Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی ایلام از کشف ۲محموله بزرگ قاچاق در طول سال جاری خبر داد.

کیاست سپهری فرمانده مرزبانی ایلام در نشست مطبوعاتی با رسانه ها، اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و با تلاش و هوشیاری مرزبانان روزانه در مقیاس پایین شاهد کشفیات کالای قاچاق در پایانه مرزی مهران هستیم که رسانه‌ای نشده است؛ اما دو مورد محموله بزرگ در طول سال جاری یکی در حین ورود به پایانه و دیگری در حین خروج از پایانه و مرز به ارزش 2 میلیارد و 500 هزار ریال کشف و توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : ما مصمم به برخورد شدید و بدون اغماض با قاچاقچیان و سودجویان عرصه قاچاق در مرز هستیم و برخورد شدید با فرصت طلبان و سود جویان دردستور کار مرزبانان است.

 فرمانده مرزبانی ایلام تصریح کرد: اشرافیت اطلاعاتی خوبی که در مرز داریم اجازه سواستفاده به هیچ کس نداده و نخواهیم داد این در حالی است در طول سال جاری 17 مورد قاچاق در ساعات مختلف شبانه روز کشف و توقیف شده که با هماهنگی دستگاه قضایی موضوع تحت بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اربعین فرصت بسیار خوبی برای افتخار آفرینی مردم و مسوولان استانی در خدمت به زوار امام حسین است، هرساله شاهد خدمت مضاعف، تلاش شبانه روزی، همکاری و همدلی مردم و مسوولین استانی در خدمت به زوار اربعین بوده‌ایم، مرزبانان هم با ایجاد امنیت پایدار در مرز و تسهیل در تردد زائران در پایانه مرز بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی در شهر مرزی مهران کارنامه بسیار خوبی ارائه داده‌اند.

سپهری بیان کرد: به منظور برگزاری کنگره بزرگ اربعین در سال جاری ما با تمام توان آماده‌ایم و این افتخار را هیچ وقت از خود دور نمی‌کنیم، اما با توجه به شرایط کرونایی و جهانی پیش آمده هرگونه تصمیم گیری در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری و چگونگی برگزاری کنگره بزرگ اربعین با مسوولین کشوری و ملی است، ما هم تابع تدابیر آنان خواهیم بود.

وی در خصوص چگونگی تعامل با مرزبانان کشور عراق، گفت: راهای تعاملی با کشور عراق باز است، مرزبانی جمهوری اسلامی نشست سالیانه در پایتخت برگزار خواهند نمود، در سطح استانی بصورت نوبه ای نشست های استانی مسئلین مرزبانی استان ایلام و استان واسط عراق اجرا خواهد شد و نشست های ماهیانه دیگری داریم که در سطح کلانتران شهرهای مرزی و فرماندهان هنگ های مرزی مهران و دهلران برگزار میشود و در صورت لزوم مستوانند بصورت اضطراری هم نشست برگزار نموده و راهکارهای تعاملی چگونگی احقاق حقوق مرزنشینان و سایر موارد مرتبط در این نشست ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.


وی خاطر نشان کرد : در طول مرزهای استان ایلام برای ارتقاء امنیت پایدار در مرز تعامل بسیار خوبی با مرزبانان کشور مقابل داریم که علاوه بر نشست های دوجانبه در طول نوار مرزی گشت مرزی
 مشترک و همزمان داریم و در کل هیچ گونه ابهامی در بحث تعامل و همکاری با مرزبانان کشور مقابل در طول 430 کیلومتر مرز مشترک وجود ندارد

سپهری در خصوص عمران، آبادانی و زیرساخت مرزها هم گفت: طول مرزهای استان ایلام متاثر از جنگ 8 ساله دفاع مقدس بصورت کلی تخریب شده لذا در سالهای بعد از جنگ تحمیلی روال عمران و آبادانی در مرزها شکل گرفت ، در سالهای اخیر با توجه مسئولین نظام و وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح روند افزایشی  عمران و آبادانی در مرز سرعت گرفته است، در سال جاری اعتبار 300میلیلردی از طریق وزارت کشور به مرزها اختصاص داده شده که بخشی از این اعتبار در بحث راه های ارتباطی و برق رسانی به برخی واحدهای مرزی هزینه خواهد شد.

 

وی یادآور شد:مصممیم تا پایان سال جاری تعداد 6 واحد از پاسگاه های مرزی به برق سراسری وصل کنیم تا همکارانم که در شرایط سخت و بسیار بد جوی مشغول انجام وظیفه هستند از مزایای آن بهره مند شوند، بخشی از این اعتبار اعلام شده در تکمیل و احیای زیرساخت های فناورانه هزینه خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان ایلام بیان داشت: با توجه به اهمیت مرز و مرزداری در اسلام و ایران اسلامی و ارتقائ امنیت پایدار در مرزها در سال جاری قرارگاه هوشمندسازی فناورانه مرز در سطح ملی تشکیل شده ، البته از سنوات قبل استارت کار زده شده و لایه های بسیار خوبی ایجاد گردیده اما مصمم هستیم با سرعت بیشتری به نقطه مطلوب برسیم تا در آینده با اطمینان خاطر در پاسگاه های مرزی از مرز حراست گردد.

970813

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق استان ایلام مرز کشف فرمانده مرزبانی استان ایلام قاچاق کالا فرمانده مرزبانی طول سال جاری استان ایلام بسیار خوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تریاک در مرز سراوان

  سردار رضا شجاعی  گفت: مرزبانان هنگ مرزی سروان با کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر از مناطق مرزی به عمق کشور در حوزه استحفاظی این شهرستان دست یافتند.

 وی افزود: در پی کسب این خبر چند تیم پوششی و عملیاتی وارد عمل شدند و با کنترل نامحسوس محل عبور قاچاقچیان، خودروی متعلق به اعضای این باند را در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر در یکی از مسیرهای فرعی شناسایی و تحت نظر گرفتند.

سردار شجاعی اظهار کرد: سوداگران مرگ که قصد داشتند در فرصتی مناسب، مواد مخدر را از نقطه صفر مرزی به داخل کشور منتقل کنند طی عملیاتی ضربتی و غافگیرانه مرزداران علیه قاچاقچیان، موفق شدند خودروی آنها را توقیف کنند.

 فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرزبانان جان بر کف در این عملیات ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، دو قبضه سلاح، مقدار  ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر شامل؛  ۲۹۸ کیلوگرم تریاک و ۲ کیلوگرم هروئین را کشف کردند.

 وی در پایان  ضمن تقدیر و تشکر از همکاری نهادهای امنیتی ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک با اقدامات صحیح و به موقع مجموعه مرزبانی و همکاری دستگاه‌های متولی شاهد ریشه کن شدن این بلای خانمان‌سوز در سطح کشور خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در شهرری