Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@10:27:06 GMT

ایمنی، کیفیت و صرفه اقتصادی با سیستم هیت تریسینگ

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۹۸۵۷

کابل حرارتی یا کابل هیت تریسینگ

آیا تا به حال عبارت هیت تریسینگ به گوشتان خورده است؟ کابل حرارتی چطور؟ آیا در رابطه با ویژگی ها، کاربردها و مزایای این محصولات صنعتی اطلاعاتی دارید؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با نوعی از کابل های حرارتی صنعتی که مزایای قابل توجهی دارند آشنا شوید.

کابل حرارتی یا کابل هیت تریسینگ نوعی از تجهیزات الکتریکی هستند که با اتصال آن ها به جریان الکتریکی، می توان از خاصیت گرمایشی تولید شده توسط آن ها در صنایع مختلف و حتی در مصارف خانگی استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام دیگر این کابل ها، کابل های الکتریکال هیت تریسینگ می باشد. چنانچه صاحب کسب و کارهای بزرگ هستید و قصد دارید از سیستم های گرمایشی به روز و به صرفه در محیط کاری خود به منظور ایجاد فضای مناسب برای تولید و نیز جلوگیری از سرمازدگی و یخ زدگی سایر تجهیزات استفاده کنید، پیشنهاد ویژه به شما این است که ابتدا راجع به کابل حرارتی و مزایای آن نسبت به روش های دیگر ایجاد گرمایش در صنایع اطلاعات کامل را کسب نموده و سپس با خاطری آسوده در جهت راه اندازی و بهره گیری از سیستم هیت تریسینگ تصمیم گیری نمایید. خالی از لطف نیست اگر در جریان این نکته قرار داشته باشید که کابل حرارتی، علاوه بر مصارف صنعتی، در حوزه گرمایش منازل همچون سیستم گرمایش از کف و ... کاربرد دارد که نسبت به سایر روش های تنظیم دمای منازل از صرفه اقتصادی و مزیت های بیشتری نیز برخوردار می باشد.

مزایا و کاربردهای کابل هیت تریسینگ

و اما برویم سراغ اصل مطلب؛ مزایا و کاربردهای کابل هیت تریسینگ که باعث می شود صاحبان صنایع بیش از پیش به سمت و سوی استفاده از این سیستم در واحدهای تولیدی و صنعتی خود کشیده شوند. کاربرد اصلی هیت تریسینگ همانگونه که از نام آن پیداست، در بحث ایجاد حرارت و گرمایش است؛ اما گرمایش در چه محیط هایی؟ از کابل های حرارتی برای افزایش دما و ایجاد گرمایش در لوله ها، مخازن و تانک های صنعتی، کف رمپ ها، کف ساختمان، کف پشت بام، کف ماشین روها و ... بهره گیری می شود. هنگامی که سیستم هیت تریسینگ به جریان الکتریکی متصل می شود، با عبور جریان از کابل، حرارت تولید می شود و این حرارت موجب جلوگیری از یخ زدگی لوله ها و تجهیزات در فصل سرما و نیز گرم شدن مواد اولیه مورد نیاز در پروسه تولید که درون لوله ها یا مخازن قرار دارند، می شود. در واحدهای تولیدی و صنعتی مختلف، کابل های حرارتی به طور کامل بر روی لوله ها در طول لوله ها نصب می شوند تا بهترین اتصال را با لوله ها داشته باشند. همچنین عامل مهم در جلوگیری از هدر رفت گرمای تولید شده توسط سیستم هیت تریسینگ، عایق کاری سیستم نصب شده بر لوله ها و سایر تجهیزات است که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و بهره اقتصادی می شود.

پروژه هیت تریسینگ

قیمت سیستم هیت تریسینگ

هنگامی که قصد راه اندازی کسب و کار موردنظرمان را داریم، موردی که در مراحل اولیه ارزیابی انجام یا عدم انجام کار صورت می پذیرد، محاسبه سود و زیان تقریبی کار است. در این بررسی ها تمام تلاش بر این است که با حداقل هزینه، حداکثر سود حاصل شود. یکی از کارهای مهمی که در پروسه احداث و راه اندازی صنایع مختلف موردنیاز است، در نظر گرفتن سیستم گرمایشی مناسب است. سیستم هیت تریسینگ با سابقه استفاده مثبت و مطلوبی که طی سال های اخیر به دست آورده است، به خوبی نشان داده است که می تواند عاملی برای کم کردن هزینه ها و دستیابی به سود بیشتر در واحدهای صنعتی و حتی استفاده در واحدهای کوچک همچون منازل باشد. تمامی افراد باسابقه در صنعت به این نکته اذعان دارند که در نظر گرفتن یک هزینه متوسط برای راه اندازی سیستم های مناسب و مفید در ابتدای کار، صدها بار ارزشمندتر و به صرفه تر از زیر بار پرداخت هزینه های کوچک و بزرگ رفتن ناشی از آسیب دیدگی و خرابی سایر تجهیزات حین کار، می باشد. به طور کلی اگر بخواهیم عوامل مؤثر بر قیمت کابل هیت تریسینگ را خلاصه وار نام ببریم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

شرایط آب و هوایی

نوع عایق بندی سیستم

شرایط بهره برداری (شامل نوع محیط، محیط اسیدی، محیط قابل اشتعال و ...)

فاصله تجهیزات از یکدیگر

نوع ماده (آب یا انواع مختلف مواد پتروشیمی) و نوع فرآیند گرمایش

ابعاد و تعداد تجهیزات و به نوعی مساحت محیط

هزینه طراحی سیستم

هزینه نصب راه اندازی سیستم

قیمت هر یک از اجزای موردنیاز در اجرای سیستم کابل حرارتی

شرکت مبین صنعت راستین و پروژه های هیت تریسینگ

اگر چنانچه تمایل به بهره گیری از یک سیستم گرمایشی مناسب، ایمن، با کیفیت و مقرون به صرفه در واحد صنعتی خود را دارید، شرکت مبین صنعت راستین به عنوان یک شرکت پیمانکاری در زمینه های طراحی، تأمین، ساخت، نصب و راه اندازی انواع سازه و استراکچر و سیستم های گرمایشی و ... با سابقه ای بالغ بر 10 سال حضور موفق در پروژه های کوچک و بزرگ کشور، آماده به ارائه به روز ترین خدمات طراحی سیستم هیت تریسینگ و نصب و راه اندازی و تست نهایی آن می باشد. خدمات شرکت مبین صنعت راستین تنها متوقف به اجرا و راه اندازی سیستم نمی شود، بلکه این شرکت خود را مکلف و موظف می داند در طول بهره برداری از سیستم، مشاور و راهنمای کارفرمایان گرامی باشد.

پروژه هیت تریسینگ مجتمع اسید مس سرچشمه



منبع: الف

کلیدواژه: راه اندازی کابل ها لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت فاز توسعه شرکت صنایع شیمیایی در شهرک صنعتی سمنان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: برای این طرح هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه این واحد ظرفیت تولید ۲۳۲ هزار تن انواع محصولات شیمیایی را دارد، افزود: طرح توسعه برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرد و این شرکت به صورت کلی ۸۶۰ نفر را شاغل کرده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه رئیس جمهور از شرکت تولید کاشی با حضور وزیر صمت بازدید کرده است، ابراز داشت: این واحد پس از ۱۴ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت و با اشتغال ۱۰۰ نفره ظرفیت تولید پنج میلیون متر مربع کاشی دیواری را دارد.

احمدی ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت مسائل شرکت قطعات کنترل حرارتی و الکتریکی نیز بررسی شدند، تصریح کرد: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون قطعه کنترل حرارتی و الکتریکی با اشتغال ۱۹۰ را دارد.

وی ضمن بیان اینکه دیگر بازدید ضمن از شرکت تولید هواکش برقی با ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار موتور برقی تک فاز القایی دیگر برنامه امروز بود، افزود: برای این شرکت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد و ۱۱۰ نفر را شاغل کرده است.

کد خبر 6081710

دیگر خبرها

  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • دستمزد اجرا و نصب انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری چه قدر است؟
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • خطرات و عوارض باتری به باتری خودرو
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)