Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تدوین آیین‌نامه معاملات مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ایجاد تسهیل در روندهای معاملاتی این مراکز، درنظر دارد در قالب قراردادهای رویالیتی با شرکت‌های متشکل از اعضای هیئت علمی ورود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه سهام‌دار عمده شرکت‌ها نخواهد بود، افزود: براساس آیین‌نامه جامع سراهای نوآوری مدل‌های مختلف مشارکتی با شرکت‌های طرف قرارداد مراکز تحقیقاتی قابل اجرا است ولیکن دانشگاه قصد مداخله در مسائل حقوقی و مالی مراکز تحقیقاتی ندارد.

مدیرکل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باتوجه به تجهیزات، فضا و نیروی انسانی متخصص در واحدهای دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی فرآیند برون‌سپاری آزمایشگاه‌ها و مراکز تصمیم‌گیری می‌شود. درآمدهای واحدهای دانشگاهی از مراکز تحقیقاتی(ارائه خدمت، اجاره) در آیین‌نامه جدید به پایداری خواهد رسید.

محمدی تصریح کرد: در مدل جدید هزینه‌های استانداردسازی، کالیبراسیون، نگهداری تجهیزات و مواد اولیه و بسیاری از هزینه‌های جاری دانشگاه به صفر خواهد رسید و این موضوع نیز به‌عنوان ارزش نهفته تلقی می‌شود. البته گفتنی است در این آیین‌نامه اولویت بهره‌مندی دانشجویان از آزمایشگاه‌ها رعایت شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود را به‌صورت مطلوب به سرانجام برسانند، اولویت استفاده و بهره‌مندی این گروه از دانشجویان از آزمایشگاه‌ها در بخشنامه جدید دیده شده است. آیین‌نامه جدید «آزمایشگاه‌های مرکزی(تحقیقاتی و کاربردی)» تدوین شده و برای اعلام نظر و تایید به هیئت رئیسه دانشگاه وصول شده است.

مدیرکل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در صورت نهایی شدن تا یک ماه آینده ابلاغ خواهد شد. آزمایشگاه‌های دانشگاه ماهیت آموزشی و تحقیقاتی دارند و این بخشنامه در راستای بهبود عملکردها تدوین شده است.

انتهای پیام/

358 / 167

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی مراکز تحقیقاتی آزمایشگاه ها آیین نامه نامه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین قرارداد اجرای موافقت‌نامه ساخت راه‌آهن رشت- آستارا در مراحل نهایی

در دیدار سفیر ایران در روسیه با معاون وزیر حمل‌ونقل آن کشور اعلام شد که تدوین قرارداد اجرای موافقت‌نامه ساخت راه‌آهن رشت- آستارا- مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به‌زودی می‌توان شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بود.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، از وزارت راه و شهرسازی، در دیدار «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه با معاون وزیر حمل‌ونقل این کشور، راهکار‌های توسعه حمل و نقلی در چارچوب کریدور شمال- جنوب بررسی شد و روند همکاری‌ها درباره ساخت راه‌آهن رشت- آستارا در چارچوب گذرگاه بین‌المللی شمال- جنوب مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی راهکار‌های توسعه حمل‌ونقلی ایران و روسیه

بر اساس این مذاکرات اعلام شد که تدوین قرارداد اجرایی موافقتنامه ساخت این قطعه از کریدور مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به‌زودی می‌توان شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بود.

«سرگئی پاولوف» قائم‌مقام راه‌آهن روسیه نیز که در این جلسه حضور داشت، اذعان کرد که حمل بار کانتینری از شاخه شرقی این کریدور از گمرکات سرخس و اینچه‌برون در سه ماهه نخست سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از رشد ۴۰۰ درصدی برخوردار بود و مذاکرات با راه‌آهن ایران به منظور تعیین تعرفه برای حمل کود و زغال سنگ به مقاصد کشور‌های ایران، امارات متحده عربی و هند در حال جریان است.

موافقت‌نامه ساخت راه‌آهن رشت- آستارا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ و پس از سخنرانی آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی ویدیوکنفرانسی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور در تهران به امضا رسید.

مسیر غربی کریدور شمال – جنوب که کشور‌های روسیه، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را شامل می‌شود، در بخش ریلی دارای حلقه مفقوده‌ای به مسافت ۱۶۲ کیلومتر بین رشت و آستارا است که با امضای این توافق و احداث این مسیر ریلی تکمیل و عملاً جنوب آسیا از طریق ارتباط ریلی بین سن پترزبورگ و خلیج فارس به شمال اروپا متصل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی
  • افزایش جذب ۱۰۰۰ دانشجو، بیشتر از سال قبل در واحد تهران شرق
  • تدوین قرارداد اجرای موافقت‌نامه ساخت راه‌آهن رشت- آستارا در مراحل نهایی
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه است
  • تدوین سند کاهش آلایندگی مراکز صنعتی استان اصفهان