Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ از ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت، ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم و  ۳۲ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت، روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند و در حال حاضر تمام دارندگان سهام عدالت می‌توانند ۶۰ درصد سهام خود را معامله کنند.

ذکر این نکته ضروری است که روز گذشته برخی از رسانه‌ها خبری مبنی بر تغییر وضع سهام عدالت از مستقیم به غیرمستقیم را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران این خبر را تکذیب کرد و گفت: در روز گذشته به اشتباه، خبری مبنی بر تغییر وضع سهام عدالت از مستقیم به غیرمستقیم در رسانه‌ها اعلام شد که درست نیست و افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند می‌توانند ۳۰ درصد دوم سهام خود را مانند گذشته از طریق کارگزاری‌ها یا بانک‌ها بفروش برسانند و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند نیز بعد از ورود شرکت سرمایه گذاری استانی به بورس، می‌توانند ۶۰ درصد سهام خود را بفروشند.

به گفته حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، امکان دریافت کارت اعتباری برای کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند بعد از ورود شرکت آن استان به بورس نیز امکان‌پذیر است. وی با اعلام خبر ورود شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی در روز گذشته، از ورود بیش از ۳۰ شرکت استانی که جمع ارزش آنها بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است در هفته‌های آتی خبر داد.

پذیرش شرکت‌های استانی در سازمان بورس بر اساس دستورالعمل‌های مشخص صورت می‌گیرد. امروز نیز مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور حفظ حقوق تمامی مشمولین سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند و واجد شرایط عضویت در هیات مدیره نهادهای مالی هستند، مهلت ارسال اطلاعات داوطلبان متقاضی عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی  حداکثر تا ساعت ۲۴ مورخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ تمدید شد.

در این زمینه بخوانید؛

جزئیات اعطای وام از طریق سهام عدالت اعلام شد ۱۱میلیون و ۷۵۰هزار تومان؛ ارزش سهام عدالت قابل فروش امکان تغییر روش آزادسازی سهام عدالت وجود ندارد خبر خوش برای سهامداران عدالت غیر مستقیم

شرکت سرمایه‌گذاری استان سهام عدالت خراسان جنوبی به عنوان نخستین شرکت استانی سهام عدالت در بازار سرمایه قابل معامله خواهد بود. سرمایه فعلی شرکت سرمایه‌گذاری استان سهام عدالت خراسان جنوبی در مجموع با ارزشگذاری روز بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

ترکیب پرتفوی سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی که نخستین شرکت سرمایه گذاری استانی در بورس اوراق بهادار تهران است، مشتمل بر سهام شرکت‌های  فلزات اساسی، بانکی، پالایشگاهی، خودروسازی و ... است که ارزش آنها در یکم تیرماه، مبنای سرمایه جدید شرکت بوده و افزایش قیمت سهام شرکت‌های موجود در پرتفوی شرکت تا این تاریخ به حدود ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

با درج این شرکت در تابلوی دوم بورس تهران، دارایی ۴۰۰ هزار نفر از مردم استان خراسان جنوبی از قابلیت نقدشوندگی برخوردار شده است و مشولان سهام عدالت در این استان می‌توانند ارزش سهام خود را مشاهده کنند.

دلایل تاخیر واریز وجه حاصل از فروش سهام عدالت

در ماه‌های اخیر برخی از مشمولان سهام عدالت اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند، اما مبالغی ناچیز یا ارقامی مانند ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان برای این اشخاص واریز شده است. فهیمی درخصوص علت این موضوع به بسته بودن برخی از نمادها و عدم امکان فروش آنها اشاره کرد و تصمیم فروش یا عدم فروش را در اختیار کارگزاری دانست. به گفته وی، کارگزاری، آن بخش از پول فروخته شده را نگه نمی‌دارد تا یکجا بپردازد، بلکه همان موقع واریز می‌کند.

عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز به موضوع تشخیص کارگزاری‌ها درخصوص فروش یا عدم فروش سهم نیز اشاره کرد.

لازم به ذکر است سهامدارانی که شماره موبایلشان به نام خودشان نیست، باید به سامانه sahamedalat.ir مراجعه کند و اطلاعات تماس یا شماره شبا خود را اصلاح کنند تا شماره شبا توسط بانک مرکزی تایید شود.

ارزش روز سهام عدالت

در پایان معاملات روز گذشته، مورخ ۱۹ مردادماه، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۲۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی به محدوده ۴۰ میلیون تومان رسیده است. سهامدارانی که دارای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند، اگر قصد فروش ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را دارند، حدود ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

پربیننده ترین جزییات تشکیل دومین صندوقETF دولتی/ پذیره‌نویسی دارا دوم چه زمانی خواهد بود؟ تکذیب آغاز پذیره نویسی دارا دوم در شهریورماه حفظ سهام عدالت و دریافت کارت اعتباری نقدی شرایط دریافت وام سهام عدالت ۶۰درصد سهام عدالت قابل فروش شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت بورس بازار سرمایه حسین فهیمی سامانه سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت ثبت نام سهام عدالت آزاد سازی سهام عدالت ارزش سهام عدالت فروش سهام عدالت سهام عدالت فوت شدگان سامانه سهام عدالت متوفی تغییر شماره شبا سهام عدالت ارزش سهام عدالت من ستاد آزادسازی سهام عدالت وام سهام عدالت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شرکت سرمایه گذاری استان سرمایه گذاری استانی مستقیم را انتخاب سهام عدالت خراسان جنوبی سهام خود هزار تومان روز گذشته ارزش سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اعضای خانواده ارتباطات صریح و صادقانه ای با هم دارند و تفاوت‌های فردی یکدیگر را می‌پذیرند و عواطف خود را آشکارا ابراز کرده و احساس ارزشمندی و عزت نفس در یکدیگر ایجاد می‌کنند.

وی یکی از اصول تقویت سلامت روانی در خانواده را اصل وجود روحیه قدردانی و سپاسگزاری در میان اعضای خانواده دانست و خاطرنشان کرد: هر یک از اعضای خانواده، در صورت انجام کارهای مفید و در راستای پیشبرد مصالح خانواده، از سوی اعضای دیگر خانواده مورد قدردانی قرار بگیرد که این قدردانی می‌تواند به صورت کلامی و یا غیرکلامی باشد.

ابراهیمی گفت: آنچه یک خانواده بهنجار را از خانواده نابهنجار متمایز می‌کند، فقدان مشکلات نیست بلکه وجود یک ساختار نیرومند و کارآمد برای حل مشکلات است.

رئیس بهداشت و درمان مشگین شهر تصریح کرد: خانواده‌های سالم، ساختار درونی خود را برای پذیرش موقعیت‌های متغیر و بحرانی، اصلاح می‌کنند، در حالی که خانواده‌های ناکارآمد ساختار خشک خود را که در برخورد با وضعیت جدید کارآمد نیست حفظ می‌کنند.

کد خبر 6086725

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است
  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»