Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:02:11 GMT

کرونا ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار به مازندران فرستاد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۹۳۲۷

کرونا ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار به مازندران فرستاد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ویروس کرونا از سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار ابتدا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل شیوع یافت و اندکی بعد تمامی ۲۲ شهرستان مازندران را درگیر کرد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل شهرستان بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد و بقیه ۲۱ شهرستان مازندران زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید عباس موسوی روز دوشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت مازندران در ساری افزود : علاوه بر اختصاص این میزان اعتبار ، در این مدت ۴۷۰ دستگاه تخت به تخت های بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه افزوده شده است.

بر اساس آمارهای رسمی ، بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا پیش از شیوع کرونا چهار هزار و ۱۲۰ تخت داشت که اکنون به حدود چهار هزار و ۶۰۰ تخت رسیده است. بیشتر تخت های جدید با فعالیت بیمارستان امام خمینی (ره) آمل و خاتم الانبیاء (ص) بهشهر برای خدمات دهی فوری به بیماران کرونایی به زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در مجموع حدود ۱۴ هزار متر مربع طرح های زیرساختی نیمه تمام حوزه سلامت که می توانست در درمان بیماران کووید- ۱۹ موثر باشد ، در این مدت با مساعدت مالی دولت به بهره برداری رسید و در اختیار درمانگران قرار داده شد.
وی افزود : همچنین ۱۳ دستگاه اکیسژن ساز برای بیمارستان های کرونایی استان در این مدت خریداری و نصب شده است و بزودی هم ۹ دستگاه جدید اکسیژن ساز برای سایر بیمارستان ها خریداری و نصب می شود.
موسوی مجهز شدن بیمارستان ها به دستگاه سی تی اسکن را یکی از برنامه های دیگر برای تسریع در شناسایی و درمان بیماران کووید-۱۹ اعلام کرد و ادامه داد : هم اکنون اکثر بیمارستان های این استان به دستگاه سی تی اسکن مجهز شدند و تا پایان سال جاری بقیه بیمارستان های هم به این دستگاه تجهیز خواهد شد.

وی به کار گیری یک هزار و ۸۷ نیروی جدید در بدنه دانشگاه علوم پزشکی مازندران را یکی دیگر از اقدامات انجام شده پس از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتقاد از رفتارهای نامتعارف و سینوسی جامعه نسبت به توصیه های پزشکی به خصوص در دوران همه گیری ویروس کرونا ، نوسان بیماری کووید- ۱۹ در استان و حتی کشور را ناشی از همین رفتارها دانست و گفت : مردم ما با کاهش آمار مبتلایان و به دنبال آن برداشتن محدودیت های کرونایی از جمله سفر، رفتار عادی در مقابل تهدیدات این ویروس در پیش می گیرند و همین گونه عادی سازی بوده که استان را درگیر موج دوم همه گیری کرونا کرده است.

وی با اشاره به گذشت بیش از یک ماه از همه گیری موج دوم کرونا در مازندران ، افزود : طی چند هفته اخیر با هشدار مسئولان و کارشناسان بهداشت و درمان و کادر درمانی و همچنین همکاری خوب رسانه ها ، بار دیگر شاهد تنظیم رفتار مردم نسبت به ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم که نتیجه آن طی روزهای اخیر با کاهش سرعت انتقال ویروس خود را نشان داده است.

موسوی با اعلام این که سرعت انتقال ویروس کرونا در مازندران اکنون به زیر یک رسید ، توضیح داد : کاهش سرعت انتقال ویروس به معنای ابتلای کمتر شهروندان است و وقتی سرعت به یک رسید یعنی این که هر یک بیمار تنها می تواند یک نفر دیگر را به این ویروس مبتلا کند ، در حالی که تا پیش از این و در اوج شیوع ما شاهد انتقال ویروس از یک نفر به چند نفر بودیم.
وی افزود : اگر رفتار مردم نسبت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را ادامه بدهند و استفاده از ماسک به بیش از ۹۰ درصد برسد و سایر دستورالعمل ها ی بهداشتی نیز مورد توجه قرار گیرد؛ می توانیم این ویروس  را کنترل کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در شرایط فعلی آمار استفاده از ماسک در استان مازندران به طور میانگین بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در نوسان است و در برخی شهرستان ها توجه بیشتری به استفاده از این پوشش می شود و در برخی دیگر از مناطق نیز پوشش ماسک کمتری دارند و تا زمانی که این رویه وجود دارد، ما با تاخیر می توانیم این ویروس را کنترل کنیم.
وی افزود : باید راهکارهایی پیش بینی شود تا مردم خود را از نظر فرهنگی ملزم به استفاده از ماسک کنند و عدم استفاده از ماسک به عنوان یک رویه ضدفرهنگی در جامعه تلقی شود و این روند می تواند اجبار به ماسک را افزایش دهد و خود ایمنی ایجاد کند.
موسوی دلیل تاخیر اطلاع رسانی در مورد تاثیر گذاری استفاده همگانی از ماسک برای پیشگیری از ویروس کرونا را ناشناخته بودن رفتار ویروس و در دسترسی نبودن ماسک کافی در سراسر جهان دانست و اظهار داشت : به دلیل ناشناخته بودن رفتار ویروس کرونا ، تمام اطلاعات ما پیرامون این ویروس  برگرفته از سازمان بهداشت جهانی است و همه کشورها از جمله ایران نیز براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی این سازمان عمل می کردند و استفاده از ماسک نیز در زمره این اطلاعات قرار داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت : به هر حال در شرایط فعلی طبق همین توصیه های بهداشت جهانی استفاده از ماسک می تواند بیش از ۹۰ درصد از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند و با این رویکرد نیز همگانی کردن استفاده از ماسک در دستور کار قرار گرفته است.
دکتر موسوی اظهارداشت : همگانی شدن ماسک می تواند تا حد زیادی سرعت انتقال ویروس کرونا را کم کند و توصیه ما به مردم نیز استفاده از این پوشش برای ایمنی برای خود و سایر افرادی است که ارتباط نزدیک با آنها دارند.
براساس آخرین آمار هم اکنون یک هزار و ۶۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان  تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران تحت درمان قرار دارند و آمار بیماران مشکوک کرونا در یک هفته اخیر روند کاهشی به خود گرفته است.
 

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران مازندران بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران بهداشت و سلامت مازندران بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران رییس دانشگاه علوم پزشکی سرعت انتقال ویروس استفاده از ماسک بیمارستان ها ویروس کرونا زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور تا پایان سال در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان یکسری مشکلات ساختاری خیلی بزرگ از سال‌های گذشته در کرمان وجود دارد، اظهار داشت: با وجود اجرای چند طرح بزرگ در کرمان، همچنان در بحث تخت‌های بیمارستانی عقب افتادگی‌های زیادی دارد.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان 350 تخت‌خوابی امام رضا علیه السلام، بازسازی بخش‌های بیمارستان افضلی‌پور و آغاز احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی شهید سلیمانی به عنوان جایگزین بیمارستان شفا، گفت: با وجود همه این اقدامات هنوز عقب‌افتادگی‌هایی را در بحث تخت‌های بیمارستانی در کرمان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیمارستان امام رضا علیه‌السلام بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های روانپزشکی کشور است، ادامه داد: این بیمارستان در محوطه بیمارستان افضلی‌پور در هشت بلوک و در زمینی به مساحت 2500 مترمربع در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه احداث این بیمارستان با 15 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده بود، بیان کرد: با ورود یکی از خیرین کرمانی، پیشرفت این پروژه طی یک سال گذشته به 65 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با این سرعت پیشرفت تا پایان سال 1403 به بهره برداری برسد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه احداث بیمارستان شهید سلیمانی نیز آغاز شده است، ادامه داد: این بیمارستان در زمین‌های خالی دانشگاه دندانپزشکی و بیمارستان شفای کرمان در 12 طبقه، دو بلوک و با حدود هزار تخت‌خواب ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار مطالعاتی این پروژه انجام شده و گودبرداری آن در حال انجام است، گفت: قرارداد ساخت این بیمارستان در دو فاز است که فاز اول آن اجرای اسکلت است که 40 درصد پروژه را شامل می‌شود که دو سال برای اتمام فاز اول آن پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حوزه نیروی پرستاری نیز در کرمان کمبود داریم و نسبت به میانگین کشور خیلی عقب هستیم، افزود: برنامه مهم امسال ما جبران نیروی پرستار است که از ابتدای سال پیگیر این موضوع هستیم چرا که وقتی پرستاری خسته است شاید نتواند پاسخگویی مطلوبی به بیماران داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته امکانات و تجهیزات خوبی از طرف وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی کرمان داده شده است، گفت: امسال هم پیگیر هستیم تا نواقص دیگر حوزه امکانات و تجهیزات علوم پزشکی کرمان را جبران کنیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان