Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:07:38 GMT

ممنوعیت توزیع نذورات غذایی در ایام سوگواری

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۹۶۳۴

ممنوعیت توزیع نذورات غذایی در ایام سوگواری

محمدرضا رضایی بنا در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نحوه برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل به مهد حسینیت شهرت دارد و حسینیان بی شماری در استان خواستار برگزاری مراسم سوگوار هستند لذا امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، عزاداری حسینی به صورت نمادین در استان با شرایط خاص برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم سوگواری تاکید کرد و گفت: جهت حفظ سلامت عزاداران و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در مجالس سوگواری، مراسم سینه زنی و زنجیر زنی به دلیل شرایط خاص آن و افزایش تنفس افراد و احتمال افزایش شیوع بیماری، صرفاً در فضای باز انجام خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: مقرر شده در فضاهای بسته صرفاً مرثیه سرایی انجام شود و سینه زنی و زنجیر زنی در اماکن مسقف برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ممنوع است و باید این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی با نظارت مستمر انجام شود.

رضایی بنا گفت: افرادی که نذوراتی را برای توزیع در مراسم عزاداری مد نظر قرار داده بودند می‌توانند امسال به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده اقدام کنند تا هم از اجر معنوی آن بهره مند شوند و هم در راستای سلامت جامعه گامی مؤثر بردارند.

وی در خصوص توزیع نذورات بین مردم در مراسم عزاداری اظهار کرد: هرگونه توزیع و پخش نذورات از قبیل چای، خرما و سایر مواد خوراکی در مساجد و مراسم عزاداری ممنوع است و خواستاریم مردم در صورت مشاهده اطلاع دهند و همچنین مانع استفاده خود و دوستان خود از نذورات باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: عزاداران در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به هنگام ورود به مساجد و اماکن عزاداری حتماً از ماسک استفاده کنند چرا که از ورود افراد بدون ماسک توسط هیئت امنای مساجد و ناظرین سازمان تبلیغات اسلامی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

رضایی بنا افزود: شرایط استان در مقابله با کرونا مناسب نیست و توصیه می‌شود مردم اهتمام جدی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند تا رسیدن زمان عزاداری وضعیت استان از حالت قرمز خارج شود و در این راستا نظارت‌ها و بازرسی‌ها از اماکن تشدید می‌شود تا آمار ابتلاء به بیماری کرونا در استان کاهش یابد.

کد خبر 4995073

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ویروس کرونا محرم 99 نذورات مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان ماه محرم آمار کرونا کمک مومنانه قزوین شهرکرد عید سعید قربان ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، محمد تقی جلالی سرپرست اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ۹۵ آشپزخانه اطعام مهدوی درشهرستان بهشهر فعالیت داشتند.

وی با اشاره به اینکه اطعام مهدوی در قالب تهیه و توزیع سبد کالا وطبخ توزیع غذای گرم بوده است افزود: این آشپزخانه‌ها به همت خیرین، مراکز نیکوکاری و هم افزایی کمیته امداد در ایام ماه مبارک رمضان راه اندازی شده بود.

وی با اشاره به تنوع فعالیت‌های مراکز نیکوکاری در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در مجموع در ایام ماه مبارک رمضان ۷۷۷۶بسته معیشتی و بیش از ۱۲۶ هزار پرس غذای گرم جمعا به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در بین خانواده‌های نیازمند شهرستان توزیع گردیده است.

جلالی همچنین با تقدیر و تشکر ازخیرین نوعدوست بهشهری گفت:خیرین و حامیان کمیته امداد این شهرستان در ایام با فضیلت ماه مبارک رمضان یک میلیارد تومان در راستای تحقق اهداف و آرززو‌های فرزندان تحت حمایت این شهرستان کمک کردند که عمده کمک خیرین بر اساس نیاز و آرزوی فرزندان ایتام محقق شد.


دیگر خبرها

  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • فیلم| ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی از امروز
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر