Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: یکی از تلاش‌های مهم بانک مرکزی در این روزها، اعطای وام ودیعه مسکن است که البته هنوز وزارت راه و شهرسازی سامانه مربوط را به بانک‌ها متصل نکرده است.

وی افزود: سهمیه هر بانک مشخص شده است و با همکاری این وزارتخانه ۷۵ هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی در واکنش به اینکه بانک‌ها مسکن‌های خالی احتکار کرده اند، گفت: این اطلاعات غلط است، زمانی گفته شد که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن خالی تحت مالکیت بانک ها قرار دارد که تعداد واقعی آن  ۱۰ هزار واحد مسکونی است و بنده تحقیق کردم این‌ خانه ها خالی نیستند.

او تاکید کرد: این ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۳۰ بانک است که خالی نیستند و تملیکی هستند و بسیاری از آن‌ها برای فروش عرضه شده و ۱۰ سال است که در دست بانک هاست.

همتی ابراز کرد: ۹۰ درصد تامین مالی کشور را بانک‌ها انجام می‌دهند و نباید این خدمت را زیر سوال برد.

رییس کل بانک مرکزی ابراز کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به ودیعه مسکن اختصاص داده شد و از بانک‌ها خواستیم نرخ سود بیش از ۱۳ درصد نباشد. آن‌هایی که یک سال وام را می‌گیرند می‌توانند اصل پول را با سود ۱۳ درصد بازگردانند.

وی در پایان گفت: امروز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی موضوع ودیعه مسکن مطرح می‌شود و موارد کارشناسی آن در دست بررسی، هدف اصلی آن هم مدیریت نقدینگی در بازارهاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک مرکزی مالیات بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر عدم ضرورت رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس گفت: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ الان وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است. همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید [ارز] ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است اما بانک مرکزی اصلا آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانونگذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

 محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد  در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود