Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@10:03:13 GMT

بصیرت و توسل نیاز اصلی جامعه کنونی است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۹۶۹۴

بصیرت و توسل نیاز اصلی جامعه کنونی است

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: در سپاه مردان و زنانی هستند که با جرات و شجاعت از مکتب مالک اشتر استفاده می‌برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ دهمین جشنواره مالک اشتر استان بوشهر با حضور فرماندهان، مدیران رده های مختلف سپاه و بسیج در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سپاه مردان و زنانی هستند که با جرات و شجاعت از مکتب مالک اشتر استفاده می‌برند

سرتیپ دوم پاسدار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در این جشنواره با گرامی داشت دهه امامت و کرامت و میلاد امام موسی الکاظم(ع)، گفت: دهمین جشنواره مالک اشتر در سال جاری و ارزیابی سال گذشته با شعار شجاعت و توکل، بصیرت و توسل، مردمی و جهادی، قاسم سلیمانی و پایگاه های طرح اسوه برگزار شده است.

رزمجو افزود: سپاه نهادی استوار بر ویژگی های عاشورایی است که اصحاب و عناصر تشکیل دهنده آن برای دفاع از امامت و ولایت همچون نگین درخشان در حلقه محبت برای ایثار هستند تا از حریم ولایت دفاع کنند.

عضو شورای تامین استان بوشهر بیان کرد: سپاه و عناصر آن در عضویت و جنسیت مختلف بر سرشت تقوا آفریده شده است. در سپاه مردان و زنانی حضور دارند که با جرات و شجاعت از مکتب مالک اشتر بهره می برند. مالک اشتر در مقابل مومنان خاضع و در برابر کافران محکم ایستاد، امروز نیز فرماندهان و مدیران و کارکنان و بسیجیان از برادر و خواهر در طول پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف همچون مالک اشتر  وارو صحنه ها شدند.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب، تصریح کرد: باید در گام دوم انقلاب اسلامی آماده تر از گذشته از دستاوردهای انقلاب اسلامی، حریم امامت و ولایت دفاع کنیم. خداوند شاکر هستیم که امروز در بلاد اسلامی روحیه جهاد احیا و مقاومت مردمی پیدا و از مشعل های قدرت جمهوری اسلامی که نشات گرفته از خون شهدا و از خودگذشتگی امت سلحشور است، استفاده می شود.

فرمانده سپاه استان بوشهر خاطرنشان کرد: نواحی، حوزه‌های مقاومت بسیج، کانون ها، پایگاه های خواهر و برادر به عنوان موتور پیش برنده نظام اسلامی باید از ویژگی های مالک اشتر استفاده و در مقابل کفار همراه با اراده مستحکم تر نسبت به گذشته از دستاوردهای انقلاب دفاع کنند.

رزمجو با بیان اینکه باید توان انقلاب اسلامی افزایش دهیم، افزود: باید بر توان انقلاب اسلامی بیافزایم و دشمنان را روز به روز مایوس کنیم. وجود مالک اشتر باعث امید در جبهه حق و ناامیدی در جبهه باطل بود. بسیاری از مالک اشترها در انقلاب اسلامی به دفاع از اسلام و انقلاب بپا خواستند.

وی اظهار کرد: مالک اشتر دارای ویژگی هایی چون بصیرت فوق العاده، فریب نخوردن در مذاکرات دشمن، باور داشتن ولاایت و امامت، تلاش برای حفظ جایگاه ولایت، شجاعت و توکل، مردمی و جهادی در زمان خود مشهور بوده است. در زمان حال نیز بسیار افرادی که در مکتب امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، حاج قاسم سلیمانی ها، حججی‌ها و مهدوی‌ها پشت سر ولایت صف آرایی می کننده پاداشی جزء شهادت ندارند.

فرمانده سپاه استان بوشهر با بیان اینکه حرکت های سپاه باید پیرامون موتور انقلاب انجام گیرد، تاکید کرد: دولت‌ها و مجلس‌ها می‌آیند و می روند، اما سپاه برای خدمت به مردم و تبعیین منویات مقام معظم رهبری ایستاده و می‌ایستد.

رزمجو با اشاره به طرح اسوه، گفت: تقویت حضور اجتماعی پایگاه های مقاومت، عملیاتی شدن پایگاه‌های مقاومت بسیج، استفاده از افراد خوش نام و اجتماعی به عنوان فرماندهان پایگاه، ارتباط پایگاه های مقاومت با مجموعه های مختلف انقلابی و دولتی، ارتباط علما با پایگاه های مقاومت، کادر سازی فرماندهان بسیج، نقش آفرینی فرماندهان و عناصر پایگاه ها در پروژه های سازندگی و محرومیت زدایی از مهمترین برنامه های بسیج در سال جاری است.

وی گفت: پایگاه مقاومت برای اینکه بتواند در طرح اسوه قرار گیرد باید همه برنامه های بسیج را در مسجد برگزار کنند، صف های نماز جماعت با حضور بسیجیان پر شور و از مدافعان اصلی مساجد باشند.

بصیرت و توسل نیاز اصلی جامعه  کنونی است

حجت الاسلام دشتی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه استان بوشهر گفت: امروز در جامعه از دو نعمت بزرگ الهی برخودار هستیم. اول وجود مبارک مقام معظم رهبری است که در همه فتنه ها و پیچ و خم های سیاسی و اقتصادی هدایت گر است و دوم وجود مجموعه بسیج و سپاه است، اگر بخواهیم در گروهی خدمت کنیم، هیچ خدمتی بالاتر در بسیج و سپاه نیست.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه استان بوشهر افزود: بسیج دارای روحیه پاک و ارزشمند است. امروز مردم بسیج و سپاه را به عنوان انسان های ارزشمندی می شناسند که پای اصول هستند. شهدای بسیار ارزشمندی تقدیم شده است که مانند حاج قاسم سلیمانی الگو هستند.

دشتی اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی ییک مکتب است که دارای عناصر شجاعت، جهادی، بصیرت، توکل، مردمی و بالاتر از آن مالک اشتر است.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه نیاز امروز جامعه بصیرت و توسل است، خاطرنشنان کرد: امروز چیزی که روح را تشکیل می دهد بصیرت و توسل است، این دو عامل در انقلاب اسلامی تجربه شده است و به معنای آن کاملا واقف هستیم.

وی بیان کرد: در مسیر لغزش‌هایی وجود دارد که پای برخی خواص می لغزد و نشان می دهد هر انسانی با بصیرت نیست. در جامعه کنونی مشاهده می کنیم بی بصیرتی وجود دارد، اما بصیرت می توان نقش بسیار مهم و اساسی در زندگی داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پایگاه های مقاومت سپاه استان بوشهر انقلاب اسلامی مالک اشتر فرمانده سپاه قاسم سلیمانی پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع استادیاران صالحین صبح چهارشنبه با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری استاد شبکه تربیتی بسیج استان بوشهر و نیز سردار دشتی جانشین فرماندهی سپاه استان بوشهر و استادیاران شبکه تربیتی بسیج برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و استاد شبکه تربیتی بسیج راهبرد و اهداف برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت سپاه استان بوشهر را برای سال ۱۴۰۳ تبیین کرد.

حجت الاسلام موسوی مسئول تعلیم و تربیت سپاه گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۲ معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان بوشهر در عرصه دارالقرآن بسیج، دوره‌های آموزشی طرح ولایت و توانمند سازی ارکان شبکه، اردوهای تربیتی، نظارت‌ها و بازرسی از کمیت و کیفیت را ارائه داد.

در ادامه احکام مسئولیتی استادیاران جدید توسط نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به افراد اعطا شد.

کد خبر 6087179

دیگر خبرها

  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم