Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:23:40 GMT

برگزاری پویش«هرخانه، یک حسینه» در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۸۵۳۸

برگزاری پویش«هرخانه، یک حسینه» در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: پویش «هرخانه، یک حسینه» در ایام محرم در استان برگزار می‌شود. 

هاشم شیرازیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برنامه‌های کانون‌های مساجد در ایام محرم، متفاوت با سال‌های گذشته است، اظهار کرد: برنامه‌های کانون‌های مساجد در استان به دو بخش حضوری و غیرحضوری تقسیم می‌شود که برگزاری برنامه‌های حضوری، با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در استان، خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در بخش حضوری برنامه‌ها با روال گذشته برگزار می‌شود، اضافه کرد: در شهرستان‌هایی که وضعیت سفید دارند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری هیات امنای مساجد، برنامه‌ها مانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

شیرازیان با بیان اینکه بسته کامل فعالیت های ایام محرم از سوی کانون‌های مساجد آماده است، ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت مشخص شده است که آغاز این فعالیت‌ها از ایام محرم تا پایان اربعین است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به سه شبستانی که در استان فعال است، اظهار کرد: سه شبستان فرهنگ، هنر و فناوری در حال فعالیت هستند که برنامه‌های در شبستان فرهنگ پنج محور برنامه‌ریزی شده است که محور نور، رسانه، کتاب، دانش و همدلی از جمله محورهای شبستان فرهنگ هستند.

وی با اشاره به جایگزینی نذرهای قرآنی به جای نذر اطعام، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا در سال جاری بهتر است که افراد به جای نذر طعام، نذرهای قرآنی مانند ختم گروهی قرآن، صلوات و... داشته باشند.

شبرازیان با بیان اینکه در حوزه رسانه نیز همکاری‌هایی با صدا وسیما انجام خواهد شد، افزود: سخنران‌ها و مداح‌های کشوری هماهنگ می‌شوند تا برنامه‌ها به صورت مجازی انجام شود و هرشخص در کنار خانواده خود مباحث مربوط به ایام محرم و صفر را داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: در ایام محرم از پیر غلامان و خانواده شهدا نیز تکریم می‌شود و این برنامه در راستای سه‌شنبه‌های تکریم خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عزاداری محرم فضای مجازی خراسان شمالي خراسان شمالی برنامه ها ایام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوال مسابقه شماره ۱۵ طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان شمالی

دریافت 44 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سوال مسابقه روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها اعلام شد.

سوال: کدام آیه به سنت پیروزی حق و نابودی باطل اشاره دارد؟ الف) آیه ١٨ سوره حشر ب) آیه ۴۶ سوره سبأ ج) آیه ۸۱ سوره اسرا د) آیه ۳۹ سوره یوسف

تا ساعت ۲۴ امروز فرصت دارید از بین گزینه‌های (الف ب ج د) گزینه صحیح را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۲۱۳ ارسال نمائید.

جهت پیوستن به پویش زندگی با آیه‌ها و شرکت در مسابقه روزانه همراه با جوایز شامل کمک هزینه حج عمره، کربلای معلی و سفر مشهد مقدس و… عدد ۵ را به سامانه ۳۰۰۰۵۲۱۳ ارسال کنید.

کد خبر 6063156

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • اردوی جهادی نوروزی با بیش از ۹۰ دانشجو + تصاویر
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • برندگان روز شانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • سوال مسابقه شماره ۱۶ طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان شمالی
  • سوال مسابقه شماره ۱۵ طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان شمالی
  • برگزاری ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه کانون پرورش فکری