Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:08:45 GMT

افزایش ابتلای معتادان به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۹۳۹۷

افزایش ابتلای معتادان به کرونا

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، فرید براتی سده افزود: هفته گذشته در غرب استان تهران در یک گروه ۲۷۵ نفری از معتادان متجاهر که جمع‌آوری شدند، ۳۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا بودند یا در آذربایجان غربی از بین حدود ۲۰۰ معتاد متجاهری که جمع‌آوری شدند، ۲۰ نفر مبتلا به کووید ۱۹ بودند و این نشان می‌دهد که شیوع کرونا در بین معتادان متجاهر در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: آمار ابتلای معتادان متجاهر روبه افزایش است و به همان اندازه که شاهد افزایش تعداد مبتلایان مردم عادی به کرونا هستیم شاهد افزایش ابتلای معتادان به کرونا نیز هستیم.

براتی سده پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که جمع‌آوری معتادان متجاهر در تهران با توجه به ملاحظات بهداشتی در شرایط کرونایی مانند قدیم نیست و تعداد کمتری جمع‌آوری می‌شوند.

وی اضافه کرده بود که غیر از تهران در هیچ استانی درخصوص ظرفیت پذیرش و نگهداری معتادان متجاهر زن یا مرد، کمبودی نداریم؛ ظرفیت کم برای نگهداری معتادان متجاهر در تهران به دلیل سنگینی کار، گران بودن مسکن و شرایط دیگر است.

برچسب‌ها کرونا معتادان متجاهر اعتیاد سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا معتادان متجاهر اعتیاد سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد کرونا معتادان متجاهر اعتیاد سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد معتادان متجاهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 

به گزارش جام جم آنلاین، سعید بَرپَروَشان با اشاره به اینکه ۲۹ فروردین ماه روز جهانی هموفیلی است، عنوان کرد: در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد.

وی ادامه داد: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتور‌های این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم‌ترین فاکتور به شمار می‌آیند.

مدیر کانون هموفیلی ایران به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران بخصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیر کانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت کرده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

دیگر خبرها

  • جمع آوری هدفمند و کم خطای معتادان متجاهر در ورامین
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟