۸۲۷۱

تفاوت ترازو صنعتی و باسکول صنعتی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در میان انواع ترازو و باسکول، نوع صنعتی تنوع بیشتری در قیاس با دیگر انواع دارد و شرکت‌های تولیدکننده برای تولید آنها دسته بندی‌های متنوع‌تری را پیش روی خود می‌بینند. علاوه بر اینها، تولیداتی که با برچسب صنعتی تولید می‌شوند، ویژگی‌هایی دارند که آنها را در قیاس با انواع دیگر متفاوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصد این یادداشت نیز این است که تفاوت ترازو صنعتی و باسکول صنعتی را تا حد امکان شرح دهد و مشخصه‌های هر یک را برشمارد.

ابتدا باید اشاره‌ای به تفاوت ترازو و باسکول داشته باشیم تا درک تفاوت ترازو صنعتی و باسکول صنعتی آسان‌تر شود. ترازو و باسکول هر دو وسیله‌ای برای توزین یا سنجش وزن هستند، با این حال تفاوت‌هایی دارند. عمده تفاوت میان ترازو و باسکول به قدرت اندازه گیری وزن و همچنین ساختار بدنه آنها برمی‌گردد. عموماً ترازوها تا وزن ۷۰ کیلوگرم را اندازه می‌گیرند و از قضا یک ترازوی ۷۰ کیلویی ترازویی سنگین وزن به شمار می‌آید، چراکه اندازه گیری بیش از این مقدار وزن برعهده باسکول گذاشته شده است. انواع باسکول‌ها اغلب از بازه وزنی ۷۰-۸۰ کیلوگرم تا چند ده تن را اندازه می‌گیرند. در درجه دوم تفاوت، ساختار محکم بدنه انواع باسکول و ساختار پلاستیکی بیشتر ترازوها، (منهای ترازوهای صنعتی که ممکن است استیل یا فلزی باشند) از دیگر معیارهایی است که برای تمیز دادن ترازو از باسکول به کار گرفته می‌شود. البته در این میان باید اندازه ترازو و باسکول را نیز معیار قرار داد. بیشتر ترازوها به دلیل توانایی توزین کمتر، جثه‌ای کوچک‌تر دارند. در طرف دیگر باسکول‌ها به دلیل توزین اوزان سنگین‌تر، بزرگ‌تر طراحی و ساخته می‌شوند.

حال با توضیح تفاوت ترازو و باسکول به تفاوت ترازوی صنعتی و باسکول صنعتی پرداخته می‌شود. از نخستین ویژگی‌های هر محصول صنعتی باید استحکام آن باشد. این قاعده‌ای گریزناپذیر برای طراحی و تولید انواع ابزارهای صنعتی در تمام حوزه‌ها است. حتی یک کفش صنعتی هم محکم‌تر از یک کفش معمولی طراحی می‌شود، بنابراین اهمیت استحکام در محصولات صنعتی چشمگیر و بارز است. پس۰ نقطه اشتراک ترازو صنعتی و باسکول صنعتی محکم بودن آنهاست. اما تفاوتشان در چیست؟

ساختار ترازوی صنعتی و ساختار باسکول صنعتی

یک ترازوی صنعتی می‌تواند ترازویی ۷۰ کیلویی باشد یا ترازویی ۱۵ کیلویی. مهم آن است که این ترازو با نیازهای صنعتی طراحی و ساخته شده باشد. این نیازها پس از معیار بزرگ استحکام و داشتن بدنه‌ای فلزی که عموماً آهنی است و البته در ترازوی صنعتی می‌تواند خود را به صورت ترازوی ضد آب هم نشان دهد، قابلیت شمارش قطعه، توزین در واحدهای وزنی مختلف و داشتن سینی تخت و استیل است. یک ترازوی صنعتی می‌تواند در کارخانه، فروشگاه، انباری و انواع و اقسام مراکز بسته بندی به کار گرفته شود. در طرف دیگر می‌توان همه انواع باسکول را باسکول صنعتی دانست! چراکه اغلب موارد استفاده از باسکول در محیط‌های صنعتی و کسب و کارهایی است که یا صنعتی یا نیمه صنعتی‌اند.

۱ گرم ترازوی صنعتی و ۱ گرم باسکول صنعتی

معیار بعدی که می‌توان به آن توجه کرد، حساسیت یا دقت است. دقت یک ترازوی صنعتی می‌تواند ۲ یا حتی ۱ گرم باشد. اما دقت باسکول صنعتی بیش از ۱۰۰ گرم خواهد بود. این تفاوت بدیهی است، چراکه نمی‌توان دقتی ۱ گرمی برای باسکول ۱ تنی در نظر گرفت و اساساً در بازه وزنی ۱ یا چند تن، ۱ گرم اهمیت کمتری دارد تا بازه وزنی ۵۰ کیلوگرم در یک ترازوی صنعتی. این معیار را باید بر حسب اهمیت حوزه کاری سنجید. ۱ گرم برای یک پرورش دهنده ماهی اهمیت دارد. ۱ گرم تخم ماهی با ۱ گرم به واسطه قیمت و فاکتورهای دیگر می‌تواند ضرر یا سود کلانی را متوجه پرورش دهنده ماهی کند. اما برای یک مغازه آهن‌بری که نیاز به وزن کردن آهن تا وزن ۵ تن دارد، اندازه گرفتن یا نگرفتن ۱ گرم یا ۱۰ گرم یا بیشتر هیچ اهمیتی ندارد! چراکه آهن با گرم سنجیده نمی‌شود و این واحد وزنی دخالتی در معامله‌های یک آهن فروش یا آهن‌بری ندارد.

کاربری ترازو صنعتی و باسکول صنعتی

یکی از تفاوت‌های عمده در ترازو صنعتی و باسکول صنعتی همین میزان دقت و حساسیتی است که به دلیل ترازو بودن و باسکول بودن این دو، با هم دارند. در فاکتور بعدی زمینه کاربری یک ترازو صنعتی و یک باسکول صنعتی به خودی خود تفاوت‌های کافی را به وجود می‌آورد. از انواع ترازو صنعتی اغلب برای بسته‌بندی استفاده می‌شود.

قیمت ترازو صنعتی و قیمت باسکول صنعتی

فاکتور نهایی در قیاس هر محصول با یکدیگر، قیمت است. قیمت است که حرف آخر را می‌زند و آن را بر قابلیت‌ها و کیفیت ارجح می‌کند. در مورد مقایسه میان ترازوی صنعتی و باسکول صنعتی، مشخصاً تفاوت قیمت بسیاری وجود دارد. قیمت انواع ترازو و قیمت انواع باسکول به سبب اوزانی که قابلیت اندازه گیری آن را دارند و حساسیتی که با زمینه‌های مختلف برای آنها تعبیه می‌شود، متفاوت است. اما اغلب قیمت انواع باسکول گران‌تر از قیمت انواع ترازو است. این قیمت در برخی مدل‌ها می‌تواند همپوشانی داشته باشد. برخی ترازوها به سبب امکانات و فناوری‌های به کار رفته در آنها می‌توانند از بعضی از انواع باسکول گران‌تر باشند.

قیمت معیاری است که خرید را سخت می‌کند. در این شرایط وجود یک مشاور یا فروشگاهی معتمد و باتجربه برای خرید ترازو و باسکول صنعتی می‌تواند از تردید خریدار بکاهد. مجموعه فروشگاهی ما باسابقه‌ای نزدیک به یک دهه در فروش انواع ترازو صنعتی و باسکول صنعتی می‌تواند یاری‌دهنده شما به عنوان مشاور و فروشنده باشد. ما خرید ترازو و باسکول را برای شما آسان کرده‌ایم.

برای خرید ترازو و باسکول صنعتی به سایت ما مراجعه نمایید، scale.ir

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4994854

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد صنعتی تولید داخلی کسب و کار گروه خودروسازی سایپا قیمت دلار کسب و کار صنعت خودروسازی قیمت یورو ایران خودرو بیمه سایپا گروه صنعتی ایران خودرو سرمایه گذاری محیط کسب و کار ایران لوازم خانگی صرافی بانکی مجید باقری ترازو و باسکول تفاوت ترازو انواع ترازو قیمت انواع یک ترازو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع حبوبات ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

قیمت انواع حبوبات در بیست و هشتم فروردین ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

منبع: بازار

tags # اقتصاد سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • قیمت بهترین انواع آسیاب قهوه و اکسسوری قهوه
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • آخرین وضعیت طلا و انواع سکه در بازار؛ نیم و ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت انواع حبوبات ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲
  • تایتل: تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲
  • آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی