Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید ابوالحسن فیروزآبادی در نشست با رئیس و معاونان پژوهشگاه قوه قضائیه بر اهمیت بازتعریف مفاهیم حقوقی و تحول دیجیتالی دستگاه قضایی در فضای مجازی در کشور تاکید کرد و گفت: پیش‌تر در ساختار دولت - ملت حوزه قضایی در مرزهای جغرافیایی کشورها تعریف می شد، اما امروز با گسترش فضای مجازی و تسری آن بر تمامی ابعاد زندگی بشر مرزهای جغرافیایی معنای سابق را ندارد و در هر سکو (پلتفرم شبکه های اجتماعی، خدمات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) مرز تعریف متفاوتی دارد، بنابراین باید حوزه قضایی و چگونگی اعمال اراده در فضای جدید بازتعریف شود.

وی با اشاره به اهمیت بازتعریف مباحث آزادی، مسئولیت پذیری، مالکیت معنوی و حریم خصوصی در حوزه قضایی کشور افزود: در حوزه قضایی باید به این مباحث عمیق و ریشه ای به صورت نظری پرداخته شود چرا که در حال حاضر شرکت های صاحب سکوهای جهانی (پلتفرم) براساس منافع اقتصادی خود نسبت به تعریف و اعمال آنها اقدام کرده و با سوءاستفاده از خلاء کشورها در این حوزه مفاهیم خود را تبدیل به هنجار، ارزش و در نهایت حق می کنند.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه ما در کشور در حوزه قضایی نیاز به گفتمان سازی داریم، اظهار کرد: محافظت از اطلاعات و داده ها که در اروپا تحت قانون GDPR مطرح است باید در کشور تعریف شود و در نهایت تحول دیجیتالی دستگاه قضایی نیاز اولیه است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی به دنبال طرح دو کنوانسیون جرایم و امنیت با همکاری کشورهای روسیه و چین و عضو غیرمتعهدها در جهان است که البته این مهم با مخالفت شدید آمریکا مواجه است؛ چرا که کنوانسیون حقوقی طرح شده با حکمرانی یکجانبه گرایی آمریکا در دنیا در حوزه فضای مجازی تداخل دارد.

وی با اشاره به اینکه کنوانسیون های کسب و کار هم از اهمیت ویژه ای در این حوزه در دنیا برخوردار است، افزود: یکی از مهمترین مسائل حوزه کسب و کار در فضای مجازی بحث مالکیت معنوی است که با تعریف آن حوزه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ما رشد کرده و صاحب قدرت نرم خواهیم شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی بر همکاری پژوهشگاه فضای مجازی و پژوهشگاه قوه قضائیه در بررسی مباحث مطالعاتی، پژوهشی و رصد در این حوزه تاکید کرد و گفت: ماموریت اصلی شورای عالی فضای مجازی کشور سیاستگذاری است و در نهایت در چارچوب این سیاست ها با همکاری مجلس و دولت قانونگذاری صورت می گیرد؛ بنابراین برای رفع خلاءهای قانونی و طرح قوانین مورد نظر در کمیسیون های مربوطه در حوزه قانونگذاری، نیاز به طرح های تحقیقاتی است.

در این نشست پژوهشگاه قوه قضائیه ضمن تشریح برنامه ها، اقدامات و اولویت های پژوهشی خود نسبت به همکاری دوجانبه با حوزه های مرتبط با مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد.

انتهای پیام/

169 / 336 امنیت فضای مجازی کنوانسیون تحول دیجیتال مالکیت معنوی اقتصادی پژوهش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: امنیت فضای مجازی کنوانسیون تحول دیجیتال مالکیت معنوی اقتصادی پژوهش فضای مجازی حوزه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم

استاندار هرمزگان در دیدار با مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی، با تبیین ظرفیت‌های همکاری هرمزگان از گسترش روابط با چین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در دیدار با چای‌لی، مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی با اشاره به روابط دوستانه میان دو کشور ایران و چین، اظهار داشت: روابط دیرینه دوستی میان ایران و چین در دولت سیزدهم گسترش یافته و هرمزگان هم به دنبال توسعه روابط در زمینه‌های مختلف است. 

وی با تشریح زمینه‌های همکاری‌های گسترده دو جانبه و تبادلات مختلف اقتصادی، افزود: معتقد هستیم مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه بصورت ملموس مشاهده کنند. 

استاندار هرمزگان ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه پالایشگاهی را آماده همکاری دانست و گفت: هرمزگان پالایشگاه‌های متعدد با ظرفیت یک میلیون بشکه را در دست اجرا دارد که زمینه استفاده از کمک‌های فاینانسی و سرمایه گذاری کشور چین برای تکمیل وجود دارد.

وی با تاکید بر شناخت کامل ایران از توانمندی‌های چین در حوزه پتروشیمی تصریح کرد: بستر لازم برای بهره‌مندی از این توانمندی در طرح‌های توسعه پالایشگاه بندرعباس وجوددارد و آماده‌ی دریافت مشاوره فنی از جانب چین هستیم.

دوستی با اشاره به سیاست دولت در تکمیل زنجیره‌های شیمی - معدنی در کشور با هدف کاهش خام فروشی، گفت: ایران کشوری است که علاوه بر ذخایر خوب معدنی، در حوزه ذخایر نفتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد، برای ایجاد زنجیره‌های ارزش و تکمیل زنجیره شیمی - معدنی کشور با توجه به تجربیات کشور چین خواستار دریافت مشاوره از طریق انعقاد قرارداد هستیم. 

وی استفاده از تجربیات چین در حوزه شور ورزی را مهم دانست و با تاکید بر ظرفیت ویژه جزایر استان، گفت: توسعه کشاورزی با آب دریا مورد توجه ماست و پتانسیل بسیار بالایی هرمزگان برای جذب گردشگر که سالانه میلیون‌ها نفر فقط از جزایر استان بازدید می‌کنند، آماده‌ایم در این جزایر با سرمایه‌گذاری چین بخشی از زیرساخت‌های گردشگری و هتل احداث شود. 

دوستی با اشاره به لزوم تکمیل کریدور شمال جنوب نیز گفت: در حوزه پس کرانه بندر شهید رجایی برای همکاری حاضریم همچنین در زمینه توسعه سیستم‌های کنترل خطوط ریلی و استفاده از تجربیات خوب کشور چین در ترکیب ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای حوزه بنادر و خطوط ریلی آمادگی همکاری وجود دارد. 

وی با اشاره به توسعه صنعت فولاد ایران، چالش اصلی را سنگ آهن و راه نجات را ذخایر هماتیت دانست و گفت: ما در دیپلماسی با دوستانمان صریح حرف می زنیم و با غربی ها شطرنج بازی می کنیم در همین راستا ذخایر خوب هرمزگان ما را در مسیر فعال‌سازی این پتانسیل قرار داده و برای شروع کارهای مشترک با کشور چین و سرمایه‌گذاران این کشور لازم است کارگروه‌هایی را تعیین و طبق برنامه زمان‌بندی مشخص عمل کنیم.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است
  • به دنبال برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با سریلانکا هستیم
  • جنس کار در دستگاه قضایی تدبیر و تدبّر است