Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@06:16:53 GMT

۲ گذرگاه مرزی لبنان با سوریه بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۹۳۹۱

۲ گذرگاه مرزی لبنان با سوریه بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)  در این بیانیه با استناد به قانون هیئت وزیران در مارس ۲۰۲۰(فروردین ماه ۱۳۹۹) مبنی بر بازگشت شهروندان لبنانی مقیم سوریه، مرزهای زمینی با سوریه در دو منطقه المصنع و العبودیه در تاریخ ۱۱ و ۱۳ ماه جاری  بازگشایی می شود.   

در این بیانیه آمده است که پیش از این نیز در روزهای ۲۸ و ۳۰ ماه گذشته این دو گذرگاه مرزی برای لبنانی هایی که مایل به بازگشت به کشورشان بودند، بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لبنان  به جز سرزمین های اشغالی فلسطین تنها با سوریه مرز زمینی دارد و تنا=ها  راه صدور کالاهای لبنانی نظیر میوه و سبزیجات و محصولات کشاورزی به کشورهای عربی منطقه عبور از خاک سوریه است.

دو کشور سال های متمادی با ایجاد تسهیلات عبور و مرور ،‌ اتباعشان با مجوزهای عادی به دو طرف مرز تردد داشتند و بسیاری از نیروهای کار سوریه در لبنان به فعالیت مشغول بودند و جمع زیادی از لبنانی ها هم به شهر های مختلف سوریه تردد و تجار و بازرگانان آن به داد و ستد مشغول بوده اند.

چندی پیش به دنبال اعلام وضعیت فوق العاده بهداشتی در این کشور برای مبارزه با کرونا، مرز لبنان با  سوریه بسته شد.

برچسب‌ها سوریه لبنان کنترل مرزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه لبنان کنترل مرزی سوریه لبنان کنترل مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرزبانان هنگ مرزی تایباد موفق شدند مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: مرزبانان پست کنترل و مراقبت مرزی دوغارون، در جهت پیشگیری از خروج کالای قاچاق از کشور طی چندین عملیات موفق شدند، تعداد ۶۵ عدد حلب روغن نباتی، ۱۳۷۰ پاکت انواع سیگار و ۷۱۰  پاکت انواع توتون به ارزش ۱ میلیارد و ۶۷۲ میلیون و ۲۹۰ هزار ریال را به صورت بلاصاحب کشف کنند. 

وی بیان کرد: قاچاقچیان و مخلان اقتصاد داخلی کشور بدانند مرزبانان با اشراف اطلاعاتی کوچکترین تحرکات را در نوار مرزی زیر نظرگرفته و با هرگونه اقدام سودجویانه قاطعانه برخورد خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای است
  • تصاویر جدید از سیلاب در مرز بین المللی ریمدان + ویدئو
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • رژیم صهیونیستی مناطق مرزی لبنان را با بمب‌های فسفری هدف قرار داد
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود