Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@04:27:24 GMT

برآورد اولیه خسارت؛ ۱۰۰ میلیارد تومان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۹۲۸۲

برآورد اولیه خسارت؛ ۱۰۰ میلیارد تومان

سادات نجفی که در محل حادثه دیروز حضور پیدا کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: البته هنوز نمی‌توان به طور دقیق میزان خسارت را برآورد کرد اما با توجه به حجم خرابی و میزان کالاهای مانده در مغازه‌ها شاید نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده باشد.

وی از ورود یک کارشناس به منظور بازدید فنی از بازار خبر داد و کفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد،‌ فردا این کارشناس وارد جزیره خواهد شد و ارزیابی دقیق‌تر خسارت موکول به گزارش وی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید به این جمع‌بندی برسند که این بازار اصلا قابل استفاده نباشد که در این صورت میزان خسارت افزایش پیدا خواهد کرد.

سادات نجفی همچنین اعلام کرد که «صحبت‌هایی در خصوص بحث جایگزینی یک بازار دیگر مطرح شده اما چون در اینجا با ۲۰۰ مالک متنوع روبه‌رو هستیم فعلا نمی‌توان به صورت قطعی اعلام نظر کرد» . او البته به این موضوع نیز اشاره کرد که « تمام تلاش بر این است که شرایط برای ادامه کسب فراهم شود؛‌ چون موضوع بازسازی زمان‌بر است و ممکن است ماها طول بکشد. به همین علت روی یک گزینه جایگزین با مدیرعامل منطقه آزاد برای انتقال کسبه صحبت‌هایی انجام شده و قرار است در این خصوص تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد.»

وی در خصوص تنها فوتی حادثه دیروز گفت: این فرد دیروز پس از اتمام ماهیگیری به جای بازگشت به منزل حدود ساعت ۷ صبح و با اجازه نگهبانی وارد بازار شده و بعد از وقوع آتش‌سوزی در اثر گازهای متصاعد شده دچار خفه‌گی شده و با وجود تلاشی که برای فرار صورت می‌دهد، موفق به این کار نمی‌شود.

سادات نجفی در خصوص وضعیت ایمنی سایر بازارها و مجتمع‌های تجاری کیش نیز گفت: بسیاری از ساختمان‌ها مجهز به سیستم اعلام حریق هستند اما متاسفانه مجتمع‌های فرسوده دارای سیستم اطفا نیستند و برقراری آن هم کار چندان راحتی نیست. به همین علت از همه سرمایه‌گذاران خواسته‌ایم که نسبت به ایجاد سیستم اعلام و اطفای به‌روز اقدام‌های لازم را انجام دهند. چون با این وضعیت امکانات آتش‌نشانی کیش خدای ناکرده اگر این حادثه برای یک مجتمع مسکونی رخ دهد،‌ معلوم نیست چه خسارتی ایجاد شود.

برچسب‌ها آتش سوزی کیش بازار پردیس 1 کیش مدیرعامل جامعه بازاریان کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی کیش بازار پردیس 1 کیش آتش سوزی کیش بازار پردیس 1 کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۲.۵ همتی صندوق تثبیت از بازار سهام در فروردین

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه بیان کرد: در مجموع‌ طی ۱۱ روز کاری (از ۱۴ تا ۲۹ فروردین ماه) حدود ۲.۵۵۰ همت خرید حمایتی از بازار سهام توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه صورت گرفت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ روح‌اله شریفیان با اشاره به عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه در روزهایی که معاملات بازار تحت تاثیر هیجانات دچار نوسانات شدید می‌شود، افزود: بر اساس بند الف ماده 28 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، اساسنامه فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه در سال 1394 به تصویب هیات وزیران رسیده، در نهایت این صندوق در دوره مالی سال 1396 راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه به گذشت 6 سال از فعالیت صندوق تثبیت در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: این صندوق‌ به مرور زمان به منابع تجهیز و نقدینگی لازم توسط دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق توسعه ملی و شرکت رایان بورس تامین شده است.

آخرین جزییات واریزی‌ صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد: در فروردین ماه امسال صندوق توسعه ملی رقمی معادل 1.7 همت را طی دو روز کاری به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده که با احتساب آخرین واریزی‌ها، مجموع واریزی‌های نقدی انجام شده طی 4 سال گذشته از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه رقمی حدود 10 همت است.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین مرحله، رقمی معادل یک همت و در مرحله بعد 700 میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز و کل این منابع صرف حمایت از بازار سهام شد.

شریفیان با بیان اینکه اکنون مجموع دارایی صندوق تثبیت بازار سرمایه رقمی حدود 23 همت است، گفت: این رقم طی 6 سال گذشته در چند نوبت به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شد، به همان نسبت این منابع صرف حمایت و سرمایه‌گذاری در بورس و فرابورس شده است.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در ادامه با اعلام این موضوع که فعالیت‌ این صندوق درچارچوب اساسنامه مصوب انجام می‌شود، به سنا گفت: در این اساسنامه به صراحت اعلام شده که این صندوق باید در مواعد خاص مخاطرات سامانه‌ای، فرادستگاهی و در شرایط بحران به بازار ورود و منابع نقدی موجود را صرف حمایت از بازار سهام کند. بالتبع در این خصوص باید بخشی از منابع این صندوق در سپرده‌های بانکی و صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری و از نقدشوندگی بالا برخوردار باشند، تا در مواقع ضروری نسبت به تزریق آن در بازار سهام اقدام شود.

میزان خرید خرد سهام توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه

شریفیان اظهار داشت: در مجموع‌ طی 11 روز کاری (از 14 تا 29 فروردین ماه) حدود 2.550 همت خرید حمایتی از بازار سهام توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه صورت پذیرفته است.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان اینکه بیش از مبلغ واریز شده به صندوق تثبیت بازار سرمایه خرید حمایتی صورت پذیرفته، به سنا گفت: در صورت لزوم حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه به هیچ عنوان فروش خرد در بازار نداشتیم، افزود: تمرکز فعالیت این صندوق در سمت خرید بوده و بر این اساس در روزهای آینده و با توجه به محدودیت اعمال شده در دامنه نوسان، در صورت لزوم خریدهای حمایتی را خواهیم کرد.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار داشت: در زمینه معاملات بلوکی سعی کرده ایم تا مراوداتی را با نهادهای مالی فعال در بازار داشته باشیم و منابع آزاد شده حاصل از فروش سهام بلوکی را، به صورت خرید خرد سهام، صرف حمایت از بازار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قصد داریم در جهت حمایت از بازار سهام با استفاده از ابزارهای مالی جدید از پتانسیل بازار مشتقه و سازوکاز اوراق تبعی و دیگر ابزارهای ممکن، بستر حمایتی جدیدی را برای حمایت از بازار سهام فراهم کنیم، البته در این راستا باید برخی از الزامات اساسنامه تامین و همچنین مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • درخواست بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس | بانک های خریدار ملزم به ارائه توضیح و برنامه‌ شدند
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان را به طور دقیق برآورد کنند
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌ها را برآورد کنند
  • نیسان به چاله رسید!
  • حمایت ۲.۵ همتی صندوق تثبیت از بازار سهام در فروردین