Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@13:11:55 GMT

نذورات محرم در قالب طرح مواسات و همدلی اهدا شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۹۴۷۵

نذورات محرم در قالب طرح مواسات و همدلی اهدا شود

میرغضنفری با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی کشور و تامین سلامت مردم باید چهارچوب‌‌‌ها و پروتکل‌‌های بهداشتی را رعایت کنیم گفت: افراد می‌توانند در قالب طرح مواسات و همدلی نذورات خود را اهدا کنند.

«اسماعیل میرغضنفری» امروز ( دوشنبه، ۲۰ مرداد) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان غدیر را مقدمه ای برای وقایع کربلا دانست و اظهار داشت: مردم در غدیر تعهد و پیمان بستند اما به پیمان خود وفادار نماندند، در واقعه عاشورا سیدالشهداء این تعهد را از سر همراهان برداشت و آنها ماندند، از حرف تا عمل یاران متفاوت است و امیدوارم بتوانیم در عمل نشان دهیم که پیروان واقعی ایشان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار انزلی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و بیان اینکه فضای فعلی امسال فضای مناسبی برای عزاداری خیابانی و دسته‌بری نیست افزود: براساس دستورالعمل‌های کلی ستاد مبارزه با کرونا اقدام کرده و مصوبات را برون‌سازی و ابلاغ می‌کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه اداره تبلیغات اسلامی باید نشست‌های تخصصی را تبیین، تشریح و ابلاغ کرده و بر چگونگی اجرای آن نظارت کند ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات در این ایام نظارت است به همین منظور باید نقش افرادی که در این شهرستان‌ها به‌عنوان خادمان حسینی شناخته شده هستند و جوانان، دسته‌ها و اعضای ستادها از آنها حرف‌شنوی دارند، پررنگ تر کنیم.


میرغضنفری خاطرنشان کرد: در روند برگزاری مراسم‌ها از مبلغین و روحانیون می‌خواهیم در خطابه‌های خود همانطور که از واقعه کربلا یاد می‌کنند، به فضای کرونا نیز اشاره کرده و عزاداران را دعوت به حفظ فاصله اجتماعی کنند.


وی پخش نذورات و برپایی ایستگاه صلواتی را ممنوع و دفع خطر احتمالی را واجب دانست و متذکر شد: افراد می توانند در قالب طرح مواسات و همدلی نذورات خود را اهدا کنند.


میرغضنفری اعلام کرد: زمان برگزاری مراسم عزاداری در شهرهای بزرگ دو ساعت و نیم در نظر گرفته شده و در شهرستان انزلی به یک ساعت و نیم محدود می‌شود.

 

فرماندار انزلی یادآور شد: مراسم باید در فضای باز مسجد برگزار شود و فقط در مواقع خاص هیئت‌ها می‌توانند حرکت کنند، در فضای بسته مساجد نیز باید در و پنجره باز، ضدعفونی سطوح و سیستم صوتی با رعایت محدودیت زمانی باشد.

 

وی متذکر شد: هیئت امنای مساجد مسئولیت محدودیت زمانی را بپذیرند و در زمان برگزاری و فاصله اجتماعی نظارت کنند.


میرغضنفری مسئولیت فضای مجازی را در این ایام برعهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در کنار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان نیروی بازدارنده عمل می‌کند.

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: نذورات محرم رزمایش همدلی مراسم عزاداری محرم فرماندار انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، نماهنگ «فصل همدلی» به آهنگسازی محمدرضا چراغعلی، با صدای قاسم افشار و شعری از ندا شامحمدی و تدوین علیرضا مرادعلی بیگی در معاونت فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش (اداره هنری و سینمایی ) تهیه و منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد/ آهنگسازی محمدرضا چراغعلی
  • ببینید | نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد
  • همدلی مقاومت لبنان برابر رژیم صهیونیستی مایه مباهات است
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • تقدیر سرلشکر باقری از ارتش بخاطر همدلی با سپاه