Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:52:48 GMT

این دفترها به دادِ حاشیه نشین‌ها می‌رسند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۸۶۶۲

این دفترها به دادِ حاشیه نشین‌ها می‌رسند

ایسنا/کرمانشاه دفاتر تسهیل گری حالا چند سالی با رویکردی توسعه محور در مناطق حاشیه شهرهای بزرگ آغاز به کار کرده‌اند. این دفاتر با وجود کارشناسان خبره، مشکلات اصلی و ریشه ای مناطق حاشیه نشین را شناسایی کرده و با اولویت بندی این مشکلات، با همکاری مردم حاشیه نشین و مسئولین مربوطه اقدام به رفع آنها می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرح مختصر از فعالیت این دفاتر خود گویای اهمیت کار آنهاست و این امر می‌طلبد که توسعه کمی و کیفی این دفاتر به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

دکتر خلیل جلیلی معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وجود هشت دفتر تسهیل گری در سطح استان، گفت: از این تعداد شش دفتر در شهر کرمانشاه، یک دفتر در شهرستان هرسین و یک دفتر در شهرستان اسلام آبادغرب مستقر است.

وی افزود: از تعداد هشت دفتر موجود در سطح استان، دو دفتر بنابه دلایلی غیرفعال شده اند که فعالسازی مجدد آنها در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گرفته و قرار است یکی از این دفاتر به جهاد دانشگاهی کرمانشاه واگذار شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: از هشت دفتر موجود، در حال حاضر مسئولیت یک دفتر با جهاد دانشگاهی است و با واگذاری این دفتر جدید، تعداد دفاتر تسهیل گری جهاد دانشگاهی به دو مرکز افزایش می یابد.

این مسئول در تشریح نحوه فعالیت این دفاتر، گفت: دفاتر تسهیل گری همانطور که از نامشان مشخص است وظیفه تسهیل گری در امور مربوط به حاشیه های شهر را دارند.

وی افزود: کارشناسان اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، شهرسازی، مددکاری اجتماعی و ... در این دفاتر مستقرند و در ابتدای کار شروع به شناسایی مشکلات منطقه حاشیه ای تحت پوشش کرده و سپس بر اساس اولویت بندی صورت گرفته در خصوص یافتن راهکار رفع این مشکلات با همکاری و همراهی مردم حاشیه نشین تلاش می‌کنند.

جلیلی تصریح کرد: کارشناسان این دفاتر ابتدا به مدت شش ماه اقدام به جمع آوری داده‌ها از نقاط مختلف منطقه حاشیه‌ای کرده و سپس بر اساس داده های به دست آمده مشکلات منطقه را اولویت بندی می کنند و سپس در جلسات با معتمدین آن مناطق و مسئولین مربوطه در خصوص پیدا کردن راه حل برای رفع مشکلات منطقه اقدام می کنند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه افزود: این دفاتر همچنین کارگاه‌های آموزشی مختلف برای مردم حاشیه نشین در حوزه های مختلف برگزار کرده و از این طریق به ارتقا فرهنگ شهروندی مردم این مناطق کمک می کنند.

وی با اشاره به اهمیت کار این دفاتر در رفع مشکلات مناطق حاشیه شهرها، گفت: این امر می طلبد توجه ویژه‌تری به این دفاتر و فعالیتهای آنها صورت گیرد و به نظر می رسد توسعه کمی و کیفی این دفاتر در مناطق حاشیه نشین کلانشهر کرمانشاه ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه حاشيه نشيني دفاتر تسهیل گری جهاد دانشگاهی مناطق حاشیه حاشیه نشین تسهیل گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در واکنش به این نکته که «خواست نمایندگان یک جلسه فوق‌العاده درخصوص مساله ارز در صحن بود نه در دفتر رییس مجلس»، گفت: بله، نظر ما همین است باید می آمدند در صحن و شفاف مطالب بیان می‌شد، ما گفتیم که در صحن، جلسه [فوق العاده ارزی] برگزار شود نگفتیم که بروید و جداگانه جلسه بگذارید.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: با این جلسات چند نفره جداگانه نتیجه نمی‌گیریم و الان هم که مشکلات حل نشده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: به نظر ما اگر قانون را رعایت می‌کردند این مشکلات را نداشتیم، بانک مرکزی قانون را رعایت نمی‌کند چه قانونی که اخیرا تصویب کردیم و چه احکامی که در برنامه مصوب شده؛ اگر این قوانین و احکام از سوی بانک مرکزی رعایت شود این مشکلات را نخواهیم داشت.

وی ابراز داشت: ما همچنان مطالبه برگزاری جلسه ارزی در صحن را داریم و معتقدیم که همه نمایندگان باید در جریان این موضوع قرار بگیرند نه اینکه یک جلسه جدا باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898959

دیگر خبرها

  • افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح الله‌زاده
  • فتح‌الله‌زاده نمی‌خواست ساپینتو روی نیمکت بنشیند
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل