Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از خبرگزاری میزان – پایگاه «ریسپانسیبل استیت کرفت» در یادداشتی به موضوع انفجار هفته گذشته در «بیروت»، پایتخت لبنان پرداخته و می‎نویسد «این انفجار در اسم یک حادثه بود و در واقعیت نتیجه فساد و سوءاستفاده مقام‌های لبنانی بوده است.»

نگارنده یادداشت «ریسپانسیبل استیت کرفت»، می‎گوید «انفجاری که بخش بزرگی از بندر بیروت را در عصر ۴ آگوست (۱۴ مرداد) نابود کرد، یک تصادف نبود؛ چرا که عدم اقدام در مواجهه با هشدار‌های مکرر در مورد مخاطرات ذخیره ۲ هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم که برای مدت تقریبا هفت سال در نزدیکی منطقه‌ای پرجمعیت، حادثه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این یادداشت در ادامه با اشاره به تلفات و خسارات ناشی از این انفجار، آن را قابل ملاحظه‌ترین و ویران کننده‌ترین نمود اختلال عملکردی مقام‎های لبنان در ۳ دهه گذشته می‌داند و می‌نویسد «این انفجار محصول مقام‎هایی است که موسسات و نهاد‌های دولتی را گروگان گرفته اند؛ شبکه‌های نفوذ سیاسی آنان برای حمایت از فساد شکل گرفته و مسئولیت پذیری، قانونمندی و عملکرد حرفه‌ای را به خطر انداخته اند.»

به نوشته این پایگاه، «این اقدام‎ها، لبنان را به پرتگاه ورشکستگی کشانده و بخش عمده مردم کشور را جز قشر نیازمند کرده است.»

نویسنده در ادامه ضمن تاکید بر تسریع وخامت اوضاع لبنان در پی این انفجار و در میانه شیوع کرونا نوشت «سیاستمداران لبنانی به بحران‌های سیاسی و اقتصادی این کشور پاسخ جدی نمی‌دهند و آینده اقتصادی این کشور را به مباحث سیاسی پیوند زده اند اما بحران ملی لبنان اکنون بدتر شده است و این کشور که پیش از انفجار به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشت، اکنون به شکلی حاد نیازمند این کمک هاست.»

یادداشت در پایان آورده است «فاجعه اخیر، شکستی به مراتب بزرگ‌تر و مرگبارتر از شکست سال گذشته مقام‌های لبنانی است.»

شبکه المنار اخیرا در گزارشی اعلام کرد «آن کسانی که با فساد و اهمال خود، باعث تخریب بیروت شدند گویا امروز ماموریت آشوب خیابانی و سوء استفاده از درد مردم را دارند.»

همچنین شبکه المیادین گزارش داد که حمله شنبه شب به چند وزارتخانه نقشه‎اى براى از بين بردن اسناد و پرونده‎های فساد بود.

در همین حال «ماری کلود نجم»، وزیر دادگستری لبنان، روز دوشنبه استعفای خود را اعلام کرد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: المنار المیادین ماری آشوب پایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دنیا به ‌صرف قهوه!

  این روزها کافه برای بسیاری از افراد فقط یک مکان عمومی نیست، بلکه یک سبک زندگی به شمار می‌آید؛ برای برخی دیگر تنها تفریح و دلخوشی زندگی آنان است و برای برخی دیگر، فقط جایی برای نوشیدن یک قهوه به ‌قصد استراحت. خیلی‌ها هم هستند که کافه‌گردی به مذاق‌شان خوش نمی‌آید و به گرفتن یک قهوه‌‌ بیرون‌بر بسنده می‌کنند. در میان انبوهی از کافه‌ها در سرتاسر جهان، به معرفی کافه‌هایی ویژه می‌پردازیم که شنیدن اسم برخی از آنها هم ممکن است تعجب‌آور باشد. 

با نوشته خود این کافه را دکور کنید!
شاید ویتنام را به دلایل زیادی مثل جنگ بشناسید‌ اما یکی از بزرگ‌ترین آنها قطعا قهوه است. این قهوه در جهان بسیار محبوب است به‌طوری‌که توصیه می‌شود در صورت سفر به ویتنام، حتما نوشیدن قهوه را در فهرست کارهای خود داشته باشید. در نتیجه محبوبیت بالای قهوه آن، کافه‌های خاص زیادی را می‌توان در شهرهای بزرگ ویتنام پیدا کرد. در هانوی، پایتخت ویتنام نیز کافه‌های بسیار خوبی وجود دارد که در بالای این لیست نام کافه یادداشت به چشم می‌خورد. در این کافه قهوه با کیفیتی سرو می‌شود و از نظر مسافران دراین‌خصوص از دیگر کافه‌ها متمایز است. مهم‌ترین ویژگی خاص این کافه مانند اسمش یادداشت‌هایی است که به چشم می‌خورد، به‌طوری‌که دیوارها، میزها، صندلی‌ها و حتی سقف پوشیده شده از کاغذهای رنگی کوچک یادداشت است. این کاغذهای یادداشت توسط تمام مشتریانی نوشته شده است که در این کافه وقت گذرانده‌اند. همچنین به مشتریان جدید کاغذ رنگی و خودکار داده می‌شود تا به یادگار متنی بنویسند. در واقع هر یادداشت با قلم و ذهنیت یک مشتری متفاوت نوشته شده و دیدن این تفاوت‌ها در کنار هم، تصویر رنگارنگ زیبایی می‌سازد که مثالی از جهانی است که در آن مشغول زندگی هستیم!

کافه یا قبرستان؟
زمانی که آقای کوتی،مالک این کافه، زمینی را در هند به‌قصد افتتاح کافه جدید خود خرید، نمی‌دانست که این زمین در قدیم قبرستان بوده است. او در نهایت از روشی عجیب با این چالش کنار آمد. آقای کوتی به‌جای سنگ‌فرش‌کردن قبرها و ازبین‌بردن قبرستان، تصمیم گرفت تا آنها را به عضوی از نمای کافه خود تبدیل کند. او دور قبرها را نرده کشید تا بازدیدکنندگان پای خود را روی آنها نگذارند و در کنار آنها به معاشرت و صرف نوشیدنی و غذا بپردازند. شاید این نامعمول‌ترین ویژگی یک کافه در میان کافه‌های خاص دنیا باشد. هرچند او معتقد است این ایده نه‌فقط بی‌احترامی به مشتریان تلقی نمی‌شود، بلکه بودن در کنار آن قبرها باعث خوش‌شانسی مشتریان می‌شود. او به همین دلیل اسم کافه‌رستوران خود را شانس نو گذاشته است.شاید به نظرتان عجیب برسد؛ ولی باید گفت که این عامل حداقل باعث خوش‌شانسی خود آقای کوتی بوده است.کسب‌وکار اودریک دهه گذشته بسیار پیشرفت کرده و همواره میزبان توریست‌ها ازسراسر دنیا بوده است.هیچ‌کس نمی‌داند آن قبرهای خوش‌یمن به چه کسی تعلق دارد‌ اما بیشتر معتقدند که آن قبرستان متعلق به پیروان مسلمان یک قدیس صوفی قرن شانزدهم است. البته نمی‌توان تنها عامل موفقیت آقای کوتی را آن قبرستان دانست.این کافه‌رستوران به‌دلیل منوی محبوبی هم که دارد به پاتوق محلی ساکنان آن منطقه تبدیل شده است. 

دیگر خبرها

  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • دور دنیا به ‌صرف قهوه!
  • شنیده‌ شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور
  • ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
  • در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟
  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)