Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@22:10:32 GMT

نمایش آثار سوزن‌دوزی معاصر در فرهنگسرای نیاوران

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۹۶۴۰

نمایش آثار سوزن‌دوزی معاصر در فرهنگسرای نیاوران

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، نمایشگاه آثار سوزندوزی معاصر ایران با عنوان «نخ و نگاره» از دوشنبه 20 مرداد ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار می کند.

در نمایشگاه پیش‌رو سعی بر آن بوده تا از طریق فراخوانی ملی، گونه‌گونی و تنوع آثار به‌ لحاظ شیوه و فن سوزن‌دوزی حفظ شود.

همچنین با توجه به رویکردِ نمایشگاه، میزان خلاقیت مبنای انتخاب قرار گرفت تا آثار به نمایش‌درآمده فزون بر زیبایی و چشم‌نوازی آمیخته به سنت، واجد شمّ خلاقانه نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه علاوه بر ارائه آثار منتخب شرکت‌کنندگان در فراخوان، آثار اساتید برجسته سوزن‌دوزی را نیز در معرض دیدگان نهاده تا فزون بر تنوع بیشتر و کیفیت بهتر، مجالی باشد برای نکوداشت مقام فاخر این هنرمندان چیره‌دست.

نمایشگاه آثار سوزندوزی معاصر ایران با عنوان «نخ و نگاره» توسط پژوهشکده هنر های سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شرکت آرمان رخش غزل (هیما) و فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

شایان ذکر است این نمایشگاه تا 30 مرداد ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برپاست.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در روزهای عادی از ساعت 10 الی 13 و 15 الی 19 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 19 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

347 / 347 فرهنگسرای نیاوران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرهنگسرای نیاوران فرهنگسرای نیاوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارسری با نقدهایش بر شعرهای شاعران به نمایشگاه کتاب می‌آید

حمیدرضا شکارسری از انتشار ۲ کتاب تازه خود که شامل نقدهایش بر شعرهای شاعران است برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. - اخبار فرهنگی -

حمیدرضا شکارسری شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از انتشار 2 کتاب تازه خود برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: مجموعه نخست،‌ «لوازم تنهایی» نام دارد و شامل نقد 100 شعر کوتاه معاصر از شاعران معاصر است که انتشارات هزاره ققنوس آن را برای عرضه در نمایشگاه منتشر می‌کند.

وی ادامه داد: در این اثر،‌ نقدهای کوتاهی بر 100 شعر‌ شاعران معاصر به همراه شعر منتشر شده است،‌ با توجه به اینکه مخاطب امروز در معرض فضای مجازی و اینستاگرامی به مخاطبی بی حوصله تبدیل شده است،‌ تصمیم گرفتیم تا با نقدهای کوتاه این مخاطب را بی‌بهره نگذاریم.

مجموعه مقالات حمیدرضا شکارسری در «شعر و آزادی» منتشر می‌شود

شکارسری با اشاره به کتاب دوم گفت:‌ «مینو فقط اسمی دخترانه نیست» نیز دیگر نقدهای من بر 100 شعر دفاع مقدسی از شاعرانی چون قیصر امین‌پور،‌ سید‌حسن حسین،‌ سلمان هراتی و شاعران جوان‌تر معاصر است. این 100 شعر از میان شعرهای شاخص معاصر با موضوع جنگ و دفاع مقدس انتخاب شده‌اندو عنوان کتاب نیز به جزیره مینو که در زمان جنگ یک منطقه استراتژیک بود،‌ اشاره دارد.

وی گفت:‌ این کتاب از سوی انتشارات فصل پنجم برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر شده است.

انتهای پیام/ه

دیگر خبرها

  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • گزارش تصویری | نمایشگاه گروهی عکس بازگشت
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!
  • نمایشگاهی بزرگ برای خالق مجسمه‌های خال‌دار
  • شکارسری با نقدهایش بر شعرهای شاعران به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نمایش نقاشی‌های نجات‌یافته از آتش «نوتردام»‌
  • نمایش آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر
  • آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر به نمایش درآمد